علیرضا خمسه در پی درگذشت حسین محب اهری نوشت: او عاشق ماندن بود و برای ادامه حیاتش از هیچ تلاشی فرونگذاشت. انتخاب بازیگری برای او بیانگر عطش روح و جانش برای زیستن چندباره زندگی بود و به تعداد نقشهایی که ایفا کرد طعم زندگیهای متفاوتی را چشید.
به گزارش سینماسینما، این بازیگر سینما،تئاتر و تلویزیون در یاداشتی که درباره درگذشت حسین محب اهری قرار داده، نوشته است:
«سایهای از سر دیوار گذشت
غمی افزود مرا بر غمها
با نهایت اندوه، خبر درگذشت دوست هنرمند و همکار پرشورم حسین محب اهری در جهان مجازی و حقیقی پیچید و آه و افسوسی را بر لبها و دلهای علاقهمندانش نشاند. حسین محب اهری عشق به زندگی را بیش از هر کس دیگری برای ما تکرار میکرد. او سالها پیش پس از درگیر شدن با بیماری جانکاه سرطان تصمیم گرفت تا با آخرین رمق و انرژی جانش مبارزه کند و کرد.
او عاشق ماندن بود و برای ادامه حیاتش از هیچ تلاشی فرو نگذاشت. انتخاب بازیگری برای او بیانگر عطش روح و جانش برای زیستن چندباره زندگی بود. او به تعداد نقشهایی که ایفا کرد طعم زندگیهای متفاوتی را چشید. اشتیاق زندگیهای متفاوت و درک رنجها و لذتهایی که انسانهای متفاوت تجربه کردند به او ویژگی خاصی بخشیده بود.
او بازتاب روح و جسم خود را در نقشهایی که بازی میکرد در مییافت و از همین رو به طور مستمر در همه عرصههای بازیگری همچون تئاتر، تلویزیون و سینما حضور داشت. او حضورش را در غالب شخصیتها و نقشهای متفاوتی که ایفا کرد مانا و جاوید ساخته است.
روحش شاد و یادش گرامی»
علیرضا خمسه دربارهی همکاریاش با حسین محب اهری به ایسنا یادآور شد: سال ۱۳۵۴ با حسین محب اهری در کارگاه نمایش دوره آموزش بازیگری دیدیم و در همین کارگاه بود که با او آشنا شدم. این کارگاه متعلق به تلویزیون ملی ایران بود و استادانی مثل سوسن تسلیمی، پرویز پرستویی، سیاوش طهمورث، فردوس کاویانی معلمان بازیگری ما بودند. در این کارگاه افراد دیگری هم حضور داشتند که بعدها به ستارههای سینما و تئاتر تبدیل شدند. دوستی من و آقای محباهری از همان زمان شروع شد و سپس ادامه پیدا کرد و در فیلمهای زیادی با هم همبازی شدیم؛ یکی از آنها «جیببرها به بهشت نمیروند» به کارگردانی ابوالحسن داوودی بود که فیلم خوبی هم شد.
او همچنین توضیح داد: ما در حوزه تئاتر هم همکاریهایی با هم داشتیم و در تئاتری به نام «مرد نیک» که چند اجرایی در تهران و دوبی داشت با هم همبازی شدیم. کارگردان این کار آقای امیر دژکام بود، علاوه بر آن در یکی از اپیزودهای سریالهای «پایتخت» و «بیمار استاندارد» نیز با هم همبازی شدیم.
حسین محب اهری ۲۶ دی ماه به دلیل عوارض بیماری سرطان از دنیا رفت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علیرضا خمسه: سینما براساس عشق بوجود آمده است/ طنز یک مسئله ادبی و کمدی یک مقوله نمایشی است
- فصل دوم «بگو بخند» تولید میشود/ معرفی داوران
- گنجینه «علیرضا خمسه» در موزه سینما راه اندازی شد
- داوران بخش ملی و بینالملل جشنواره۳۵ فیلم کودک معرفی شدند
- در آستانه روز ملی سینما؛ برگزاری سه رویداد ویژه توسط موزه سینما برگزار میشود
- آخرین سینماتک سال ۱۴۰۰ و نمایش «آپارتمان شماره ۱۳»
- علیرضا خمسه: افسوس میخورم مردم هنوز سریال «پایتخت» را میبینند!/ گله از پرداختهای نامنظم دستمزدها در تلویزیون
- اجرای نمایش «پازل» در لسآنجلس پایان یافت/ ادامه اجرا، در دیگر شهرهای آمریکا و کانادا
- خمسه : کار در روزگار کرونایی سخت است/ دستمزد کار قبلی ام را هنوز دریافت نکرده ام
- عکسی که علیرضا خمسه از دوران سربازی خود منتشر کرد
- علیرضا خمسه و فریدون آسرایی در برنامه دوربرگردون
- معرفی داوران جشنواره فیلم رشد
- علیرضا خمسه و نسیم ادبی تازهترین بازیگرهای «ملاقات با جادوگر»/ لیست بازیگران تکمیل شد
- علیرضا خمسه درباره حذف بابا پنجعلی از «پایتخت» میگوید/ ایده خشایار الوند را دوست داشتم
- جنجال بر سر استندآپ کمدی علیرضا خمسه در کانادا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





