تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۱۰:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 55344

رضا عطاران مهناز افشار نهنگ عنبر۲با توجه به هفته پرشور سیاسی که در کشور وجود داشت، اما سینماها خالی از مخاطب نماندند و “نهنگ عنبر ۲” در صدر جدول فروش قرار گرفت.

به گزارش سینماسینما،  هفته آخر اردیبهشت مصادف شد با روز سرنوشت‌ساز مردم ایران، از همین رو سینماها خیلی روز‌های شلوغی را پشت سر نگذاشتند. اما طی آنچه که شرکت‌های پخش‌کننده اعلام کرده‌اند فیلم “نهنگ عنبر ۲” همچنان پیشتاز فروش است.

“نهنگ عنبر، سلکشن رؤیا” که ادامه‌ای است بر “نهنگ عنبر” ساخته سامان مقدم موفق شد، طی یک هفته و با در اختیار داشتن ۱۰۸ سالن سینمایی ۳ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان فروش داشته باشد. اینکه فیلم سامان مقدم بتواند در روزهای اول و حتی تا پایان زمان اکران خود رکورد قابل‌توجهی را به ثبت برساند دور از ذهن نیست چراکه در فصل اول، این فیلم جزو یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما لقب گرفت.

“نهنگ عنبر ۲” در واقع در مقطع زمانی “نهنگ عنبر” می‌گذرد و برشی دیگر از زندگی شخصیت‌های اصلی قصه یعنی همان ارژنگ و رؤیا با بازی رضا عطاران و مهناز افشار در همان دوران است. در این فیلم رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوى، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانى، رضا ناجی و على قربان‌زاده به‌عنوان بازیگران اصلی و شهلا ریاحى، کتایون امیرابراهیمی، محسن قاضی مرادى، اسدالله یکتا و احمدرضا اسعدى به ایفای نقش می‌پردازند.

“برادرم خسرو ” فیلمی است از احسان بیگلری که فیلم‌نامه آن را به همراه پریسا هاشم‌پور نوشته است. این فیلم با در اختیار داشتن ۳۴ سالن سینمایی طی یک هفته موفق به فروش ۲۲۳ میلیون و ۸۴۴ هزار تومان شده است. “برادرم خسرو ” با بازی شهاب حسینی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال خوبی مواجه شد. برادرم خسرو روایت داستان زمدگی خسرو است که به اختلال دوقطبی مبتلاست و بنا بر شرایطی مجبور شده مدتی در منزل برادرش ناصر که یک دندان‌پزشک است زندگی کند، اما در این میان اتفاقاتی رخ می‌دهد که زندگی خسرو را دستخوش تغییرات می‌کند. در این فیلم شهاب حسینی، ناصر هاشمی، هنگامه قاضیانی و بیتا فرهی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

“ویلایی‌ها ” به کارگردانی منیر قیدی فیلم برگزیده جشنواره سی و پنجم فیلم فجر نیز با در اختیار داشتن ۲۶ سالن سینمایی طی یک هفته ۱۲۶ میلیون تومان فروش داشته است و این در حالی است که “ویلایی‌ها ” تنها فیلم دفاع مقدسی است که با نزدیک شدن به ایام سوم خرداد به اکران عمومی رسیده است. فیلم قصه خانواده‌های فرماندهان سپاه و ارتش در سال ۱۳۶۵ است. عزیز زن ۵۰ ساله‌ای است که همراه نوه‌هایش وارد مجموعه ویلاها می‌شود. الیاس نیز راننده بسیجی است که هر وقت وارد مجموعه می‌شود همه نگران این می‌شوند که شاید خبر شهادت یکی از فرماندهان را بدهد. پس از مدتی سیما که عروس عزیز است از تهران می‌آید تا بچه‌های خود را به خارج از کشور ببرد. طناز طباطبایی، پریناز ایزد یار، آناهیتا افشار، علی شادمان، ثریا قاسمی، امیرعلی ایمان‌وند، علیرضا داوری، هستی فرطوسی، سوگل و سوگند بارانی و آوین منصوری بازیگران این فیلم هستند.

“آشوب” آخرین و تازه‌ترین ساخته کاظم راست‌گفتار است که در سال ۹۴ تولید شد. این فیلم نیز طی مدت یک هفته  و با در اختیار داشتن ۴۱ سالن سینمایی تاکنون ۱۰۸ میلیون تومان فروش داشته است. “آشوب” روایت‌گر داستان جوانی هنرمند و روشن‌فکر است که در شرایط اجتماعی دوره خود نمی‌تواند برای پیشرفت زندگی‌اش از هنرش استفاده کند و به‌ناچار به سراغ راه‌های غیراخلاقی می‌رود… در “آشوب” که لقب پر بازیگرترین فیلم این روزهای سینما را از آن خودکرده کوروش تهامی، آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، شهره لرستانی، فرهاد آییش، همایون ارشادى، امیرحسین صدیق، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، ارژنگ امیر فضلی، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، نیما فلاح، فخرالدین صدیق‌شریف، داریوش کاردان، رضا فیاضى، سعید امیرسلیمانى، رضا بنفشه‌خواه، آشا محرابى، لیلا اوتادى، میرطاهر مظلومى و غلامحسین لطفى بازی می‌کنند.

“تیک آف ” ساخته احسان عبدی‌پور نیز با در اختیار داشتن ۶۹ سالن سینمایی و طی مدت ۳ هفته موفق به فروش ۸۲۱ میلیون تومانی شده است.

این فیلم که محصول سال ۹۴ است و طهورا ابوالقاسمی و مهتاب کرامتی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده‌ دارند، روایت زندگی چند جوان جنوبی است که در عطش زندگی گرفتار شده‌اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده: در پایان جشنی شبانه، زندگی چهار دختر و پسر، به سمت غریبی سر کج می‌کند. هیجان… شوخی، شوخی و بازی‌بازی، راه می‌افتند تا از عقده‌های چندساله‌شان کام بگیرند. شوخی تا سرحد جنون. هر شرطی به‌جز مرگ…

در “تیک آف ” مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، رضا یزدانی، سوگل قلاتیان، حمزه مقدم به ایفای نقش می‌پردازند.

“نقطه کور ” ساخته مهدی گلستانه نیز طی سه هفته و با در اختیار داشتن ۳۴ سالن سینمایی موفق به فروش ۸۵۰ میلیون تومان شده است.

فیلم داستان خسرو است که ۲۳ روز بر پهنه دریا و به‌ دور از خانواده‌اش گذرانده است. او با دنیایی از ابهامات فکری که تمام مدت همراه او بوده وارد خانه‌اش در تهران می‌شود اما تمامی ذهنیت‌هایش عینیت یافته و قادر به مقابله با مسائل پیش‌آمده نیست تا اینکه…

محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، شقایق فراهانی، محسن کیایی، خاطره اسدی، مریم بوبانی، نیکی مظفری، علیرضا زمانی نسب، سید احمد محمدی، سارا ربیعی، سجاد شهرابی، یلدا نوریان، مهدی پارسا بازیگران “نقطه کور ” را شکل می‌دهند.

” امتحان نهایی ” به کارگردانی عادل یراقی و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته طی مدت ۳ هفته و با در اختیار داشتن ۲۳ سالن سینمایی موفق به فروش ۴۳۰ میلیون تومانی شده است.

“امتحان نهایی ” آخرین نوشته زنده‌یاد عباس کیارستمی است که روایتی است از زندگی یک معلم ریاضی که برای تدریس خصوصی به خانه‌شاگردش می‌رود و همین امر باعث آشنایی او با مادر بچه می‌شود و… در این فیلم شهاب حسینی و لیلا زارع به هنرنمایی می‌پردازند.

فیلم ” گشت ۲” ساخته سعید سهیلی در هفته پایانی اکران خود موفق شد طی ۹ هفته و در اختیار داشتن ۱۴۸ سالن سینمایی ۱۸ میلیارد و ۶۹۴ میلیون تومان فروش کند. در خلاصه داستان این فیلم آمده: عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می‌روند. عطا در این مدت درکما بوده و به‌تازگی به هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته. این سه رفیق دوباره باهم همراه شده، در پی کاری شرافتمندانه می‌گردند؛ اما پس از تلاش‌های بسیار، ناچار می‌شوند دوباره … حمید فرخ‌نژاد، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی، اسدالله یکتا، صفر کشکولی، محمد الهی، فاطمه شکری، داوود مقدادی، رضا شمس الدین، فاطمه مرتاضی، منصور نوبخت، ابوالفضل تُهرابی، ملیحه جلیلی، محمدعلی نقلی لو، هادی افضلی، محمدکریم ولدخانی، شهرام احمدنیا و مهدی ماهانی بازیگران این فیلم هستند.

“خوب، بد، جلف ” به کارگردانی و نویسندگی پیمان قاسم‌خانی و تهیه‌کنندگی محسن چگینی و عبدالله اسکندری نیز توانست طی مدت ۱۳ هفته و با در اختیار داشتن  ۴۶سالن سینمایی به فروش ۱۵ میلیارد و ۸۸۹ میلیون تومان برسد. در این فیلم پژمان جمشیدی، حمید فرخ‌نژاد، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، بیژن امکانیان، سام درخشانی، امیرمهدی ژوله، آزاده صمدی، علی اوجی، نیوشا ضیغمی، محراب قاسم‌خانی و پیمان قاسم‌خانی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان آمده است؛ یک کارگردان هنری سینما از طرف تهیه‌کننده‌اش تحت‌فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. ازنظر کارگردان آن‌ها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند، اما اگر می‌خواهد فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش‌هایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها