تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۱۲:۱۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 70861

فریدون جیرانی با اشاره به نقل قولی که از او درباره‌ی داوری‌های جشنواره‌ی فیلم فجر منتشر شده است تاکید کرد:« پشت پرده‌ای نیست.»

کارگردان فیلم سینمایی «خفه‌گی» در این باره نوشت: «پشت پرده‌ای نیست!

راستش نمی‌خواستم مطالبی را که درباره‌ی جشنواره گذشته به جواد طوسی در ۲۴ گفته بودم در مصاحبه‌ام بیاید. یادم رفت به او بگویم که موضوع مهم نیست و در مصاحبه نیاورد. در مصاحبه آمد با تنظیمی که از حرف من استنباط اشتباهی صورت گرفته بود.

من چند سال پیش در مصاحبه با همشهری جوان درباره‌ی سینمای جدید و تاثیر اصغر فرهادی گفته بودم که دوره‌ی خیلی از فیلمسازها تمام شده و دوره‌ی نسل جدید است و از چند فیلمساز نام برده بودم از جمله آقای هنرمند و گفته‌ی من کلی و ناظر به شرایط جدید بود.

جواد از اشاره‌ی من به این موضوع فکر کرده بود که من زمان جشنواره چنین حرفی گفتم و همین حرف باعث کنار گذاشتن فیلم من در جشنواره شده است. من به شوخی از آن جمله یاد کردم.

پشت پرده‌ای نیست،چند داور بودند، نشستند حرف زدند و داورهایی تاثیر بیشتری روی بقیه گذاشتند مثل همه‌ی دوره‌ها و فیلمی کنار گذاشته شده است.

موضوع مهمی نیست که پشت پرده‌ای داشته باشد. داوری جشنواره گذشته بی‌خودی زیر ذره‌بین قرار گرفت، داوری بود مثل بیشتر داوری‌ها با ضعف‌هایی که داوری‌های دیگر هم داشتند.»

به تازگی نقل قولی از فریدون جیرانی درباره‌ی داوری‌های جشنواره‌ی فیلم فجر و حضور محمدرضا هنرمند در هیات داوران منتشر شده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها