تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۱۲:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 156001

فیلم سینمایی افسانه بُناسان، غول چراغ جادوفیلم سینمایی «افسانه بُناسان، غول چراغ جادو» به کارگردانی حبیب احمدزاده به بخش جلوه‌گاه شرق سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر راه یافت.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، «افسانه بُناسان، غول چراغ جادو» نوشته حبیب و زینب احمدزاده است.

خلاصه داستان این فیلم سینمایی چنین است: بناسان غول چراغ جادو برای جلوگیری از اخراج همیشگی از منظومه شمسی مجبور می‌شود شرط فرشته‌ای را بپذیرد تا با همکاری چهار انسان معمولی یک آهنگ زیبا برای ایجاد معجزه‌ای بشری و واقعی خلق کند. ولی در این راه با ماجراهایی از زندگی آنان درگیر می‌شود.

این فیلم در چهار کشور ایران، ژاپن، اتریش و عراق فیلمبرداری شده و بازیگرانی چون پرویز پرستویی، شیسوکو تسویا، گرهارد فرایلینگر، نورییوکی آساکورا و محمود بنکدارنیا در آن ایفای نقش می‌کنند. این اثر محصول مشترک ایران و ژاپن است.

احمدزاده با آنکه بیشتر به‌عنوان نویسنده داستان شناخته می‌شود، اما نه تنها با سینما بیگانه نیست بلکه در سال‌های گذشته علاوه بر آنکه در زمینه نگارش فیلم‌نامه فعال بوده و از آثار داستانی‌اش اقتباس شده، به همراه سینماگران در فعالیت‌های صنفی نقشی مهم و تاثیرگذار داشته است.

او که نخستین فیلم بلند سینمایی‌اش را مقابل دوربین برده است از سال ۱۳۷۶ با حضور به‌عنوان مشاور فیلم‌نامه در کنار ابراهیم حاتمی‌کیا در فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» و «برج مینو»  وارد سینما شد. این حضور با آثار دیگری همچون «گفت‌و‌گو با سایه» خسرو سینایی و «اتوبوس شب» کیومرث پوراحمد ادامه پیدا کرد.

احمدزاده پیش از این فیلم‌های مستندی چون «آخرین تیر آرش»، «موج زنده» و «بهترین مجسمه دنیا» را کارگردانی کرده بود.

پیش از این اسامی و اطلاعات دو فیلم دیگر راه‌یافته به بخش جلوه‌گاه شرق سی‌و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، شامل «سیارک» به کارگردانی مهدی حسینی‌وند و «صحنه‌زنی» ساخته علیرضا صمدی اعلام شده بود.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها