تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۶:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 144850

رییس جشنواره لوکارنو مدیر جدیدی برای این جشنواره انتخاب کرد.

به گزارش سینماسینما پس از آنکه مدیر قبلی جشنواره بین اللملی لوکارنو طی دوسالی که بر سر کار بود ‌چندان در کار خود موفق عمل نکرد، دیروز با تصمیم شورای برگزاری این جشنواره، مدیر جدیدی برای سال آینده انتخاب شد که از اول ژانویه ۲۰۲۱ کار خود را آغاز خواهد کرد. مدیر جدید لوکارنو آقای جیونا ناتزارو، متولد سوئیس است. وی قبلا بین ۲۰۱۶‌ تا سال ۲۰۲۰ مسول بخش هفته منتقدین جشنواره ونیز بود.

همچنین با جشنواره های نیون و روتردام هلند هم همکاری می‌کرد. او در سال ۱۹۶۵ در زوریخ به دنیا آمده ‌تحصیلاتش در زمینه ادبیات آلمانی‌ و انگلیسی بوده است.

مدیر قبلی جشنواره لوکارنو خانم لیلی هینستن بود که طی دو سال مدیریت خود به گفته منتقدین چندان خوب عمل نکرده بود. مدیر جدید از سوی رییس جشنواره لوکارنو آقای مارکو سالاری امروز معرفی شد. جشنواره بین اللملی لوکارنو، هفتاد و ‌چهارمین دوره خود را در ماه اوت آینده برپا خواهد کرد. در این جشنواره سینمای ایران به ویژه از دهه ۱۹۸۰ شروع به خودنمایی کرده بود و آثاری از محمد حقیقت (حالت بحرانی – محصول فرانسه) در سال ۱۹۸۴، ناخدا خورشید، ساخته ناصرتقوایی، خانه دوست کجاست ساخته عباس کیارستمی و غیره در این جشنواره مطرح شده بودند که این حضور در دهه ۱۹۹۰ به اوج رسید و سینمای ایران جوایز گوناگون از جمله یوزپلنگ طلایی و غیره را به دست آورده بود. تاریخچه حضور سینمای ایران در لوکارنو مفصل است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها