به گفته مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاستگذاری سینمای «هنر و تجربه»، این گروه سینمایی ارتباط سیستماتیکی با سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر ندارد.
به گزارش سینماسینما، امیرحسین علم الهدی مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» درباره حضور «هنر و تجربه» در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر گفت: در این دوره از جشنواره هیات داوران از مجموع ۲۲ فیلم یک سیمرغ به سینمای «هنر و تجربه» اهدا می کنند اما مسئولان سینمای «هنر و تجربه» هیچ دخالتی در جشنواره امسال ندارند.
وی افزود: دلیلی ندارد در جشنواره امسال دخالتی داشته باشیم چون یادمان باشد مکانیزم جشنواره امسال مکانیزم ورود به فیلم های دارای پروانه ساخت سینمایی بود و دوستان سازمان سینمایی برخلاف سال گذشته برای فیلم های ویدیویی اعتباری قایل نشدند که وارد جشنواره شوند این در حالی است که سال گذشته چیزی حدود ۸۰ فیلم توسط شورای سیاستگذاری «هنر و تجربه» دیده و ۶ فیلم به هیات بازبینی جشنواره معرفی شد که در نهایت «کوپال» ساخته کاظم ملایی و «خانه» ساخته اصغر یوسفی نژاد به بخش مسابقه راه یافتند.
علم الهدی بیان کرد: امسال شورای سیاستگذاری جشنواره تشخیص داد که به هیچ عنوان وارد مساله فیلم های ویدیویی نشود و به همین ترتیب فیلم هایی که عمدتا آثار خوبی هستند از چرخه بازبینی هیات انتخاب خارج شدند. در واقع این تصمیمی بود که دوستان گرفتند و ما به این مساله ورود پیدا نکردیم و سینمای «هنر و تجربه» هیچ ارتباط سیستماتیکی با سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر ندارد.
دبیر شورای سیاستگذاری سینمای «هنر و تجربه» اظهار کرد: امسال صاحبان حدود ۱۵ تا ۲۰ فیلم برای تغییر پروانه ساخت ویدیویی به پروانه ساخت سینمایی نزد ما آمدند که ما گفتیم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند تا تغییر پروانه دهند ولی هیچکس موفق به این کار نشد و دلایل این امر را باید از دوستان ارشاد جویا شد چون من در جریان نیستم که چرا آن کمیته ای که باید این فیلم ها را می دید، ندید. این را هم باید عنوان کنم که امسال بیش از ۶۸ فیلم دیده شد در حالی که سال گذشته تنها از گروه سینمایی «هنر و تجربه» ۸۰ فیلم مورد بازبینی قرار گرفت.
وی اظهار کرد: خیلی از فیلم هایی که در خارج از کشور دیده می شوند عمدتا پروانه ساخت ویدیویی دارند اما امیدوارم این پارادوکسی که هم دوستان سازمان سینمایی و هم دیگر صنوف با آن درگیر هستند رفع شود و روزی به این جمع بندی برسیم که یک فیلم فارغ از اینکه پروانه ساخت ویدیویی یا پروانه ساخت سینمایی دارد امکان دیده شدن داشته باشند. متاسفانه همچنان این پارادوکس آزاردهنده برای دوستان اهمیت دارد و نمی دانم تا کی می خواهند بر این اساس رفتار کنند.
علم الهدی در پایان عنوان کرد: به نظر می رسد این رفتارها، رفتارهایی فارغ از ذات سینما و بیشتر سلیقه ای هستند. امیدوارم متولیان سینما به یک جمع بندی برسند و بحث فرسوده و نخ نماشده پروانه ساخت را حذف کنند و آثار را بر اساس محتوا و کیفیت مورد ارزیابی قرار بدهند تا پروانه ساخت آنها.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
- جعفر صانعی مقدم: گسترش فعالیتها در سینمای «هنر و تجربه» بستگی به تامین نیازهای مالی دارد
- انتشار تیزر هفته فیلم ایتالیا + ویدئو
- اسامی فیلمهای حاضر در هفته فیلم ایتالیا اعلام شد/ از آثار مورتی تا برتولوچی
- هفته فیلم ایتالیا ۱۱ آذر آغاز میشود/ نمایش آنلاین و رایگان فیلمها
- چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی برگزار میشود/ اعلام جزییات رویداد
- نانهای بیات/ نگاهی به فیلم «حوا، مریم، عایشه»
- کدام چریکه؟ کدام بهرام؟/ نگاهی به مستند «چریکه بهرام»
- سالها بایست تا دَم پاک شد/ نگاهی به فیلم «پری»
- فهرست فیلمهای روی پرده در سینماهای «هنروتجربه»/ «منگی» از ۱۵ شهریور میآید
- تابناک: نخستین گامها برای تعطیلی بستر نمایش دهها فیلم سینمایی ایران؟
- قابهای نامتعارف بیمعنی/ نگاهی به فیلم «امیر»
- ابوالفضل جلیلی: مشکل فیلمهای من این است که مردم را به فکر میاندازد
- آئین دیدار با عوامل فیلم «یلدا» برگزار شد/ گپی با فروغ قجابگلو بازیگر فیلم مسعود بخشی
- گفتوگو با امین قدمی، کارگردان «روزگار یک چهل ساله»/ این هشدار را جدی بگیرید!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
آخرین ها
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول
- «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند