فیلم تازه وارد «عجیب و غریب» با بازی وینس وو و کاترین نیوتون در بدو اکران در راس باکس آفیس آمریکا نشست.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، فیلم «عجیب و غریب» در اولین آخر هفته اکرانش با فروش ۳.۷ میلیون دلار فیلم اول گیشههای آمریکا شد.
فیلم ترسناک یونیورسال پیکچرز و بلومهاوس در شرایط خاص کرونایی و در حالی که مردم هنوز تمایلی به رفتن به سینماها ندارند، با همین میزان فروش راس باکس آفیس را از آن خود کرده است. این فیلم با نمایش در ۲۴۷۲ سالن سینما در آمریکای شمالی این جایگاه را کسب کرده است. در خارج از آمریکا نیز «عجیب و غریب» ۱.۹ میلیون دلار فروخته و از فروش در ۲۰ بازار بینالمللی در مجموع در سطح جهان میزان فروشش را به ۵.۶ میلیون دلار رسانده است.
«عجیب و غریب» داستان یک قاتل سریالی با بازی وینس وو و یک دختر دبیرستانی با بازی کاترین نیوتون است. این فیلم که از ۱۳ نوامبر اکران عمومیاش را شروع کرد داستان این دو را در حالی روایت میکند که در یک روز جمعه که سیزدهم ماه است بدنهای این دو با جادوی یک خنجر خاص با یکدیگر جابهجا میشود و دختر مدرسهای خود را در بدن قاتل پیدا میکند. آنها فقط ۲۴ ساعت زمان دارند تا جادو را باطل کنند و به بدن خود برگردند وگرنه تا ابد به همان صورت خواهند ماند.
این فیلم را کریستوفر لندون با بودجه ۶ میلیون دلاری ساخته و با آن نقدهای خوبی از منتقدان گرفته است.
سازندگان فیلم این فروش را افتتاحیهای خوب در دوران پاندمی خواندهاند و مدیر داخلی یونیورسال ابراز امیدواری کرده است که با وجود نبودن رقبای چندانی در گیشه، این فیلم عمر بیشتری برای اکران داشته باشد.
در مقایسه با استودیوهای رقیب، یونیورسال در اکران فیلمها در دوران پاندمی فعالتر بوده و علت عمده آن معاملهای است که با سینماهای زنجیرهای ایامسی داشته است. در حالی که به طور معمول فیلمها ۷۵ تا ۹۰ روز برای اکران بر پرههای بزرگ فرصت دارند و بعد میتوانند وارد سیستم اجاره برای سیستمهای دیجیتال شوند؛ طبق قرارداد جدید استودیو موافقت کرده تا پس از ۱۷ روز فیلمها وارد سیستم کرایهای شوند.
البته یونیورسال فیلمهای درجه یک خود مانند دنباله «سریع و خشمگین» یا «دنیای ژوراسیک: سلطه» را وارد این چرخه نکرده و آنها را برای دوران پس از پاندمی نگه داشته است.
این در حالی است که در این مقطع در مجموع تنها ۴۸ درصد سینماهای آمریکا باز هستند.
«بگذار برود» با بازی کوین کاستنر و دایان لین که هفته پیش فیلم اول گیشهها بود این هفته دوم شد و ۱.۸ میلیون دلار فروش کرد تا مجموع فروشش در آمریکا به ۷ میلیون دلار برسد. فیلم ترسناک دیگر «بیا بازی کن» نیز با فروش ۱.۱ میلیون دلار در جایگاه چهارم نشست. این فیلم پس از سه هفته اکران ۷.۴ میلیون دلار فروخته است.
فیلم کمدی خانوادگی «جنگ با پدربزرگ» با بازی رابرت دنیرو نیز با فروش ۱.۳ میلیون دلار فیلم سوم باکس آفیس بود و در ۶ هفته اکرانش در مجموع ۱۵.۲ میلیون دلار فروش کرد.
فیلم جدید دیگر این آخر هفته «آمونیت» با بازی کیت وینسلت و سورشا رونان بود که با اکران در ۲۸۰ سالن سینما در مجموع ۸۶ هزار دلار فروخت که به معنی میانگین ۳۰۵ دلار در هر سالن سینماست.
با توجه به اینکه هنوز واکسنی برای کرونا وارد بازار نشده باید برای سینما زمستانی سخت را پیشبینی کرد که به دلیل نبودن فیلمهای پرفروش بالقوه، نمیتواند بلیت فروشی را بالا ببرد و سالنهای نمایش فیلم را سرپا نگه دارد.
گرچه سالنهای سینماهای ۴۸ ایالت آمریکا بازگشایی شدهاند اما بسیاری از آنها برای نداشتن فیلمهای کافی برای نمایش دوباره تعطیل شدند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بیست و سومین جشنواره آلیس در شهر؛ اهدای نشان افتخار شهر رم به رابرت دنیرو/ حضور فیلم سینمایی «رها» در بخش اصلی
- بررسی سینمایی- روانکاوی فیلم «قلمپرها»/ کلمههای سرکش، جملههای عصیانگر
- پشیمانی تارانتینو از نساختن فیلمی با بازی رابرت دنیرو
- با تعویقی ۶ ماهه؛ «شرک ۵» سال ۲۰۲۷ اکران میشود
- آغاز رقابت برای دریافت نخل طلا/ جشنواره کن با سخنرانی آتشین دنیرو و آغازی تارانتینویی شروع شد
- نخل طلای افتخاری به رابرت دنیرو سپرده میشود
- تاریخسازی محصول یونیورسال/ «شرور»؛ پرفروشترین فیلم اقتباسی از نمایشهای تئاتر برادوی
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- ساخت دنباله دیگری از فیلم پرفروش سال ۲۰۰۰/ رابرت دنیرو و بن استیلر در قسمت جدید «ملاقات با والدین»
- با ۶ ماه تاخیر؛ فیلم زندگینامه «مایکل جکسون» اکتبر ۲۰۲۵ اکران میشود
- وسترن «کوین کاستنر» از کن به ونیز میرود
- رابرت دنیرو: دلقکها را تا زمانی که به دیکتاتورهای شرور تبدیل شوند، جدی نمیگیریم!
- کوین کاستنر با «افق» به جشنواره کن ۲۰۲۴ میرود
- کیت وینسلت در نقش یک دیکتاتور خودشیفته به تلویزیون بازگشت
- ادامه مشکلات «جیغ ۷»/ کریستوفر لندون فیلم را کارگردانی نمیکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





