تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۲۴ - ۱۶:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 40021

علم الهدینماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: جشنواره موسیقی و فیلم فجر در کشور به صورتی اجرا شود که با جریان فاطمی تناسب داشته باشد و کارهای سال گذشته و ژست‌های هنرپیشه‌ها تکرار نشود.


به گزارش سینماسینما، آیت الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت دهه فجر که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد اظهار داشت: از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره مراسم نهم دی‌ماه تشکر می‌کنم چرا که در برنامه سراسر کشور راهپیمایی وجود نداشت اما در مشهد این راهپیمایی با شکوه انجام گرفت که در تائید مواضع مقام معظم رهبری در برابر فتنه ۸۸ و تحکیم مبانی و آثار حماسه نهم دی‌ماه موثر بود.

وی افزود: برنامه و تجمع ۹ دی‌ماه در حرم مطهر نیز بسیار باشکوه بود و علت آن و مقدمه آن برگزاری راهپیمایی بود.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: ما در برنامه نهم دی تجربه داشتیم که اگر این تجربه در دهه فجر نیز مورد توجه قرار گیرد موثر است و آن تجربه این بود که جریان نهم دی تنها در مراسم این روز خلاصه نشد و در هفته بصیرت برنامه‌ها به صورت گسترده برگزار شد که آثار مثبتی بر جامعه ما داشت.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ما در مسئله سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و احیای دهه فجر یک جشن خاطره نداریم، گفت: در این جریان هم تجدید خاطرات انقلاب و هم تجدید بیعت با انقلاب از طریق نشان دادن و مانور مردم، پایداری مردم پای انقلاب و اصول و ارزش‌های انقلاب مدنظر است.

وی افزود: بنابراین در سراسر دهه فجر باید برای برنامه‌های موثری در این زمینه و توجه دادن جامعه به سوی انقلاب قدم برداریم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه امروز با سه نسل مواجه هستیم که دو نسل آن انقلاب را ندیده و درک نکرده گفت: این دو نسل به روایت صدا و تصویر از آن وقایع باخبر است و برنامه‌های این دهه باید به گونه‌ای باشد که نسل دوم و سوم را به انقلاب وابسته کنیم چرا که اگر این‌گونه نباشد در جریان ادامه نظام موفق نیستیم و شکست می‌خوریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جوان امروز مشکلات بسیاری را در مدیریت این نظام اعم از معیشتی، اقتصادی و فرهنگی که مثل آن در بسیاری از جوامع نیز وجود دارد را دیده‌اند و لازمه وابسته کردن نسل جوان به انقلاب تبیین اصول انقلاب است.
وی تصریح کرد: در جریان دهه فجر حرکت‌ها باید ترسیم کننده روز پیروزی انقلاب و مبارزه‌ مردم با مظالم نظام ستمشاهی باشد که اگر برنامه‌ریزی‌ها این‌گونه پیاده شود دهه فجر موفقی داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در برنامه‌های فرهنگی اگر از چاشنی وابستگی به اهل بیت(ع) و عشق مردم به آنان استفاده کنیم آن برنامه نتیجه می‌دهد؛ این انقلاب هم برخاسته از کانون قدرت اهل بیت(ع) است بنابراین هر حادثه که رنگ و بوی اهل بیت(ع) و رهبری دارد مردم در آن حضور می‌یابند.

وی گفت: مردم خودشان به صورت خانوادگی در راهپیمایی حضور می‌یابند و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن را از واجبات و ملزومات زندگی خانوادگی خود می‌دانند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: آنچه در شعاع این قضیه مهم است این است که دوباره بازسازی نسبت به انقلاب صورت گیرد به طوری که بیان شود ارزش‌های انقلاب چیست؟ مفاسد دگرگون شده نظام پیشین چه بوده و چه مصالحی به جای آن در نظام جمهوری اسلامی آمده است؟ و اگر این موارد را برای بینش‌های گوناگون ترسیم کنیم و نشان دهیم دهه فجر موفقی داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه دهه فجر و ۲۲ بهمن زمان شکر نعمت خداست، گفت: شکر نعمت به این است که نقطه‌های برجسته نعمت را تثبیت کنیم و به رخ بکشیم که این امر برنامه می‌خواهد.

وی گفت: اگر تنها سلسله برنامه‌های دیکته شده هرساله با کپی برداری کمیته‌ها اجرا شود و سرود و شیرینی پخش شود به معنای شکر نعمت نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در همین راستا و در جریان برنامه‌ریزی‌های دهه فجر از نیروهای نخبه و به تعبیر حضرت آقا، اندیشه‌ورز استفاده شود تا با تشکیل کارگروهی برنامه‌های امسال و نوآوری‌ها را بررسی کنند به‌گونه‌ای که نقطه‌های ضعف اصلاح و نقطه‌های قوت بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه جلسات عملیاتی باشد نه مراسمی تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در یک ضرب الاجل پنج روزه از مسئولان کمیته‌ها بخواهد برنامه خود را بدهند و کارگروه نخبگان تشکیل شود و در اسرع وقت و در مهلت پنج روزه برنامه‌ها را بررسی و به کمیته‌ها بازگردانند تا امسال دهه فجر نوآورانه داشته باشیم.

وی با اشاره به تقارن دهه فجر با دهه مبارکه فاطمیه گفت: در این ایام برگزاری جشن درست نیست به جای جشن، برنامه‌هایی درباره عظمت شخصیت ایشان و تعالیم حضرت فاطمه(س) و اهل بیت(ع) برگزار شود تا فجر فاطمی داشته باشیم نه فجری که معارض با عزاداری این حضرت باشد پس باتوجه به این مسئله برنامه‌ریزی شود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: جشنواره موسیقی و فیلم فجر در کشور به صورتی اجرا شود که با جریان فاطمی تناسب داشته باشد و کارهای سال گذشته و ژست‌های هنرپیشه‌ها تکرار نشود چرا که اگر به دنیا نشان دهیم که جامعه هنرمندان ما با فرهنگ فاطمی ضدیت دارند آبرویی برای نظام ما باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه به همزمانی ایام فاطمیه با دهه فجر امسال عنایت خاصی شود و برنامه‌ریزی‌های متناسب با فاطمیه انجام شود، تصریح کرد: انقلاب ما از روز عاشورا و ماه محرم در ۱۵ خرداد ۴۲ شروع شد و بستر حرکت نهضت امام و جریاناتی که انقلاب ما را پیش برده اصل ولایت اهل بیت(ع) بوده است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اصل اصلی ولایتمداری ما در دهه فجر جلوه داده شود و در این راستا در آموزش و پرورش نوآوری برای نسل نوجوان ما شکل بگیرد چرا که دشمن بنا به نه تنها بر اندازی نظام بلکه بر براندازی انقلاب گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: نقطه هدفی دشمن در تهاجماتش اصول انقلاب است و اگر اصول مبنایی را برای نسل نوجوان نتوانیم جا بیندازیم در مقاطع بالاتر نیز عاجز خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه هزینه برنامه دهه فجر شهرستان نباید از مرکز تامین شود گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مستقل در شهرستان‌ها تشکیل شود و ائمه جمعه و مردم تجهیزات بزرگداشت پیروزی انقلاب را خود تهیه کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: در روستاها هم باید ۲۲ بهمن تبلور خود را داشته باشد اما لااقل در شهرستان‌های بزرگ باید امکانات و تجهیزات به درستی فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه در بزرگداشت ۲۲ بهمن نباید به دولت متکی باشیم، گفت: این وظیفه مردم است و اگر وابسته به امکانات دولتی وجود داشته باشد غلط است؛ تجهیزات باید توسط مردم فراهم شود.

منبع: آنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها