تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۱۱:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 105759

مهدی علی‌میرزایی کارگردان فیلم «پالتو شتری» گفت این فیلم را بر اساس یکی از داستان‌های خودش و با گسترش ظرفیت‌های دراماتیک و تبدیل‌کردن آن به یک فیلمنامه ساخته است.

به گزارش سینماسینما، نشست پرسش و پاسخ فیلم «پالتو شتری» با اجرای منصور ضابطیان و با حضور کارگردان فیلم مهدی علی‌میرزایی و دیگر عوامل شامل مجید شیخ انصاری (تهیه‌کننده)، مسعود امینی تیرانی (مدیر فیلمبرداری)، مسیح سراج (صدابردار) و بازیگران سام درخشانی، لیندا کیانی، افسانه چهره‌آزاد، شاهرخ فروتنیان و بانیپال شومون برگزار شد.

مهدی علی‌میرزایی درباره هدفش از ساخت فیلم «پالتو شتری» توضیح داد: یک داستان داشتم که در یکی از مجلات معتبر ادبی کشور چاپ شده بود و بازخوردهای خوبی داشت. ظرفیت‌های دراماتیکش را گسترش دادم و به عنوان اولین فیلمم ساختم. هدفم از ساخت این فیلم تنها ساخت فیلم بود و امیدوارم در فیلم‌های بعدی هدفمندی بیشتری داشته باشم.

وی درباره شخصیت‌پردازی فیلم نیز عنوان کرد: برای این کار از سه روش استفاده کردم؛ اول اینکه اقتضائات فیلمنامه موجب می‌شد که شخصیت را در یک موقعیت تجسم کنم، دوم اینکه فیلسوف‌هایی که در فیلم مطرح می‌شوند و سوءاستفاده برخی از تفکر آنها را در نظر گرفتم و سوم اینکه از مابه‌ازاهای خارجی استفاده کردم که بسیار زیاد وجود دارند.

سام درخشانی بازیگر اصلی این فیلم نیز توضیح داد: من مهدی علی‌میرزایی کارگردان فیلم را به عنوان فیلمنامه‌نویس فیلم «فی‌المدت معلوم» می‌شناختم و پیش از این نیز در «تخته گاز» نوشته ایشان بازی کرده بودم. وقتی نویسنده‌ای بخواهد فیلم بسازد بهترین فیلمنامه را برای خودش کنار می‌گذارد و من نیز از بازی در فیلم «پالتو شتری» راضی بودم.

مجید شیخ‌انصاری تهیه‌کننده این فیلم نیز گفت: فیلمسازی در ایران برای عوامل چون کارگردان و تهیه‌کننده بیشتر یک اتفاق است تا یک انتخاب و به محض اینکه شرایط آماده شد ساخت فیلم را کلید زدیم. اکران این فیلم احتمالاً در نیمه اول سال برنامه‌ریزی می‌شود. در این پروژه سینمایی با یک گروه بسیار عالی، پشت صحنه بسیار آرام بود و باعث افتخارم است که با این گروه همکاری داشتم.

لیندا کیانی نیز اظهار کرد: پشت صحنه فیلم آنقدر آرام بود که برای بازی در فیلم روزشماری می‌کردم. سام درخشانی یکی از بهترین زوج‌های هنری من بود و در این فیلم نیز کمک زیادی به من کرد.

فیلم «پالتو شتری» به عنوان آخرین فیلم هفتمین روز از سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت (کاخ رسانه جشنواره) به روی پرده رفت.

 

منبع: ایسنا

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها