دیروز شورای اکران اعلام کرد برای حمایت از مخاطبان سینما طرح تابستانی اجرا می کند و قیمت بلیت سینماها هر روز در سراسر کشور تا ساعت ۱۵ نیم بها می شود.
شورای صنفی به صاحبان فیلم و سینماداران اجازه داد که اگر به توافقی برسند در طرحی بلیت ها را به صورت نیم بها عرضه کنند. اما برای طرح تابستانه و بلیت نیم بها تا ساعت ۱۵ تصمیمی گرفته نشده بود. اگر هم این تصمیم گرفته شده باید بگویم که تاثیری در میزان فروش فیلم ها نخواهد داشت. سال های قبل هم این مساله را تجربه کردیم و هیچ بار مثبتی نداشت چون تا ساعت ۱۵ مردم درگیر زندگی روزمره هستند و به سینما نمی روند.
واقعیت هم این است که بلیت سینما افزایشی پیدا نکرده است که هم اکنون هر روز نیم بها شود. پارسال هم بلیت ۱۵ هزار تومان بود و امسال فقط دو روز در هفته قیمت بلیت ۵ هزار تومان افزایش پیدا کرده آن هم در برابر هزینه هایی مانند برق، آب، گاز، نگهداری صندلی و سیستم صوتی و تصویری که ۴، ۵ برابر شده اند. اما مخاطبان برای ما با اهمیت هستند و به دلیل اینکه این قشر بتوانند از سینما استفاده کنند قیمت ها را افزایش ندادیم. هم اکنون هم سینماداران و صاحبان فیلم ها برای بلیت نیم بها از منابع مالی خودشان یارانه می دهند نه دولت. البته طرح نیم بها تا به حال هم به نفع فیلم ها بوده و هم سینماها. سینماداران وقتی امکاناتی برای قشر کم درآمد در نظر می گیرند به جنبه مالی آن نگاه نمی کنند چون جذب مخاطب برای ما مهم است. ما می دانیم که همه مردم توانایی مالی پرداخت بلیت سینما را ندارند و برایشان مهم است که با بلیت ارزان تر فیلم ببینند و ما هم این امکانات را برایشان فراهم کردیم.
بلیت نیم بهای روزهای سه شنبه موثر است چون همه مردم از آن باخبرند. برای طرح هایی مانند بلیت های شناور هم باید این مسئله را در نظر بگیریم و در صورت اجرا نباید توقع داشته باشیم در ابتدا جوابگو باشد. تا طرح جا نیفتد و مردم آگاهی پیدا نکنند شاید خیلی موفق نباشد. سانس های شناور در تمام دنیا در نظر گرفته می شود و ما هم این کار را کردیم اما جواب نداد. شاید اگر مانند طرح بلیت نیم بهای روزهای سه شنبه به صورت مرتب اجرا شود و در جریان آن تصمیم های دیگر گرفته نشود به مرور برای مشتری ها جا بیفتد و در فروش فیلم ها موثر باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





