تاریخ انتشار:۱۴۰۳/۰۵/۱۷ - ۱۵:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 199308

سینماسینما- محمد حقیقت؛

چهل و هشتمین جشنواره جهانی تورنتو (۷ تا ۱۷) سپتامبر، امروز آخرین بخش از برنامه های خود را بنام Centrepiece اعلام کرد که از بخش‌های جالب و قابل توجه این جشنواره مشهور است.
مدیران جشنواره برای این بخش، ۴۳ فیلم از چهل کشور انتخاب کرده‌اند که اکثر آنها اولین نمایش جهانی خود را در اینجا آغاز می‌کنند مثل فیلم «حضور» ساخته استیون سودربرگ.
در این بخش فیلمهایی از استرالیا، بلژیک، آلمان، ایتالیا، فلسطین، امریکا، کره، کلمبیا، ژاپن، ویتنام، فرانسه، الجزایر و ایران حضور دارند که نام سه فیلمساز ایرانی هم در میان آنها به چشم می‌خورد.
فیلم «هفت روز» ساخته علی صمدی احدی، نخستین حضور جهانی خود را در این بخش تجربه می کند. این فیلم با توجه به سوژه و همچنین ساخت حرفه‌اش قطعا توجه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.
فیلم به زبان فارسی با بازی ویکشا آسایش و سینا پروانه ساخته شده و محصول آلمان است. ماجرای فیلم در ایران می‌گذرد و راجع به یک خانم فعال حقوق زنان بنام مریم است که مدت زیادی است زندانی شده اما روزی به وی فقط هفت روز فرصت میدهند که به دیدار فرزندان خردسالش برود و دوباره خود را به زندان معرفی کند. در این دیدار، شوهرش و فرزندانش، مریم را تشویق می‌کنند به هیچ عنوان به زندان بازنگردد و راهی به او پیشنهاد می‌کنند، ولی مریم مردد است.
علی صمدی احدی که در آلمان فیلمساز شناخته شده‌آی است و فیلم‌هایی از جمله «سلامی علیکم» و آثار انیمیشن موفقی ساتته است. سناریوی فیلم از محمد رسول اف و با همکاری خود کارگردان نوشته شده است. دومین فیلم، «دانه انجیر معابد» ساخته محمد رسول اف است که قبلا در جشنواره کن در بخش مسابقه بود و جایزه ویژه داوران را هم بدست آورده بود.

سومین فیلم به‌نام «هر کجا و هر زمان» اولین فیلم بلند میلاد تنگشیر است که در ایتالیا ساخته شده. فیلم راجع به یک مهاجر آفریقایی در ایتالیا ست که با مشکلات بسیار کاری پیدا می کند که نیاز به دوچرخه دارد اما طولی نمی کشد که روزی دوچرخه اش دزدیده می‌شود.
جشنواره تورنتو شامل بخش های گالا، کشف، سانس های ویژه و غیره است. در دوره‌های گذشته ایران و سینماگران ایرانی حضور قابل توجهی داشتند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها