سینماسینما، محمد حقیقت-کن: قهرمان فرهادی در جشنواره کن به نمایش درآمد. سالن پر از تماشاگران بود که در پایان آن را تشویق کردند.
رحیم از زندان موقتا آزاد شده و مستقیم پیش یکی از اقوام نزدیک خود میرود که درحال بازسازی بخشی از آثار قدیمی تخت جمشید است، کمی طول میکشد تا تماشاگر به شکل قطره چکانی اطلاعاتی به دست آورد اما از دقیقه ۲۵ به بعد سرنخ واضح تری فیلمساز به دست او میدهد، داستانی طولانی و گاه کشدار شروع میشود، تا فیلمساز با ریزه کاری هایی در سناریو، بیشتر تماشاگرش را در جریان قرار دهد. گویی فیلمساز همواره تشویش این را دارد که تماشاگر متوجه روابط و ماجرا نشود، دائما اطلاعات کمتر هوشمندانه در اختیار تماشاگرش قرار میدهد.
نمایش فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی ساعت ۳ ونیم بعدازظهر آغاز شد. بسیاری از عوامل فیلم از جمله بازیگران و خانم هایده صفی یاری تدوینگر درذفرش قرمز حضور داشتند. فیلم فیلمبردار ی خوب و بازی های قابل قبول ارائه داده است و در پایان نمایش اول این فیلم تماشاگران بسیار از فیلم استقبال کردند، این فیلم همچنان از پیچش های سناریو نویسی جذابی برخوردار است. اما حیف که کمی کشدار، و پرحرف است و بیش از حد کارگردان و سناریست مایل بوده اطلاعات به تماشاگر بدهند و کمی فیلم کشدار جلوه میکند و چه حیف! اما درمجموع از دو فیلم قبلی آقای اصغر فرهادی موفق تر عمل کرده وقابل لمس تر است. حال باید از فردا منتظر نظرات منتقدین اروپایی وغیره باشیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





