تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۹:۰۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 92788

ایرنانوشت : انتخاب درستی بود. شاید اگر من و شما هم این سناریو را می‌نوشتیم برای جلب‌توجه، سراغ سلبریتی‌ها می‌رفتیم.
پنهان، پشت احسان و مهران
فرقی نمی‌کند فوتبالیست باشد یا مجری معروف. وقتی به‌عنوان یک مؤسسه با سرمایه ۶ میلیون تومانی شروع می‌کنید و در مدت ۱۴ سال به ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسید و بعد هم پای دادگاه و قاضی به وسط می‌آید، چاره‌ای ندارید ‌جز واردکردن پای چهره‌ها به این پرونده.
«کسری سه‌هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان است؛ ۱۳۰ میلیارد تومان زیان انباشت‌شده، ۱۱۰۰ میلیارد تومان فروش ملکی که انجام‌نشده و در صورت‌های مالی آن فروخته‌شده اعلام‌شده است، ۹۰۰ میلیارد تومان دین مالیاتی.» این کارنامه مالی مؤسسه ثامن‌الحجج طبق محاسبات انجام‌شده بانک مرکزی است. روزنامه شرق هفته گذشته گزارشی مفصل منتشر کرد و از آن گزارش طولانی، مردم کوچه و خیابان تنها به نام دو مجری معروف رسیدند و شروع کردند به ساختن داستان‌های بیشتر و با جزئیات.

*شکایت و جوابیه
پنج‌شنبه خبر آمد که سید حسین روحانی، وکیل مهران مدیری اعلام کرده موکلش به دلیل نشر اکاذیب، نسبت به روزنامه شرق و فیلم‌آنلاین، اعلام جرم و برای طرح شکایت اقدام کرده است. بعد از یکی دو روز سکوت و خاموش بودن تلفن همراه مدیری و اطرافیان نزدیکش؛ انتشار این خبر، یعنی تکذیب دریافت چنین مبلغی از سوی مدیری.

*یک پاسخ و ده‌ها ابهام
احسان علیخانی نیز که یکی از متهمان این پرونده بود، در کانال تلگرام خود جوابیه‌ای نوشت. در بخشی از این جوابیه آمده است: «من احسان علیخانی، مجری و تهیه‌کننده تلویزیون و سینما هستم. اگر منظور رسانه‌های مجازی و غیرمجازی از (ا-ع) همان احسان علیخانی است که باید بگویم: اشتباه گرفتید. آن دزد اموال بیت‌المال و مردم من نیستم».
البته لحن این بخش از جوابیه علیخانی به مخاطب این احساس را می‌دهد که او می‌داند(ا-ع) واقعی کیست و نمی‌خواهد بگوید. ای‌کاش علیخانی «آن دزد اموال بیت‌المال و مردم» را معرفی می‌کرد.
او در بخش دیگری از این جوابیه آورده است: «خبر دریافت سه‌میلیاردی (ا-ع) که از خبر مرگ احسان علیخانی بزرگ‌تر نیست و فراموش می‌شود. اما با خودم گفتم چرا باید من را با (ا-ع) اشتباه بگیرند؟ موج بعدی افشاگری که آمد، آیا من را کنار چند نام اختصاری دیگر می‌گذارند؟ این‌ها توضیح من است برای کسانی که احسان علیخانی را با (ا-ع) اشتباه گرفتند و برای آن‌ها که سعی کردند احسان علیخانی یا همان (ا-ع) را وسط بیندازند تا خودشان دیده نشوند. (ا-ع) چهره مرموزی است تا آرنج دستش به خیانت در بیت‌المال آلوده است».
علیخانی خبر دریافت این مبلغ را در کنار خبر فوتش می‌گذارد. این در حالی است که اکثر رسانه‌های معتبر کشور، خبر دریافت وام توسط او را منتشر کرده‌اند و تفاوت زیادی است بین خبر فوت او و این خبر.
علیخانی در این بخش جوابیه یک‌بار دیگر از (ا-ع) نشانه‌ای می‌دهد و می‌گوید چهره مرموزی که تا آرنج دستش به خیانت در بیت‌المال آلوده است. ای‌کاش مسئولان قضایی از علیخانی برای روشن شدن نام و چهره این فرد کمک بگیرند.
مؤسسه ثامن‌الحجج در حالی همچنان اسپانسر برنامه علیخانی شده است که در سال ۹۲ توسط بانک مرکزی به‌عنوان مؤسسه غیرمجاز معرفی می‌شود و این مؤسسه با تغییر نام و دور زدن قانون، همچنان به همکاری با «ماه عسل» ادامه می‌دهد.

**دام یا کام؟
فارغ از اینکه این دو چهره به چه دلیل این مبالغ را گرفته‌اند، نکته مهم اینجاست که مبلغ دریافتی این دو مجری با وجود سروصداهایی که ایجاد شده، کمتر از یک‌دهم درصد کل مبلغ مورد بحث است. باید در این شلوغی دقت شود که پای این دو ستاره با چه هدفی به این پرونده باز شده است؟ آیا تمام نگاه‌ها معطوف به این دو مجری می‌شود؟ آیا کسانی قرار است پشت این دو سلبریتی پنهان شوند؟ پنهان شدن احتمالی چهره‌های سیاسی و اقتصادی پشت این دو مجری، یک بازی جدید است؟ در این میان کاش در فضای مجازی و حقیقی با تأمل بیشتری درباره آدم‌ها قضاوت کنیم؛ درباره همه آدم‌ها.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها