تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۱۰:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 75329

باکس‌آفیس آمریکا می‌خواهد تابستانی ضعیف را با کریسمسی قوی جبران کند و انتظار می‌رود علاوه بر جدیدترین «جنگ ستارگان»، «جومانجی» بزرگترین فیلم فصل تعطیلات باشد.

به گزارش سینماسینما، کمتر از دو هفته به پایان ۲۰۱۷ باقی مانده و سالی که بدترین باکس‌آفیس تابستانی بیش از یک دهه گذشته را داشت، قدرتش را جای دیگر پیدا کرده است. به خاطر نتایج خوبی که در ماه‌های بهار و پاییز به ثبت رسید و با توجه به این که فصل تعطیلات آخر سال در حال حاضر ۱۱ درصد جلوتر از سال قبل است، ۲۰۱۷ باید بتواند برای سومین بار متوالی ۱۱ میلیارد دلار درآمد باکس‌آفیسی را رقم بزند.

یک فاکتور بدیهی در فروش خوب امسال فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» بود که توانست دومین اکران بزرگ آخر هفته تاریخ را با ۲۲۰ میلیون دلار فروش به ثبت برساند اما در آخر هفته‌ای که در راه است، شش فیلم جدید دیگر هم می‌آیند که بین حالا و روز کریسمس روی پرده خواهند رفت. چند فیلم از جمله «پست» استیون اسپیلبرگ، «بازی مولی» ارون سورکین و «نخ خیال» پل توماس اندرسون هم قرار است اکران محدود داشته باشند و تعداد سالن‌های اکران «شکل آب» و «تیره‌ترین ساعت» زیاد خواهد شد.

به این ترتیب، تمام این فیلم‌ها در بازه‌ای تنها شش روزه در بیش از ۱۹ هزار پرده سینما به نمایش درمی‌آیند. این روند از امروز (چهارشنبه) با اکران «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» کمپانی سونی و «بزرگترین شومن» کمپانی فاکس آغاز می‌شود. با نقش‌آفرینی دوین جانسون ملقب به راک،‌ کوین هارت، جک بلک، کرن گیلان و نیک جوناس، «جومانجی» مسلما یکی از بزرگترین فیلم‌های فصل تعطیلات خواهد بود و با توجه به این که در ۳۷۶۵ پرده سینما پخش می‌شود،‌ انتظار می‌رود بتواند فروشی بین ۶۴ تا ۷۸ میلیون دلار داشته باشد.

«بزرگترین شومن»‌ با نقش‌آفرینی هیو جکمن در بیش از سه هزار سالن اکران خواهد شد و استودیو سازنده‌اش امیدوار است فیلم بتواند در شش روز نخست اکران به فروشی ۲۰ میلیون دلاری دست پیدا کند. فیلم «آوازخوان حرفه‌ای ۳» کمپانی یونیورسال هم روز جمعه در ۳۴۰۰ سالن کار خود را آغاز می‌کند.

یکی دیگر از اکران‌های جمعه فیلم «کوچک‌سازی»‌ الکساندر پین با بازی مت دیمون، کریستوف والتز، هونگ چائو و کریستن ویگ است که در ۲۶۰۰ سالن اکران می‌شود و با توجه به این که توانست در فصل پاییز تحسین فستیوال‌های ونیز، تلوراید و تورنتو را به دست بیاورد، استودیوی پارامونت انتظار دارد چیزی حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار در آخر هفته اول بفروشد.

فیلم کمدی «چهره‌های پدرگونه» آخرین اکران بزرگ این آخر هفته است که در ۲۸۰۰ لوکیشن پخش می‌شود و با توجه به این که می‌تواند گستره مخاطبان وسیعی داشته باشد انتظار می‌رود چیزی بین ۷ تا ۱۴ میلیون دلار در این چهار روز بفروشد.

در نهایت به خود روز کریسمس می‌رسیم که می‌تواند روز خوبی برای تمام فیلم‌ها باشد و سه فیلم دیگر هم در آن روز به سالن‌های سینما معرفی می‌شوند. بزرگترین اکران در میان آن‌ها متعلق به «تمام پول دنیا» ساخته ریدلی اسکات خواهد بود که در ۲ هزار سالن روی پرده می‌رود و «بازی مولی» با نقش‌آفرینی جسیکا چستین و «نخ خیال» پل توماس اندرسون که آخرین فیلم دنیل دی-لوییس است هم پخش می‌شوند.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها