عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نسبت به کاندید نشدن فیلم ویلاییها در رشتههای بیشتری انتقاد کرد.به گزارش سینماسینما، سیده فاطمه ذوالقدر (عضو هیات رییسه کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی) گفت :باتوجه به موضوع فیلم «ویلایی ها»که مرتبط با دفاع مقدس و در حوزه زنان است و نقش و حضور پر رنگ زنانی که بعنوان همسران فرماندهان جبهه های نبرد حق علیه باطل بودند، فیلم ویلایی ها از جذابیت و ساختار قوی و خوبی برخوردار است .از حیث حس وحال و فضا و روح حاکم بر فیلم در زمان نمایش، نظر به اینکه خود نیز در ان دوران بودم و در روز و شب ها و ساعات زیادی شاهد اعلان وضعیت زرد،قرمز و در نهایت سفید که نتیجه حمله و تجاوز هواپیماهای دشمن به آسمان کشور و یا تهران بودم ، صدای آژیر و چسب زدن به شیشه ها و صدای شلیک ها ، همراه با اضطراب و ترس و بیم و امید ، همه وهمه در زمان نمایش فیلم احساس قرار گرفتن در ان فضا را تدایی و انگار مجددا تجربه های تلخ و شیرین ان دوران با همه فراز و نشیب ، توام با غرور و افتخار زنده می شد..
به گزارش سینما سینما،این نماینده مجلس افزود :باور پذیری موضوع با توجه به حقیقت حضور زنان مادران وخواهران ورزمندگان در پست جبهه ها واسناد تاریخی ان نیز ضبط شده است نه تنها برای کسانی که ان دوران حضور داشتند وشاهد حوادث بودند باور پذیر است، بلکه با توجه به فیلم نامه خوب وکار گردانی قوی بازیگران مؤثر ومجرب ودیالوگهای قوی وتاثیر گذار در باور موضوع جهت تماشگر نسل امروزی حائز اهمیت است علاوه بر این نقل سینه به سینه خاطرات اینچنینی از نسل گذشته به نسل امروز نیز نقش بسزای در باور این حوادث تاریخی دارد.
کارگردانی فیلم را از جهات مختلف باید بدان پرداخت، از انجاییکه کارگردان خود یک خانم است ،موضوع فیلم نیز مرتبط با زنان و اکثریت بازیگران نیز خانم ها هستند و بخوبی موضوع فیلم را که دغدغه، بیم، امیدو آلام و آرزوهای زمانه را نسبت به زندگی، همسر و فرزندان آن هم در دورانی که جنگ بوده وتهدیدات دشمن لحظه به لحظه وجود داشته درک کنند، لذا کارگردان، قصه و موضوع فیلم و بازیگران بخوبی توانسته اند درکنارهم یک هدف را تعقیب کنند که این ها همه نشان از قوت فیلم و قدرت کارگردانی خوب است.
او افزود :معتقدم چون فیلم و موضوع ان در حوزه زنان و همسران و مادران است پلان به پلان فیلم از تأثیر گذاری خاص خود برخوردار است ولی لحظه ای که همه به پناه گاه می روند و فرزند خانم خیری (پریناز ایزدیار) ماسک ضدشیمیایی را می اندازد وهمه متعجب نگاه می کنند یا لحظاتی که ماشین ون وَیَا همان هایس وارد می شود و همه مبحوت و غرق در سکوت منتظر خبری هستند از لحظات شاخص فیلم است.
طراحی صحنه ، فیلم برداری صدابرداری. بازیگر اول زن، کارگردانی و بهترین فیلم، این موارد می توانست مورد داوری قرارگیرد که گویا کم لطفی شده است و ای کاش امکان جبران باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- استوار بر سایر اجزا و عناصر/ نگاهی به موسیقی فیلم «دسته دختران»
- عشق است و آتش و خون/ نگاهی به فیلمهایی که از زنان میگویند؛ «دسته دختران» و «هِناس»
- یک بیگ پروداکشن بیخاصیت/ حسادت زنانه یا حس مادرانه/ نگاهی به فیلمهای «دسته دختران» و «بیمادر»
- باصلابت و جنگجو/ نگاهی به بازی فرشته حسینی در فیلم «دسته دختران»
- افتادن به ورطه سانتیمانتالیسم و احساساتگرایی/ نگاهی به فیلم «دسته دختران»
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر؛ سوالات و انتقادات بیپاسخ خبرنگاران از عوامل فیلمها
- دراماتیک و نفسگیر و قصهای که شکل نمیگیرد/ نگاهی به فیلم «دسته دختران»
- قصهای گمشده در هیاهوی انفجار/ نگاهی به فیلم «دسته دختران»
- «دسته دختران»؛ داستان فدای سکانسهای جنگی شد
- در نشست رسانهای «دسته دختران» عنوان شد؛ سیستم سمفا بر آرای مردمی کنترل ندارد
- «دسته دختران»، در مراحل پایانی پستولید
- «دسته دختران» وارد مرحله پس از تولید شد + تیزر
- نیکی کریمی در فیلم جدید منیر قیدی بازی میکند
- لیلا حاتمی بازیگر فیلم «دسته دختران» منیر قیدی شد
- منیر قیدی فیلم دوم خود را میسازد/ «دسته دختران»، فیلمی با محوریت مقاومت
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
آخرین ها
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- فیلمهای «رکوردزن» و زنگ خطر برای آینده این سینمای محترم!
- «هواخوری» روی صحنه میرود
- تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- نسخه ویژه نابینایان «همسر» با صدای مسعود فروتن منتشر میشود
- نمایش «شیرین» کیارستمی در جادوی سینما بنیاد حریری
- آغاز ثبتنام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
- تتلو در دادگاه: عذرخواهی میکنم
- مستانه مهاجر داور جشنواره الجزایر شد
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- «آقای قاضی» به شبکه دو میآید
- واکنشها به گفتگوی عضو هیئت مدیره نماوا/ شورای صیانت خانه سینمای ایران بررسی میکند
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- بستههای همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- اکران «همسایه شما، زهره» در هنر و تجربه/ پوستر فیلم رونمایی شد
- کمال تبریزی به دبیری جشنواره فیلم اقوام ایرانی نرسید
- معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسکخونه»
- «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
- کیلین مورفی، بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»
- اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش
- مستندی از «حمید سهیلی» در موزه سینما نمایش داده میشود
- انتشار پوستر «آن دو» با تصویری از لحظه شهادت کاراکتر اصلی
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای ۴ فیلم کوتاه داستانی
- ادامه اجرای «سهخواهر» در تالار مولوی
- یک واقعگرای بیرحم؛ دل تورو درباره میازاکی چه نوشت؟/ سینماییهای فهرست تایم ۲۰۲۴
- راهیابی ۳ فیلم کانون به جشنواره بینالمللی کودکان لکنوی هند
در هیچ کجای دنیا یک نماینده مجلس درباره داوری یک جشنواره نظر نمیده!!
خانم محترم اگر فیلم ارزی نبود هم همینو میگفتید؟!
ایا شما تخصصی در زمینه سینما دارید؟! اصلا به عمرتون چند بار سینما رفتید؟!