تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۱۴:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 97920
 
بیش از ۱۰۰ نفر از کارمندان جانباز سازمان صدا و سیما که مایل به بازنشستگی با ۲۵ سال خدمت نیستند از علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شکایت کردند.
به گزارش سینما سینما ،در این متن شکایت خطاب به محمدی رییس کمیسیون اصل نود مجلس آمده است: به موجب قوانین گوناگون خاص و بالادستی به خصوص صراحت بند ح ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر این که ایثارگران و فرزندان شهدا مشمول قوانین، مقررات و ضوابط استخدامی خاص مربوط به خود بوده و کلیه دستگاه های مشمول ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از جمله سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام و تمکین آن هستند.
در ادامه این متن شکایت آمده است: قابل تایید است که بهره مندی از مزایا و امتیازات این قوانین شرعا و قانونا از حقوق فردی و اختیاری ایثاگران محسوب شده و تمام دستگاه هایی که به نحوی از آن جا از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند، بی قید و شرط و بدون هیچ عذر و بهانه ای مکلف به تمکین و جلوگیری از تخلفات احتمالی در سطوح حوزه ها و مدیران خود هستند.
شاکیان افزوده اند: این در حالی است که بر فرض محال اگر دستگاهی مثل صدا و سیما که مدعی داشتن مقررات خاص و موظف به اجرای رویه های داخلی خود است و حتی به فرض محال اگر قانون خاصی داشته باشد نمی تواند از تمکین به قوانین خاص ایثارگران که مکلف به اجرای آن ها شده سرباز زند و ایثارگران مشمول قوانین را پس از ۲۵ سال یا با منت گذاری حداکثر پس از ۳۰ سال به اجبار و پیش از موعد بازنشسته کند ولی با تاسف اکنون شاهدیم رسانه ملی ایثارگر و جانباز زدایی را کلید زده است.
در ادامه این شکایت آمده است: خوشبختانه مجلس از دو سال قبل برای ارائه تسهیلات بیشتر و در خور شان ایثارگران قوانین خاصی وضع و تصویب کرده که یکی از آن ها اختیار ادامه خدمت ۳۵ ساله به ایثارگران شاغل و بازگشت به کار ایثارگران بازنشسته برای انجام خدمت تا ۳۵ سال در دستگاه هاست. ضمن آنکه نظارت ، راه های فرار از این قوانین خاص و ارزش آفرین را بسته است.
شاکیان اضافه کردند: اما اتفاقات اخیر در رسانه ملی را باید موجب وهن مجلس و قانون که همواره ولی امر مسلمین بر اجرای بی قید و شرطش تاکید می فرمایند و بی اعتنایی آشکار به سیاست های ابلاغی کلی رهبری و اجحاف و ظلم آشکار به ایثارگران برشمرد.
در ادامه این شکایت خاطر نشان شده است: مشکل بزرگ کنونی آن است که با وجود این قوانین خاص و اعتراضات بر حق ایثارگران شاهدیم، سازمان متبوع ما، تاکنون بدون استناد به هیچ قانونی یا حکم حکومتی، و صرفا به بهانه این که خدمت در این سازمان حداکثر ۲۵ ساله است نه ۳۵ سال، طی دو سال گذشته از تمکین به قانون خدمت ۳۵ ساله ایثارگران خودداری کرده و از هر گونه مسئولیت پذیری طفره رفته است.
در ادامه این شکایت آمده است: سازمان صدا و سیما با وجودی که امتیاز مدرک تحصیلی کارشناسی را پیشتر به جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا شاغل رسمی خود به موجب همین قوانین ایثارگری اعطا کرده از سال ۹۵ نه فقط اجرای این احکام قانونی برای مشمولان ایثارگر را زیر پا گذاشته ، بلکه با سلب آرامش روحی و مخدوش شدن جایگاه ایثارگران، اکنون با تفسیر عجیب و دهشتناکی از قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان به کارشناسان ایثارگر خود با مدرک حداقل کارشناسی ابلاغ کرده که باید ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ قانون پس و کار خود را ترک و تسویه حساب کنند مگر آن که جانباز بالای ۵۰ درصد و بالاتر ، آزاده ۳ ساله یا فرزند شهید باشند.
این شکایت می افزاید: اکنون با گذشت ۲۹ سال از ابلاغ اصل مترقی و جدید ۱۷۵ قانون اساسی هنوز هیچ قانون و اساسنامه جدیدی برای اداره و نظارت بر این سازمان حاکم نیست که در آن مستقیم یا غیر مستقیم به تعیین تکلیف پایان خدمت حداکثر ۲۵ ساله کارمندان ایثارگر در صدا و سیما ، اختیار و حکم داده یا در آن به حق تحفظ نقض و تعلیق قوانین ایثارگری تصریح و تکلیف کرده باشد.
در ادامه آمده است: رسانه ملی باید بر اساس رهنمودهای امام عزیز و رهبری فرزانه مان مصداق دانشگاه و مروج قانون و مبین قانون مداری و طبق سیاست های ابلاغی کلی رهبری ترویج کننده فرهنگ ایثار و جهاد و پاسدار جایگاه ایثارگران در افکار عمومی جامعه باشد اکنون با استناد به رویه های داخلی و توسل به سلیقه های بدعت گونه غیر قانونی، قانون و قانون مداری را به مسلخ برده و با ایثارگران این چنین برخورد و تسویه حساب می کند.
این متن به امضای بیش از ۱۰۰ نفر از کارمندان جانباز و ایثارگر سازمان صدا و سیما رسیده است.
صبا
برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها