تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۱۵:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 159257

 فیلم متری شیش ونیم، باعنوان فرانسوی قانون تهران در پاریس روی پرده رفت، و به عنوان فیلم برتر هفته، در صفحه اول روزنامه معتبر لوموند، بازتاب پیدا کرد.

به گزارش سینماسینما دو منتقد روزنامه لوموند که سخت شیفته این فیلم شده اند، باتحسین در یک صفحه کامل به این دومین اثر سعید روستایی پرداخته اند. این فیلم قبلا در جشنواره ونیز شرکت کرده بود و اخیرا هم جایزه بزرگ فیلم‌های پلیسی را در جشنواره فرانسوی به دست آورد.

منتقد لوموند می‌نویسد: کارگردان، دنیایی دیده نشده از سینمای ایران را پیش رو می‌گذارد، جامعه ای که در فساد فرو رفته؛ در قالب فیلم پلیسی. بازی های درخشان پیمان معادی و نوید محمدزاده نشان از توانمندی آنها دارد که با میزانسن های میخکوب کننده، پرداخت شده است.

فیلم همچون ماشینی جنون‌آمیز با انرژی به پیش می‌رود بدون اینکه به تماشاگر اجازه نفس کشیدن بدهد. این فیلم در سطح وسیعی در فرانسه از فردا پخش خواهد شد و پیش بینی می‌شود از موفقیت گیشه به خوبی برخوردار شود. لوموند ادامه می‌دهد که سعید روستایی با این فیلم یک فیلم پلیسی اجتماعی غیر معمول ساخته که چهره دیگری از سینمای ایران به ما نشان می‌دهد که قبلا دیده نشده است، قدرتی مستند وار در زیر لایه‌های فیلم حس می‌شود.

روستایی درگفتگو با منتقد لوموند معتقد است که سینماگر ایرانی باید جدیت بسیار در ارائه مسائل داشته باشد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها