تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۱۳:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 128012

سم مندس کارگردان برنده اسکار انگلیسی با دریافت نشان شوالیه از ملکه الیزابت مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین، سم مندس که ساخت دو فیلم «شبح» و «سقوط آسمانی» از مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» را در کارنامه سینمایی دارد یکی از چهره‌هایی است که امسال با دریافت نشان شوالیه از ملکه الیزابت دوم مورد تقدیر قرار خواهد گرفت و از این پس با عنوان «سِر سم مندس» خطاب می‌شود.

مندس در واکنش به دریافت این نشان گفت: «بسیار شگفت‌زده و بی‌اندازه مفتخرم. در طول سی سال اخیر بر شانه بسیاری از دوستان و همکاران شامل بازیگران، نویسندگان، طراحان، تهیه‌کنندگان و مسئولام فنی رشد کرده‌ام و تشکر و قدردانی بسیار بزرگی به آنها مدیون هستم.»

این کارگردان بریتانیایی که ساخت فیلم برنده اسکار «زیبای آمریکایی» و همچنین «جاده انقلابی» را در کارنامه دارد، در چند سال گذشته دو فیلم از مجموعه «جیمز باند» را نیز کارگردانی کرد؛ «سقوط آسمانی» در سال ۲۰۱۲ با ثبت فروش ۱/۱ میلیارد دلاری در گیشه جهانی به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ این مجموعه فیلم تبدیل شد و همچنین اولین فیلم انگلیسی نام گرفت که در این کشور به فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون پوند دست یافت و فیلم «شبح» نیز در سال ۲۰۱۵ به فروش جهانی ۸۸۰ میلیون دلاری رسید.

جدیدترین ساخته مندس درامی جنگی به نام «۱۹۱۷» است که از اوایل سال جدید میلادی اکران می‌شود و از فیلم‌های مهم حاضر در فصل جوایز سینمایی است. این فیلم پس از ماه‌ها تمرین و کسب آمادگی کامل تقریبا در یک برداشت و بدون وقفه مقابل دوربین رفته است، تصمیمی هنری که برای ایجاد حس بیشتری از اضطرار، فوریت و واقعیت از سوی سم مندس گرفته شده است و از این جهت یک دستاورد چشمگیر در ساخت فیلم‌های جنگی محسوب می‌شود.

از دیگر چهره‌هایی دنیای سرگرمی که در فهرست تقدیرشوندگان سال نوی میلادی بریتانیا قرار دارند می‌توان به التون جان، استیون نایت، دونا لانگلی و اولیویا نیوتون-جان اشاره کرد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها