عطیه موذن: علی نصیریان بازیگر پیشکسوت مجموعههای تلویزیونی ضمن انتقاد از تکراری و غیرجذاب بودن قصه سریالهای سیما در سالهای اخیر، بر لزوم تجدیدنظر مسئولان تلویزیون در این حوزه تأکید کرد.
علی نصیریان هنرمند مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون کشور که سریال «برادرجان» را به کارگردانی محمدرضا آهنج در شبهای ماه مبارک رمضان در شبکه سه سیما روی آنتن دارد، درباره قصه این سریال و نقش خود گفت: من علاقهای ندارم درباره کاری که هنوز پخش نشده پیش داوری کنم چراکه مردم باید ببینند و خودشان درباره نقش و سریال نظر داشته باشند.
وی ادامه داد: زمانی که من بازی در این سریال را پذیرفتم متن کامل نبود و قصه را برای من شرح دادند با این حال به نظرم قابلیتهایی داشت که باعث شد آن را بپذیرم.
نصیریان درباره قصه سریالهای این سالهای تلویزیون و اینکه چقدر آنها مخاطبان را جذب کردهاند، اظهار کرد: به نظرم تلویزیون آنطور که باید مخاطبش را جذب نکرده است چون قصهها درد و حرف مردم را بیان نمیکند. مردم باید خودشان را در قصهها ببینند؛ زندگی، گرفتاریها و مشکلات خود را ببینند.

بازیگر سریال «شهرزاد» با اشاره به مضمون برخی از قصههای تکراری در تلویزیون تصریح کرد: نباید قصههایی دربارهطلاق و اعتیاد سر هم کرده و آنها را تکرار کنیم. برای من در این مدت فیلمنامههایی میآوردند که تکراری بودند و اخیراً درباره فیلمنامه ۲ سریال پیشنهادی، گفتم که همان نقشها را پیش از این بازی کرده و به همین دلیل ردشان کردم.
نصیریان به نبود قصههای جذاب در سریالها انتقاد کرد و گفت: سانسور و ممیزی تلویزیون مانع بسیاری از حرکتها و رشدها میشود اما از طرف دیگر در ادبیات داستانی ما قصههای بسیار زیبایی از نویسندگانی مانند محمود دولتآبادی و یا هوشنگ گلشیری و… وجود دارد، چرا از اینها استفاده نمیشود؟ چرا تلویزیون این قصهها را نمیسازد و قصههایی سرهم میکند که برای مخاطب امروز نیست.
بازیگر سریال «میوه ممنوعه» به رقابت تلویزیون با تولیدات شبکههای ماهوارهای اشاره و عنوان کرد: تلویزیون باید در نگاهش نسبت به سریالسازی تجدیدنظر کند. شبکههای خارجی و آثار خارجی رقابتی را درست کردهاند و سعی دارند مخاطب ما را پای سریالهای خود بکشانند.
وی اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم مردم را با کارهای ماندگار به عنوان مخاطبان خود نگه داریم. ما نویسندههای بسیار خوبی داریم و باید با کارهای ماندگار، بر اساس ادبیات دراماتیک و داستانی خودمان، مخاطبان بیشتری را به تلویزیون ملی جذب کنیم.
این هنرمند پیشکسوت در پایان سخنانش بیان کرد: من میدانم ما استطاعت ساخت سریالهای درخشانتری را داریم و آن چیزی که اکنون نمایش داده میشود همه ظرفیت و استعداد ما نیست استعداد ما خیلی بیشتر از اینهاست و باید سعی کنیم خود را به سطح واقعی تواناییهایمان برسانیم.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تقدیر ویژه جشنواره شبهای سیاه تالین از نصیریان/ علی نصیریان: مدیون تازهنفسها هستیم
- بزرگداشت و رونمایی از کتاب فرهاد آییش با حضور علی نصیریان برگزار شد
- در دومین هفته اکران؛ تیزر «هفت بهارنارنج» منتشر شد
- نصیریان: سینما را از مهرجویی آموختم/ اولین حضور رئیس جدید سازمان سینمایی در میان هنرمندان
- سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛ پروانه زرین روی شانه برگزیدگان
- علی نصیریان در سالگرد تماشاخانه سنگلج مطرح کرد: تئاتر را نمیتوان دیکته کرد
- «سیصد» از علی نصیریان تقدیر کرد
- فرهنگ رکن زندگی، حیات و هویت یک ملت است/ «ناخداخورشید»؛ معرفی خردمندانهای از سینمای ایران
- حضور «هفت بهار نارنج» در بخش رقابتی جشنواره داکا
- دیدار با علی نصیریان در موزه سینما
- یادداشت علی نصیریان به مناسبت روز ملی سینما/ لذت بزرگ زندگی من بازی در تئاتر و سینماست
- طبیعت خلاق در کار نمایش؛ علی نصیریان تجربههای سینمایی خود را با علاقهمندان به اشتراک میگذارد
- واکنش نصیریان به حذف دروس عمومی از کنکور/ زبان و ادبیات فارسی هویت و بخشی از شناسنامه ماست
- یک پایان اسرارآمیز/ نگاهی به فیلم «لامینور»
- شب بازیگر پس از وقفهای دو ساله برگزار شد/ علی نصیریان: وقتی حال مردم خوب نیست، نباید جشن بگیریم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





