تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۱۳:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 71529

صدای بیش از ۳۰ گوینده و بازیگر در جشنواره «سینماحقیقت» طنین انداز می شود.

به گزارش سینماسینما، طی سال‌های اخیر برخی از مستندسازان برای خوانش گفتار متن فیلم خود، از دوبلورهای حرفه‌ای و یا بازیگران شناخته شده بهره گرفته‌اند که همین موضوع باعث ارتقای سطح کیفی این آثار و یا تبلیغات بیشتر هنگام اکران فیلم و افزایش مخاطبان جهت تماشای آن شده است.

در همین راستا، بیش از ۳۰ چهره شناخته شده، گویندگی متن مستندهای ارائه شده به دبیرخانه این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را پذیرفته‌اند.

در میان آثار ارسالی، نام جمعی از بزرگان شناخته ‌شده‌ حوزه سینما به چشم می‌خورد که سال‌ها است میان ما نیستند اما از صدای آن‌ها برای روایت این مستند بهره برده شده است. زنده‌یاد عباس کیارستمی، زنده یاد خسرو شکیبایی و شهید سیدمرتضی آوینی سه هنرمندی هستند که به ترتیب برای روایت مستندهای «عباس کیارستمی»، «جهان را به شاعران بسپارید» و «رهروان فتح» از صدای آن‌ها استفاده شده است.

پرویز پرستویی، بهزاد فراهانی، ژاله علو، ثریا قاسمی، فریدون شهبازیان، ایرج راد، امین تارخ، پرویز تناولی، قطب‌الدین صادقی، محمود عزیزی، فاطمه معتمدآریا، مهتاب کرامتی، پگاه آهنگرانی، شقایق فراهانی، همایون ارشادی، محمدرضا هدایتی، بهناز جعفری، امیرحسین رستمی و محمد بحرانی هنرمندانی هستند که راوی یا گوینده گفتار متن برخی فیلم‌های مستند متقاضی حضور در یازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» بوده‌اند.

از میان دوبلورهای پیشکسوت هم می‌توان به ناصر طهماسب، پرویز بهرام، داوود نماینده، کیکاووس یاکیده، مریم شیرزاد، مریم نشیبا و اکبر منانی اشاره کرد. امسال ناصر طهماسب با خوانش متن ۱۰ فیلم مستند پُرکارترین گوینده حوزه‌ سینمای مستند به شمار می‌رود و داوود نماینده با گویندگی نریشن ۸ اثر مستند، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

شهرام درخشان گوینده فیلم‌های مستند نیز مانند سال‌های اخیر، خوانش گفتار متن برخی آثار ارسالی به جشنواره را برعهده داشته است.

محمد صالح‌علا، شهرام شکیبا و امیرحسین مدرس هم مجریانی هستند که امسال با گویندگی متن مستند، در یازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارند.

ابوالفضل توکلی هم با سه فیلم مستند با موضوع «پیشکسوتان دوبله ایران» در جشنواره شرکت کرده است. این سه فیلم درباره‌ غلامعلی افشاریه، محمود قنبری و ناصر ممدوح از چهره‌های آشنا هنر دوبله ایران است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۶، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها