تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۱۳:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 90403

با آغاز اکران «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» در سینماهای آمریکا، مجموع فروش جهانی این فیلم از مرز ۷۰۰ میلیون دلار عبور کرد.

به گزارش سینماسینما، فیلم «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» که دنباله‌ای بر فیلم «دنیای ژوراسیک» و پنجمین قسمت از این مجموعه فیلم علمی-تخیلی است؛ در اولین هفته نمایش در گیشه آمریکای شمالی به فروش ۱۵۰ میلیون دلاری دست یافت و با احتساب فروش ۵۶۱.۵ میلیون دلاری در گیشه بین‌الملل، تا به امروز فروش جهانی ۷۱۱.۵ میلیون دلاری را به ثبت رسانده است.

این فیلم به کارگردانی «خوان آنتونیو بایونا» و با بازی «کریس پرت» و «برایس دالاس هاوارد» در آخر هفته میلادی گذشته ۱۲.۳ میلیون دلار در مکزیک، ۹.۲ میلیون دلار در برزیل و ۷.۹ میلیون دلار در سینماهای استرالیا فروخت وهم‌اکنون در سینماهای نزدیک به ۷۰ کشور جهان در حال اکران است.

«دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» در سینماهای چین نیز ۳۲.۴ میلیون دلار دیگر فروخت تا مجموع فروش خود را در دومین بازار بزرگ سینمایی جهان به ۲۰۲ میلیون دلار افزایش دهد.

با اکران فیلم «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» مجموع فروش مجموعه فیلم‌های «ژوراسیک» از مرز چهار میلیارد دلار عبور کرد.

اولین قسمت از این مجموعه فیلم با عنوان «پارک ژوراسیک» در سال ۱۹۹۳ به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» به سینما آمد و به فروش بیش از یک میلیارد دلار دست یافت.

«اسپیلبرگ» در سال ۱۹۹۷ فیلم «پارک ژوراسیک: دنیای گمشده» را ساخت که درنهایت به فروش جهانی ۶۱۸ میلیون دلار دست یافت. «پارک ژوراسیک ۳» ساخته «جو جانسون» در سال ۲۰۰۱ به سینما آمد و فروش ۳۶۸ میلیون دلار را رقم زد اما در سال ۲۰۱۵ «دنیای ژوراسیک» به کارگردانی «کالین ترورو» به فروش جهانی چشمگیر ۱.۶۷ میلیارد دلار رسید و پرفروش‌ترین فیلم این مجموعه نام گرفت.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها