تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۰۲:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 57129

فرزند صبحعضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه هنوز در دنیا فیلم‌هایی از شخصیت بزرگ رهبران سیاسی و انقلابی ساخته می‌شود، نسبت به ساخته نشدن فیلمی با محوریت بنیانگذار انقلاب در کشور انتقاد کرد.

به گزارش سینماسینما، احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگویی با بیان اینکه طی این سال‌ها نتوانسته‌ایم اثر سینمایی و تلویزیونی فاخری در شأن و منزلت امام راحل بسازیم، گفـت: این امر در حالی است که بودجه بسیاری به عنوان اعتبارات فرهنگی در مورد آشنایی با شخصیت انقلابی و فرهنگی امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنها در یک برهه‌ای آن هم در سریال معمای شاه با ماهیت و محوریت انقلاب در قسمت‌هایی به شخصیت امام راحل پرداخته شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود فضایی مهیا باید کمی بیشتر در این مورد کار شود، اظهار داشت: ترسیم برهه‌ای از زندگی امام راحل در قالب سریال و فیلمی قوی و فاخر می‌تواند موجب آشنایی بیشتر نسل جوان کشورمان و مردم کشورهای دیگر با ایشان باشد و امیدوارم بخشی از اعتبارات لازم به این امر اختصاص یابد.

وی بیان داشت: هنوز در دنیا فیلم‌هایی از شخصیت بزرگ رهبران سیاسی و انقلابی ساخته می‌شود اما ما در ساخت فیلمی با عنوان رهبر انقلاب کوتاهی کرده‌ایم و این امر مربوط به ضعف همه دستگاه‌ها است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ساخت نیمه کاره فیلم فرزند صبح در رابطه با زندگی امام راحل و ایرادات آن گفت: این فیلم به لحاظ تکنیکی قوی و خوش ساخت نبود و بر این اساس کنار گذاشته شده است، متاسفانه گاهی فیلم‌هایی با صرف هزینه‌های میلیاردی خوب ساخته نمی‌شود لذا بایگانی می‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آماده‌سازی فیلم‌ و سریالی با محوریت زندگی حضرت امام(ره) نه تنها برای آشنایی مخاطبان در دیگر کشورها با شخصیت انقلابی و سیاسی ایشان موثر خواهد بود بلکه نسل امروز و متولدان دهه‌های ۶۰ تا ۸۰ کشورمان هم که نیازمند این شناخت هستند با عقاید، افکار و شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی آشنا می‌شوند.

خانه ملت

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها