
فاطمه گودرزی که دبیری جشنواره فیلم و عکس مادر را عهده دار است در گفت و گوبا فارس، با ابراز خرسندی ازبرگزاری جشنواره های مختلف در کشور گفت: هر جشن و جشنواره ای با خود موجی از شادی به همراه دارد بخصوص زمانی که جشنوارهای شکل تخصصی به خود بگیرد و در قالب جشنواره فیلم برگزار شود. از طریق زبان هنر میتوان دردها و مسائل اجتماعی را مطرح کرد و در معرض دید عموم قرار داد و چه بهتر که این زبان مورد استفاده دربیان دردها فیلم باشد؛ زیرا مردم با فیلم ارتباط بهتری برقرار می کنند، بر این اساس حس می کنم جشنواره های فیلم ازضروریات هستند به خصوص فیلم کوتاه که خودم هم از علاقمندان به این حوزه هستم.
وی در ادامه توضیح داد: معتقدم ساخت فیلم کوتاه به مراتب دشوارتر از فیلم بلند است به دلیل اینکه فیلمساز باید در زمان بسیار کم حرفهای نهایی خود را بیان کند و به مخاطب انتقال دهد و دقت کند که دلنشین و تاثیر گذار هم باشد اما در یک کار سینمایی فیلمساز فرصت دارد که تمامی صحنه های مورد نیازش را کنار هم بچیند تا به نتیجه و مفهوم نهایی دلخواهش برسد و دقیقا به دلیل همین مختصر گویی احساس می کنم حضور جشنواره های فیلم کوتاه ضروری است.
بازیگر مجموعه تلویزیونی «مهر مادری» در خصوص جایگاه فیلم کوتاه در کشور گفت : در حال حاضر شرایط کمی بهتر از قبل شده اما هنوز به آن چیزی که باید نرسیده ایم و من به همین دلیل از جشنواره های فیلم کوتاه بسیار استقبال میکنم. و در این زمینه رویدادهایی داشته ایم اما به لحاظ برنامه ریزی های کلان فرهنگی، اتفاق جدی نیافتاده و هنوز این مقوله جای کار دارد. در حال حاضر با توجه به زمان اندکی که مردم در طول روز در اختیار دارند(به دلیل مشغله های بسیار) می باید پیام ها کوتاه و مفید به آنها منتقل شود . مثلاً همانطور که فیلم های سینمای هنر و تجربه مورد استقبال قرار گرفت ؛ ضمن آنکه این باعث می شود تا مردم با زاویه نگاه های دیگری آشنا بشوند. نگاهی هنرمندانه به مقولات و دردهای جامعه .
وی ادامه داد: یادآوری موضوعات اخلاقی و انسانی به مردم بسیار اهمیت دارد؛ از هر طریقی که باشد. وقتی مباحث انسانی مطرح باشد باید از هر طریقی برای آشنایی مردم با این موضوعات کمک گرفت . بخصوص زمانی که این موضوعات از زبان هنرمندان در قالب فیلم، عکس، نقاشی و… بیان شود تاثیرش دوچندان خواهد بود.
گودرزی درباره جشنواره فیلم کوتاه حسنات که به زودی برگزار خواهد شد گفت: این جشنواره هم به لحاظ تخصصی توانسته ازبهترین راه استفاده کند برای بیان پیام های انسانی که همان قالب فیلم کوتاه است و هم به لحاظ موضوعی حضورش ضرورت داشته به این دلیل که نیازاست تا این موضوعات مدام به مردم گوشزد شود. اینکه ما در این جهان به اتکای یکدیگر خلق شده ایم و می باید در کنار هم و دوشادوش هم موفق و خوشبخت باشیم، و تا جایی که می توانیم به همنوعانمان کمک کنیم.
بازیگر فیلمهای «می خواهم زنده بمانم» و «غزال» در پایان اظهار داشت : به نظر می رسد که دنیای مجازی دنیای فوق العاده خوب و در دسترسی شده برای مطرح کردن بسیاری از مسائل و دغدغه های روز جامعه و یکی از علاقمندی های جوانان و نوجوانان گذراندن ساعتها از وقت خود در دنیای مجازی است که می شود ازاین فضا در جهت انتقال مفاهیم به خوبی بهره برد؛ همان طوری که بسیاری از دوستان برخی مسائل اجتماعی را به صورت کلیپ های کوتاهی آماده و در دنیای مجازی پخش می کنند تا همگان نسبت به آن موضوع ذهنیت و آگاهی درستی پیدا کنند و این خودش راهی مناسب برای گفتن پیامهای مفید و آموزنده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پایان فیلمبرداری یک سریال کرونایی/ «ابر میبارد» به تدوین رسید
- سریال «ایلدا» به زودی روی آنتن میرود
- مراسم خاکسپاری سیروس گرجستانی برگزار شد/ گرجستانی در کنار منوچهر حامدی به خاک سپرده شد
- برای مراسم ۲۰۲۱؛ مجریان گلدن گلوب تعیین شدند
- راسل کرو سرآشپز میشود
- آیا روز کیانو ریوز در تقویمها ثبت میشود؟
- فاطمه گودرزی دچار سانحه شد
- تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم و عکس «مادر»
- فاطمه گودرزی برای دومین بار دبیر جشنواره ملی «مادر» شد/ انتشار فراخوان دومین جشنواره
- سروش صحت: نویسندگی از بازیگری سختتر است/ دغدغه مالی من را به سینما کشاند
- پانتهآ بهرام عزادار شد
- پوشش متفاوت فاطمه معتمدآریا در جشنواره ونیز + عکس
- مراسم تشییع پیکر آقای بازیگر «عزت الله انتظامی»/ گزارش تصویری
- عزتِ سینما هنوز زنده است
- فاطمه گودرزی همبازی نیکی کریمی در «ممنوعه» شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





