علیرضا خمسه در پی درگذشت حسین محب اهری نوشت: او عاشق ماندن بود و برای ادامه حیاتش از هیچ تلاشی فرونگذاشت. انتخاب بازیگری برای او بیانگر عطش روح و جانش برای زیستن چندباره زندگی بود و به تعداد نقشهایی که ایفا کرد طعم زندگیهای متفاوتی را چشید.
به گزارش سینماسینما، این بازیگر سینما،تئاتر و تلویزیون در یاداشتی که درباره درگذشت حسین محب اهری قرار داده، نوشته است:
«سایهای از سر دیوار گذشت
غمی افزود مرا بر غمها
با نهایت اندوه، خبر درگذشت دوست هنرمند و همکار پرشورم حسین محب اهری در جهان مجازی و حقیقی پیچید و آه و افسوسی را بر لبها و دلهای علاقهمندانش نشاند. حسین محب اهری عشق به زندگی را بیش از هر کس دیگری برای ما تکرار میکرد. او سالها پیش پس از درگیر شدن با بیماری جانکاه سرطان تصمیم گرفت تا با آخرین رمق و انرژی جانش مبارزه کند و کرد.
او عاشق ماندن بود و برای ادامه حیاتش از هیچ تلاشی فرو نگذاشت. انتخاب بازیگری برای او بیانگر عطش روح و جانش برای زیستن چندباره زندگی بود. او به تعداد نقشهایی که ایفا کرد طعم زندگیهای متفاوتی را چشید. اشتیاق زندگیهای متفاوت و درک رنجها و لذتهایی که انسانهای متفاوت تجربه کردند به او ویژگی خاصی بخشیده بود.
او بازتاب روح و جسم خود را در نقشهایی که بازی میکرد در مییافت و از همین رو به طور مستمر در همه عرصههای بازیگری همچون تئاتر، تلویزیون و سینما حضور داشت. او حضورش را در غالب شخصیتها و نقشهای متفاوتی که ایفا کرد مانا و جاوید ساخته است.
روحش شاد و یادش گرامی»
علیرضا خمسه دربارهی همکاریاش با حسین محب اهری به ایسنا یادآور شد: سال ۱۳۵۴ با حسین محب اهری در کارگاه نمایش دوره آموزش بازیگری دیدیم و در همین کارگاه بود که با او آشنا شدم. این کارگاه متعلق به تلویزیون ملی ایران بود و استادانی مثل سوسن تسلیمی، پرویز پرستویی، سیاوش طهمورث، فردوس کاویانی معلمان بازیگری ما بودند. در این کارگاه افراد دیگری هم حضور داشتند که بعدها به ستارههای سینما و تئاتر تبدیل شدند. دوستی من و آقای محباهری از همان زمان شروع شد و سپس ادامه پیدا کرد و در فیلمهای زیادی با هم همبازی شدیم؛ یکی از آنها «جیببرها به بهشت نمیروند» به کارگردانی ابوالحسن داوودی بود که فیلم خوبی هم شد.
او همچنین توضیح داد: ما در حوزه تئاتر هم همکاریهایی با هم داشتیم و در تئاتری به نام «مرد نیک» که چند اجرایی در تهران و دوبی داشت با هم همبازی شدیم. کارگردان این کار آقای امیر دژکام بود، علاوه بر آن در یکی از اپیزودهای سریالهای «پایتخت» و «بیمار استاندارد» نیز با هم همبازی شدیم.
حسین محب اهری ۲۶ دی ماه به دلیل عوارض بیماری سرطان از دنیا رفت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علیرضا خمسه: سینما براساس عشق بوجود آمده است/ طنز یک مسئله ادبی و کمدی یک مقوله نمایشی است
- فصل دوم «بگو بخند» تولید میشود/ معرفی داوران
- گنجینه «علیرضا خمسه» در موزه سینما راه اندازی شد
- داوران بخش ملی و بینالملل جشنواره۳۵ فیلم کودک معرفی شدند
- در آستانه روز ملی سینما؛ برگزاری سه رویداد ویژه توسط موزه سینما برگزار میشود
- آخرین سینماتک سال ۱۴۰۰ و نمایش «آپارتمان شماره ۱۳»
- علیرضا خمسه: افسوس میخورم مردم هنوز سریال «پایتخت» را میبینند!/ گله از پرداختهای نامنظم دستمزدها در تلویزیون
- اجرای نمایش «پازل» در لسآنجلس پایان یافت/ ادامه اجرا، در دیگر شهرهای آمریکا و کانادا
- خمسه : کار در روزگار کرونایی سخت است/ دستمزد کار قبلی ام را هنوز دریافت نکرده ام
- عکسی که علیرضا خمسه از دوران سربازی خود منتشر کرد
- علیرضا خمسه و فریدون آسرایی در برنامه دوربرگردون
- معرفی داوران جشنواره فیلم رشد
- علیرضا خمسه و نسیم ادبی تازهترین بازیگرهای «ملاقات با جادوگر»/ لیست بازیگران تکمیل شد
- علیرضا خمسه درباره حذف بابا پنجعلی از «پایتخت» میگوید/ ایده خشایار الوند را دوست داشتم
- جنجال بر سر استندآپ کمدی علیرضا خمسه در کانادا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





