تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۱۲:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 134680

شرلی نایت بازیگر آمریکایی نامزد جوایز اسکار، تونی و امی در ۸۳ سالگی درگذشت.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ایندیپندنت، شرلی نایت هنرپیشه‌ نامزد جایزه اسکار فیلم های «تاریکی در بالای راه پله ها» و «پرنده شیرین جوانی» در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

کایتلین هاپکینز دختر این بازیگر روز چهارشنبه  ۲۲ آوریل مرگ شرلی نایت را در رسانه‌ های اجتماعی اعلام کرد. نایت روز چهارشنبه در سن مارکوس ایالت تگزاس از دنیا رفت.

شرلی نایت که در ایالت کانزاس به دنیا آمده بود، در طول دوران کاری اش نقش های متنوع حیرت انگیزی در سینما، تئاتر و تلویزیون آمریکا ایفا کرد. او دو بار نامزد جایزه تونی (مهم ترین جایزه در عرصه تئاتر آمریکا) شد که یک بار نیز آن را دریافت کرد. نایت همچنین ۸ بار نامزد جایزه امی شد که توانست سه بار آن را کسب کند.

نایت که شاگرد بازیگری لی استراسبرگ بود در سینما نیز برای بازی در فیلم های «تاریکی در بالای راه پله ها» (۱۹۶۰) براساس رمان ویلیام اینج و «پرنده شیرین جوانی» (۱۹۶۲) در کنار پل نیومن هر دو محصول دهه ۶۰ نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل زن شد.

از دیگر کارهای شاخص نایت می توان به فیلم «گروه» (۱۹۶۶) ساخته سیدنی لومت، «هلندی» (۱۹۶۷) ساخته آنتونی هاروی، «مردمان باران» (۱۹۶۹) ساخته فرانسیس فورد کاپولا و «بهتر از این نمیشه» (۱۹۹۷) ساخته جیمز ال بروکس با بازی جک نیکلسون اشاره کرد.

منبع: صبا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها