تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۳/۳۱ - ۲۳:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 115061

«محمدصادق لواسانی در برنامه نقد سینما، در بخش میز خبر درباره فیلم «ما همه با هم هستیم» گفت: دادستان کرمان نمایش این فیلم را در این استان لغو کرده و دلیل این امر را لهجه کرمانی یکی از شخصیت‌های این فیلم دانسته است.»

به گزارش سینماسینما ،در ادامه «محمدرضا علیزاده» مدیرکل ارشاد استان کرمان روی خط آمد و درباره توقیف این فیلم گفت: با دستور دادستانی از ۲۷ خرداد اکران این فیلم متوقف شد. موضوع، لهجه کرمانی مورد استفاده یکی از شخصیت‌های منفی فیلم است و جو منفی‌ای در استان کرمان به وجود آمده بود.»

«محمد سلیمانی معاون حقوق عامه دادستانی کرمان نیز مهمان دیگری بود که درباره توقیف فیلم کمال تبریزی روی خط آمد و گفت: یکی از کاراکترهای فیلم نقش فروشنده مواد مخدر را دارد و با لهجه کرمانی صحبت می‌کند. دلیل توقیف فیلم پیش‌گیری از مشکل امنیتی بوده. انگاره‌هایی غلط نسبت به اقوام ایرانی وجود دارد که دامن زدن به این انگاره‌ها درست نیست و کارگران این فیلم در این مورد و استفاده از این لهجه کج‌سلیقگی به خرج داده است. سلیمانی درباره مرجع رسیدگی به این توقیف نیز گفت: این‌که برای یک مساله‌ای روند اداری وجود داشته باشد، مانع اقدامات قضایی نیست. دادگستری موظف است با این مسائل برخورد کند تا مشکل امنیتی‌ای پیش نیاید.»

«افخمی نیز در ادامه گفت: «با این وضع و عدم توانایی سازمان سینمایی برای نظارت و پشتیبانی از پروانه نمایش به نظر می‌رسد اگر قوه قضاییه و دادگستری مساله پروانه نمایش را بر عهده بگیرد بهتر است.»

کانال نقد سینما

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها