تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۲۲:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 115294
  • در بخش مسابقه اصلی جشنواره شانگهای، «قصر شیرین» برنده سه جایزه اصلی شد.

به گزارش سینماسینما، در مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای – یکی از پانزده رویداد تراز اول رقابتی در سطح جهان – هیات داوران به ریاست نوری بیلگه جیلان جایزه بهترین فیلم را به قصر شیرین، جایزه بهترین کارگردان را به رضا میرکریمی و همچنین جایزه بهترین بازیگر مرد را به حامد بهداد (به اشتراک با بازیگر چینی فیلم بازگشت) اهدا کرد.

قصر شیرین که پیش از این در جشنواره ملی فیلم فجر علیرغم نامزدی در رشته های مختلف، تنها دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی را از آن خود کرده بود، در جشنواره بین المللی فیلم شانگهای خوش درخشید و یک هت تریک در جوایز اصلی جشنواره ای در رده الف را به ثبت رساند.

به این ترتیب، حامد بهداد نیز به همراه هنگامه قاضیانی (به همین سادگی)، نگار جواهریان (یه حبه قند)، پرویز پرستویی (امروز) و فرهاد اصلانی و ماهور الوند (دختر) به جمع بازیگرانی می پیوندد که برای نقش آفرینی در فیلم های میرکریمی در مجامع بین المللی مورد تحسین قرار می گیرند و برنده جایزه می شوند.

گفتنی است پخش بین المللی فیلم قصر شیرین به عهده شرکت ایرایماژ است که علاوه بر این، فیلم های سال دوم دانشکده من ساخته رسول صدرعاملی و برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره مسکو را در بخش پانوراما و ما همه با هم هستیم ساخته کمال تبریزی را در بخش راه جدید ابریشم (یک کمربند و یک جاده) به نمایش گذاشت.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها