تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۸/۱۱ - ۱۵:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 5076

فرد تامپسنفرد تامپسن سناتور سابق ایالت تنسی و بازیگر مجموعه تلویزیونی سریال «قانون و نظم» از دنیا رفت.

به گزارش «سینماسینما»، فرد تامپسن که از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ در سریال «قانون و نظم» بازی کرد، روز شنبه بر اثر سرطان لنفوم در نشویل درگذشت. او ۷۳ ساله بود.

به گزارش ورایتی، تامپسن برای پنج سال در سریال «قانون و نظم» تولید شبکه ان‌بی‌سی در نقش آرتور برنچ مقابل دوربین رفت و نقش این شخصیت را در دو سریال «واحد قربانیان» و «Trial by Jury» – که با الهام از «قانون و نظم» تولید شدند – تکرار کرد.

تامپسن که متولد ۱۹۴۲ در شفیلد در آلاباما بود، در تمام زندگی خود بین سیاست و بازیگری در حال جابجایی بود. او در ۱۹۷۳ زمانی مورد توجه قرار گرفت که در مقام یک وکیل در کمیته واترگیت مجلس سنا حضور داشت.

او در یکی از جلسات دادرسی از الکساندر باترفیلد، مشاور سابق کاخ سفید پرسید: آقای باترفیلد، آیا شما در دفتر رئیس جمهور از نصب هر نوع دستگاه شنود مطلع بودید؟ پاسخ مثبت باترفیلد یکی از نقاط عطف رسوایی واترگیت بود و در نهایت به استعفای ریچارد نیکسون رئیس‌جمهور وقت آمریکا منجر شد.

تامپسن چهار سال بعد درگیر یک پرونده قضایی درمورد اقدامات غیرقانونی هیئت آزادی مشروط ایالت تنسی شد که پیگیری آن یک رسوایی دیگر درمورد پرداخت پول نقد به مقامات رسمی در قبال عفو به همراه داشت. این پرونده موضوع یک کتاب و در ۱۹۸۵ مبنای فیلمی به نام «ماری» شد. سازندگان فیلم از تامپسن خواستند نقش خودش را بازی کند و به این ترتیب دوران بازیگری او آغاز شد.

او بعد از بازی در چند نقش فرعی، در ۱۹۹۴ از ایالت تنسی در انتخابات ویژه سنا شرکت کرد. او در زمان تبلیغات با یک وانت قرمز تردد می‌کرد. تامپسن در ۱۹۹۶ بار دیگر انتخاب شد، اما حاضر نشد در انتخابات ۲۰۰۲ شرکت کند.

در ۲۰۰۷ از تامپسن به عنوان یکی از رقبای جدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری یاد می‌شد و او در برنامه «The Tonight Show with Jay Leno» کاندیداتوری خود را به طور رسمی اعلام کرد، اما کمپین او چندان ادامه پیدا نکرد.

بعد از آنکه تامپسن در فیلم «ماری» بازی کرد، راجر دانلدسن کارگردان فیلم «راه گریزی نیست» او را برای بازی در این فیلم مقابل کوین کاستنر و جین هکمن انتخاب کرد. تامپسن خیلی زود به عنوان بازیگری که می‌تواند نقش یک سیاستمدار پرقدرت را بازی کند، شهرت پیدا کرد.

او پیش از بازی در سریال «قانون و نظم» در دهه ۱۹۹۰ در فیلم‌های «جان سخت ۲»، «شکار اکتبر سرخ» و «روزهای تندر» بازی کرد.

تامپسن در ماه‌های پایانی دوره نمایندگی خود در سنا به گروه بازیگران سریال «قانون و نظم» اضافه شد. او در ۲۰۰۷ احتمالاً به خاطر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از این مجموعه تلویزیونی جدا شد.

«تنگه وحشت»، «در خط آتش» و «متولد دیروز» از دیگر فیلم‌های تامپسن است. او در اپیزودهایی از سریال‌های «جنسیت و شهر»، «همسر خوب»، «زندگی روی مریخ»، «عقل کل»، «رُزِن» و «متلاک» هم بازی کرد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها