مدیر اجرایی سیوششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان گفت: آینده هر کشوری و هر تمدنی به نسل کودک و نوجوان آن مرتبط است و با توجه به نگاه تمدنیِ ما به موضوع کودک و نوجوان در شهر اصفهان، تلاش شد که بتوانیم برای مخاطب خاص این موضوع تولیدات فرهنگی و هنری را داشته باشیم.
به گزارش سینماسینما، میثم بکتاشیان امروز (دوشنبه ۱۸تیرماه) در نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر سومین فراخوان تولید فیلمهای کوتاه داستانی کودک و نوجوان اصفهان اظهار کرد: قول دادیم که سال ۱۴۰۳، سال پر فروغی برای حوزه فرهنگ و هنر شهر اصفهان باشد و بتوانیم حرکتها و رویدادهای هنری خوبی را برای امسال داشته باشیم.
مدیر اجرایی سیوششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان با بیان اینکه یکی از رویدادهای بسیار مهم، موضوع راهاندازی دوباره تولید فیلمهای کوتاه داستانی کودک و نوجوان در اصفهان است، گفت: تلاش ما بر این بود که بتوانیم با همکاری شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در بودجهبندی ۱۴۰۳ که در اواخر سال ۱۴۰۲ به انجام رسید، ردیف تولید فیلمهای کوتاه داستانی و مستند را در بودجه پایدار کنیم که با همکاری که البته توانستیم در بودجه ۱۴۰۳ این ردیف بسیار مهم را قرار دهیم.
او افزود: این رخداد اولینبار در سال ۱۳۹۳ آغاز شد که بسیار حرکت خوبی در اصفهان اتفاق افتاد و در جریان آن نزدیک به ۴۳ فیلم کوتاه ساخته شد و توانستیم یک جریان بسیار مهم را در حوزه فرهنگ و هنر اصفهان پایدار کنیم.
بکتاشیان در خصوص اینکه به دو دلیل وارد فضای کودک و نوجوان شدیم، اضافه کرد: تلاشی انجام شده تا از ظرفیت جشنواره فیلم کودک و نوجوان که در اصفهان برگزار میشود بتوانیم برای مطرح کردن، شناساندن و حضور هنرمندان اصفهانی در این جشنواره استفاده کنیم و بتوانیم از این ظرفیت، استفاده بهتری داشته باشیم.
او اضافه کرد: آینده هر کشور و هر تمدنی به نسل کودک و نوجوان آن مرتبط است و با توجه به نگاه تمدنی که به موضوع کودک و نوجوان در شهر اصفهان داریم، تلاش شد که بتوانیم برای مخاطب خاص این موضوع تولیدات فرهنگی و هنری را داشته باشیم تا موضوعات این نسل توجه ویژهای در قالب هنر بیان شود.
مدیر اجرایی سیوششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان توضیح داد: در این دوره دو رویکرد «برای کودک و نوجوان» و «درباره کودک و نوجوان» وجود دارد. هنگامی که صحبت از کودک و نوجوان میشود موضوع فیلمی است که کودک در آن نقش دارد اما موضوع و پیام فیلم برای بزرگترها، والدین و همه کسانی است که با موضوع کودک و نوجوان در ارتباط هستند.
او ادامه داد: وقتی میگوییم برای کودک و نوجوان، یعنی موضوع و مخاطب فیلم، کودک و نوجوان است و به موضوعات، خلاقیت و زیباشناسی حوزه کودک و نوجوان پرداخته میشود.
بکتاشیان با اشاره به اینکه در این دوره از تولید فیلمهای کوتاه داستانی کودک و نوجوان اولویت ما موضوع برای کودک و نوجوان است تا پیام آن برای خود مخاطب باشد، خاطر نشان کرد: حوزه نوجوانی بسیار حساس است که عموماً کمتر به این رده سنی پرداخته شده چراکه برای ما این حوزه مهمتر از حوزه کودک و نوجوان است و در فراخوان اولویت بالاتری نسبت به حوزه کودک برای تولیدات خواهد داشت.
او با بیان اینکه هنرمندان علاقهمند به شرکت در این فراخوان میتوانند آثار خود را از طریق Isfahanfarhang.ir/farakhanfilm و بر اساس آئیننامه ارسال کنند، یادآور شد: آثار ارسالی با ملاحظه رزومه، خلاقیت و متن فیلم نامه تا نیمه مرداد داوری خواهد شد و آثار افرادی که از حوزه داوری میگذرد به فرآیند تولید فیلم وارد خواهند شد. تلاش میکنیم بین ۱۵ تا ۲۰ مرداد فرآیند انعقاد قراردادهای تولید فیلم را داشته باشیم تا هنرمندان اصفهانی از ۲۵ مرداد وارد فرآیند تولید فیلم شوند که بتوانند تا پایان شهریور فیلمهای خود را به بنیاد فارابی و حتی جشنواره فیلم کودک ارائه کنند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





