تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۹/۱۶ - ۱۵:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 101174

دو فیلم جدید «بمب یک عاشقانه» و «کلمبوس» توانستند در دو روز نخست اکران فروش قابل قبولی داشته باشند، همچنین فیلم «آستگیمات» پس از دو هفته از مرز یک میلیارد فروش گذشت.

به گزارش سینماسینما، گیشه نه چندان گرم سینمای ایران از روز چهارشنبه ۱۴ آذر با اکران سه فیلم جدید سینماها جان تازه‌ای به خود گرفت، فیلم‌هایی که به نظر می‌رسد می‌توانند پایان خوشی را برای گیشه پاییزی سینما رقم بزنند و فروش نه چندان قابل توجه چند هفته اخیر را جبران کنند.

«بمب یک عاشقانه» ساخته پیمان معادی، «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی و «میلیونر میامی» ساخته مصطفی احمدی، سه فیلمی هستند که به چرخه اکران اضافه شده‌اند، در این میان تازه‌ترین ساخته معادی و اثر متفاوت علیمردانی توانستند شروع خوبی را در دو روز اول اکران داشته باشند. در ادامه بر روند فروش فیلم‌های روی پرده نگاهی می‌اندازیم.

نگاهی به سه فیلم جدید روی پرده

فیلم سینمایی «بمب یک عاشقانه» دومین اثر پیمان معادی است که فضای متفاوتی نسبت به فیلم نخست او «برف روی کاج‌ها» دارد، این فیلم داستان عشق و امید آدم‌هایی است که در بحبوحه بمباران تهران نیز حاضر به تعویض آن با ترس از مرگ و ناامیدی نیستند.

از دیگر نکات بارز این فیلم همبازی شدن دوباره لیلا حاتمی و پیمان معادی است، این دو پیش از این در فیلم تحسین شده اصغر فرهادی «جدایی نادر از سیمین» نقش یک زوج را ایفا می‌کردند.

سیامک انصاری، حبیب رضایی، بهادر مالکی، سیامک صفری و محمود کلاری دیگر بازیگران این فیلم هستند. «بمب یک عاشقانه» در دو روز نخست اکران با استقبال خوبی همراه شد و توانست به فروش ۵۰۰ میلیون تومانی نیز دست پیدا کند.

«کلمبوس» تازه‌ترین ساخته هاتف علیمردانی که فضای بسیار متفاوتی نسبت به آثار اجتماعی این کارگردان دارد نیز دیگر اثر تازه روی پرده است. این کارگردان که بیشتر آثارش موضوعات اجتماعی داشته‌اند، در تجربه جدیدش به سراغ سینمای کمدی آمده است و باید دید تا چه اندازه این تجربه‌اش موفقیت آمیز خواهد بود.

این فیلم که در آن از جذابیت‌های کشور آمریکا استفاده شده است، از بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، هانیه توسلی، مجید صالحی و سعید پورصمیمی بهره می‌برد، آغاز قابل قبولی در اکران داشت و توانست به فروش ۲۰۰ میلیون تومانی برسد.

سومین اثر جدید روی پرده نیز حال و هوایی کمدی دارد، «میلیونر میامی» به کارگردانی مصطفی احمدی و با بازی حمید فرخ‌نژاد، طناز طباطبایی، صابر ابر و علی قربان‌زاده سعی دارد تا کمدی تازه‌ای را به نمایش بگذارد و باید دید که سبک و سیاق این فیلم تا چه اندازه به مذاق مخاطبان سینما خوش می‌آید.

«میلیونر میامی» همچون دو فیلم دیگر در آغاز اکران شروع فوق العاده‌ای نداشته و تنها در دو روز نخست ۱۰۰ میلیون فروش داشته است.

نگاهی به سایر فیلم‌های در حال اکران/ «آستیگمات» میلیاردی شد

فیلم «آستیگمات» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی پس از دو هفته اکران، روند رو به رشدی که از آغاز در گیشه داشت را حفظ و از مرز یک میلیارد تومان فروش عبور کرد.

این فیلم روایتگر یک خانواده نابسامان است که مهران پدر خانواده (با بازی محسن کیایی) و همسرش سمیرا (با بازی باران کوثری) است که در خانه مادر مهران، الهه، (با بازی مهتاب نصیرپور) زندگی می‌کنند. مهران بخاطر اعتیادش به مشروب از کار بیکار شده ولی تازه توانسته این بحران را رد کند و اعتیادش به الکل را ترک نماید.

از نکات مثبت این فیلم می‌توان به بازی‌ها و گریم متفاوت باران کوثری، محسن کیایی و هادی حجازی‌فر اشاره کرد.

«خانم یایا» جدیدترین ساخته عبدالرضا کاهانی برخلاف انتقاداتی که مخاطبان و منتقدان به این فیلم داشتند اما فروش خوبی را تجربه کرده است و توانست پس از ۲۸ روز اکران از مرز سه میلیارد تومان فروش گذر کند.

رضا عطاران، حمید فرخ نژاد، نیاتا چرسی و امین حیایی بازیگران اصلی فیلم «خانم یایا» هستند و داستان دو باجناق است که پس از فوت پدر زنشان راه او را پی گرفته و به بهانه تجارت در چین گریزی هم به پاتایا می‌زنند، اما رویارویی آنها با دوستی قدیمی همه چیز را به هم می‌ریزد.

فیلم‌هایی که مورد اقبال قرار نگرفتند

در میان آثار روی پرده نیز چند اثر نتوانستند آنطور که انتظار می‌رفت مورد توجه مخاطبان قرار بگیرند و به فروش قابل توجهی دست پیدا کنند.

«سرو زیر آب» فیلم محمدعلی باشه‌آهنگر که به موضوع شهدای گمنام اقلیت می‌پردازد، به نظر می رسد که با توجه به فضا و موضوع‌اش مورد اقبال عمومی قرار نگرفته است و در نزدیک به دو هفته اکران ۵۱۰ میلیون تومان فروش داشته است.

بابک حمیدیان، مینا ساداتی، شهرام حقیقت‌دوست، رضا بهبودی، همایون ارشادی، مهتاب نصیرپور، هومن برق نورد، ستاره اسکندری، فرخ نعمتی، حسین باشه آهنگر، هادی قمیشی، سیاوش چراغی‌پور بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «پاستاریونی» به کارگردانی سهیل موفق که در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده نیز برخلاف انتظار در بیش از یک هفته اکران چندان که انتظار می‌رفت نتوانسته مخاطبان را راضی کند و به فروش ۳۳۰ میلیون تومانی در ۹ روز اکران رسیده است.

در این میان اکران فیلم سینمایی «وای آمپول» به کارگردانی علیرضا محمودزاده که یک اثر کمدی در میان آثار روی پرده بود هم مورد استقبال چندانی قرار نگرفت، آنطور که به نظر می‌رسد سبک کمدی این فیلم‌ها دیگر به مذاق مخاطبان خوش نمی‌آید و استفاده از بازیگرانی چون علی صادقی، رضا شفیعی جم و شهرام قائدی نیز تاثیری بر جذب مخاطب ندارد. این فیلم در ۲۳ روز اکران ۸۵۰ میلیون فروش داشته است.

روزهای پایانی اکران دو فیلم

«مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی در روزهای پایانی اکران بار دیگر سیر صعودی در گیشه پیدا کرده و توانسته در هفته گذشته بیش از ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد و به نظر می رسد این روند تا روز پایانی اکران این فیلم ادامه داشته باشد.

نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، نوید پورفرج، فرید سجادی حسینی، لادن ژاوه‌وند و … از بازیگران این فیلم هستند.

«لس آنجلس تهران» ساخته تینا پاکروان و با بازی پرویز پرستویی و مهناز افشار هم روزهای آخر اکران را سپری می کند، نیز فروش مناسبی داشته است و تا کنون توانسته عنوان پنجمین کمدی پرفروش سال را به خودش اختصاص دهد و باید دید این روند در چند روز باقی مانده اکران نیز تداوم خواهد داشت یا خیر؟

در ادامه آمار فروش فیلم‌های روی پرده تا ابتدای جمعه ۱۶ آذر را مشاهده خواهید کرد.

 

نام فیلممدت اکرانفروش
هزارپا۱۵۶ روز۳۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان
مغزهای کوچک زنگ زده۷۲ روز۱۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان
لس آنجلس تهران۵۸ روزهفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان
لازانیا۶۵ روزچهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان
پیشونی سفید (۲)۵۹ روزسه میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان
هشتگ۷۲ روزسه میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان
خانم یایا۲۸ روزسه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان
عرق سرد۷۲ روزدو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان
گرگ بازی۴۴ روزیک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان
آستیگمات۱۶ روزیک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان
وای آمپول۲۳ روز۸۵۰ میلیون تومان
سرو زیر آب۱۶ روز۵۱۰ میلیون تومان
بمب یک عاشقانهدو روز۵۰۰ میلیون تومان
پاستاریونی۹ روز۳۳۰ میلیون تومان
کلمبوسدو روز۲۰۰ میلیون تومان
در مسیر باران۴۴ روز۱۲۰ میلیون تومان
میلیونر میامیدو روز۱۰۰ میلیون تومان
اسکی بازدو روز۱۰۰ هزار تومان

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها