عطیه موذن: علی نصیریان بازیگر پیشکسوت مجموعههای تلویزیونی ضمن انتقاد از تکراری و غیرجذاب بودن قصه سریالهای سیما در سالهای اخیر، بر لزوم تجدیدنظر مسئولان تلویزیون در این حوزه تأکید کرد.
علی نصیریان هنرمند مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون کشور که سریال «برادرجان» را به کارگردانی محمدرضا آهنج در شبهای ماه مبارک رمضان در شبکه سه سیما روی آنتن دارد، درباره قصه این سریال و نقش خود گفت: من علاقهای ندارم درباره کاری که هنوز پخش نشده پیش داوری کنم چراکه مردم باید ببینند و خودشان درباره نقش و سریال نظر داشته باشند.
وی ادامه داد: زمانی که من بازی در این سریال را پذیرفتم متن کامل نبود و قصه را برای من شرح دادند با این حال به نظرم قابلیتهایی داشت که باعث شد آن را بپذیرم.
نصیریان درباره قصه سریالهای این سالهای تلویزیون و اینکه چقدر آنها مخاطبان را جذب کردهاند، اظهار کرد: به نظرم تلویزیون آنطور که باید مخاطبش را جذب نکرده است چون قصهها درد و حرف مردم را بیان نمیکند. مردم باید خودشان را در قصهها ببینند؛ زندگی، گرفتاریها و مشکلات خود را ببینند.

بازیگر سریال «شهرزاد» با اشاره به مضمون برخی از قصههای تکراری در تلویزیون تصریح کرد: نباید قصههایی دربارهطلاق و اعتیاد سر هم کرده و آنها را تکرار کنیم. برای من در این مدت فیلمنامههایی میآوردند که تکراری بودند و اخیراً درباره فیلمنامه ۲ سریال پیشنهادی، گفتم که همان نقشها را پیش از این بازی کرده و به همین دلیل ردشان کردم.
نصیریان به نبود قصههای جذاب در سریالها انتقاد کرد و گفت: سانسور و ممیزی تلویزیون مانع بسیاری از حرکتها و رشدها میشود اما از طرف دیگر در ادبیات داستانی ما قصههای بسیار زیبایی از نویسندگانی مانند محمود دولتآبادی و یا هوشنگ گلشیری و… وجود دارد، چرا از اینها استفاده نمیشود؟ چرا تلویزیون این قصهها را نمیسازد و قصههایی سرهم میکند که برای مخاطب امروز نیست.
بازیگر سریال «میوه ممنوعه» به رقابت تلویزیون با تولیدات شبکههای ماهوارهای اشاره و عنوان کرد: تلویزیون باید در نگاهش نسبت به سریالسازی تجدیدنظر کند. شبکههای خارجی و آثار خارجی رقابتی را درست کردهاند و سعی دارند مخاطب ما را پای سریالهای خود بکشانند.
وی اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم مردم را با کارهای ماندگار به عنوان مخاطبان خود نگه داریم. ما نویسندههای بسیار خوبی داریم و باید با کارهای ماندگار، بر اساس ادبیات دراماتیک و داستانی خودمان، مخاطبان بیشتری را به تلویزیون ملی جذب کنیم.
این هنرمند پیشکسوت در پایان سخنانش بیان کرد: من میدانم ما استطاعت ساخت سریالهای درخشانتری را داریم و آن چیزی که اکنون نمایش داده میشود همه ظرفیت و استعداد ما نیست استعداد ما خیلی بیشتر از اینهاست و باید سعی کنیم خود را به سطح واقعی تواناییهایمان برسانیم.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تقدیر ویژه جشنواره شبهای سیاه تالین از نصیریان/ علی نصیریان: مدیون تازهنفسها هستیم
- بزرگداشت و رونمایی از کتاب فرهاد آییش با حضور علی نصیریان برگزار شد
- در دومین هفته اکران؛ تیزر «هفت بهارنارنج» منتشر شد
- نصیریان: سینما را از مهرجویی آموختم/ اولین حضور رئیس جدید سازمان سینمایی در میان هنرمندان
- سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛ پروانه زرین روی شانه برگزیدگان
- علی نصیریان در سالگرد تماشاخانه سنگلج مطرح کرد: تئاتر را نمیتوان دیکته کرد
- «سیصد» از علی نصیریان تقدیر کرد
- فرهنگ رکن زندگی، حیات و هویت یک ملت است/ «ناخداخورشید»؛ معرفی خردمندانهای از سینمای ایران
- حضور «هفت بهار نارنج» در بخش رقابتی جشنواره داکا
- دیدار با علی نصیریان در موزه سینما
- یادداشت علی نصیریان به مناسبت روز ملی سینما/ لذت بزرگ زندگی من بازی در تئاتر و سینماست
- طبیعت خلاق در کار نمایش؛ علی نصیریان تجربههای سینمایی خود را با علاقهمندان به اشتراک میگذارد
- واکنش نصیریان به حذف دروس عمومی از کنکور/ زبان و ادبیات فارسی هویت و بخشی از شناسنامه ماست
- یک پایان اسرارآمیز/ نگاهی به فیلم «لامینور»
- شب بازیگر پس از وقفهای دو ساله برگزار شد/ علی نصیریان: وقتی حال مردم خوب نیست، نباید جشن بگیریم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





