تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۱۲:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 73307

سینماسینما، علی پاکزاد – غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما گفت: «هیچ نکته مجهولی در شورای صنفی نمایش وجود ندارد. شورای صنفی بیش از هر نهاد دیگری مایل است فیلم‌ها به خوبی اکران شوند.»

به گزارش سینماسینما، بعد از رفع توقیف شدن پنج فیلم «پارادایس»، «خانه دختر» ،«خانه پدری»، «آشغال‌های دوست داشتنی» و «عصبانی نیستم » انتظار می‌رفت این آثار به زودی اکران شوند، اما از این میان فقط «خانه دختر» در چرخه اکران عمومی قرار گرفت و پنج فیلم دیگر وضعیت نامعلومی دارند. غلامرضا موسوی بر این باور است مشکل اکران این فیلم‌ها ارتباطی با عملکرد شورای صنفی نمایش پیدا نمی‌کند.

موسوی درباره عملکرد شورای صنفی نمایش گفت: «موضوعی که باید در نظر داشته باشیم این است که فقط پنج فیلم بعد از بازبینی و و اصلاح  بنا بر اعلام سازمان سینمایی پروانه نمایش کسب کردند. از این پنج فیلم یکی از آنها «خانه دختر» بود که اکران شده است. چهار فیلم دیگر باقیمانده است. فیلم آقایان درمیشیان، عیاری، امیریوسفی و عطشانی. طبیعتا چند فیلم دیگر نیز باید درخواست اکران کنند و قراردادشان را در شورای صنفی نمایش ثبت کنند. تا زمانی که قرارداد اکران این فیلم‌ها امضا نشود شورای صنفی نمایش هیچ مسئولیتی ندارد.»

او ادامه داد: «مصوب شده این فیلم‌ها به تدریج اکران شوند. واقعیت این است قرارداد اکران این فیلم‌ها منعقد نشده است.شورای صنفی با اکران این چند فیلم و فیلم‌های دیگر مشکلی ندارد. بلکه شورای صنفی موافق نمایش این فیلم‌ها در سالن‌های سینما است. هر فیلمی که پروانه نمایش داشته باشد و با سینماها قرداد منعقد کند می‌تواند به راحتی وارد چرخه اکران شود.»

موسوی درباره پروانه ساخت و قرارداد با سالن های سینمایی گفت: «برای اینکه به صورت عادی فیلم‌ها اکران شوند نیاز به پروانه نمایش و قراداد با سالن‌های سینما است. این پروسه بسیار آسانی است. مرحله آخر شورای صنفی نمایش است. هیچ نکته مجهولی در شورای صنفی نمایش وجود ندارد.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها