تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۱۶:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 93772

نیره خادمی: زود نیوزی‌ها چند وقتی است که میهمان اینستاگرام و تلگرام‌اند، گروهی ٣ نفره که طنزهای خبری‌ تهیه می‌کنند و حالا بعد از آنکه پای فیلم «خاله قورباغه» و «غزل شاکری» به این برنامه باز شد، کارشان آنقدر گرفته که به زودی سر از رسانه ملی هم در می‌آورند. مجتبی شفیعی که مجری اخبارگوی این طنز خبری است به «شهروند» می‌گوید که قرار است هفته‌ای یکی دو بار برای برنامه فرمول یک علی ضیا  که از شبکه یک سیما پخش می‌شود، آیتم‌های یک و نیم دقیقه‌ای بسازند.
ایده زود نیوز از کجا آمد و گروه چطور شکل گرفت؟
در رادیو برنامه‌ای به اسم اینجا ایران داشتم که دربخش‌هایی از آن اخبار طنز داشت. ما سعی کردیم این ایده را تصویری کنیم. با آقای مهجوری که آشنا شدم کار را شروع کردیم و بازتاب‌های خوبی هم داشتیم. قبلا ۴ نفر بودیم که یکی از اعضای گروه رفت و حالا ٣ نفره کار را ادامه می‌دهیم، من، جواد مهجوری و منیر باقرپور که در واقع اخبار ناشنوایان را می‌گوید. خانمی هم قبلا کنار من اخبار می‌گفت که رفت چون توقعاتشان از کار خیلی زیاد بود. ما در حال حاضر در مشهد تیزرها را تهیه می‌کنیم اما خودم اهل یزد و اصفهان هستم.
بیشتر چه سوژه‌هایی را پیگیری می‌کنید؟
اخباری که اتفاق می‌افتد سوژه دست ما می‌دهد که ماشاءالله همیشه هم هست. حتی گاهی حرف‌های مسئولان طنز یا طنز تلخ است،  مثلا یکی از پست‌های آخرمان درباره حرف‌های وزیر و چاقی بود. چاقی خودش مسأله طنزی است و وقتی وزیر درباره آن حرف می‌‌زند برای مردم سوژه جذابی است. سوژه‌هایی مثل کمبود آب، دزدی، تخلف و اختلاس‌ها هم که همیشه هست و خوراک خبری ما را تهیه می‌کند.
هزینه‌های مجموعه از کجا تامین می‌شود؟
ما کاملا مستقل هستیم. هزینه‌هایمان از تبلیغاتی که در استوری اینستاگرام، کانال تلگرام و صفحاتمان نمایش می‌دهیم، تامین می‌شود. پست‌ها از صدا و سیما هم فراتر است مثلا تیزری برای فیلم خاله قورباغه داشتیم. البته کار اصلی ما چیز دیگری است. آقای مهجوری فیلمبردار خوبی هستند و من سال‌ها کار رادیو کرده‌ام. زود نیوز روزهای اول تفریحی بود، بعد جدی شد و برای ما اعتبار آورد. هزینه آگهی در استوری ۴٠٠ تا ۶٠٠ هزار تومان است اما در تلگرام به بازدید بستگی دارد. مثلا اگر ۴٠ کا  بازدید داشته باشد مبلغ ٨٠ هزار تومان، دریافت می‌شود.
تا به حال با شبکه‌های اینترنتی مثل تی وی پلاس یا مثلا آیو اسپرت ارتباط یا همکاری داشتید؟
خیر اما از آپارات پیشنهاد داشتیم و چون قیمتشان پایین بود، قبول نکردیم و یک پیشنهاد هم از ورزش سه بود که بعد پیگیری نکردند. حالا قرار است برای برنامه فرمول یک علی ضیا که احتمالا از مرداد پخش می‌شود، هفته‌ای یکی دو برنامه یک و نیم یا دو دقیقه‌ای داشته باشیم.
پای خانم شاکری چطور به برنامه‌تان باز شد؟
من نمی‌دانستم که غزل خانم دختر خانم طائرپور هستند. خانم طائر پور که از ما خواستند برای صحبت درباره تیزر نزدشان برویم متوجه شدیم. خام شاکری گفتند چقدر این کار خوب است و دوست داشتند در آن بازی کنند، بنابراین متن را نوشتیم و کار را شروع کردیم. حقیقتا پیشنهادهایی که به ما می‌شود، متفاوت است و خیلی‌ها نظر دارند که ما به تهران بیاییم اما فعلا به خاطر کارهایی که برنامه‌ریزی کرده‌ام مجبورم آنها را به پایان برسانم بعد برای آینده فکر کنم.
برنامه‌هایتان برای آینده چیست؟
ایده‌های زیادی در طنز دارم از فیلم گرفته تا مجموعه‌ها و شخصیت‌ها که می‌توانند جای خود را در طنز باز کنند. سعی می‌کنم محتاط عمل کنم و تا جایی که ممکن است فعلا ایده‌هایم سکرت بماند. خیلی‌ها از ما می‌پرسند که چرا شما را نمی‌گیرند و حتی فکر می‌کنند ما در خارج از ایران هستیم، اما ما با نظام مشکلی نداریم و فقط سعی می‌کنیم مشکلات و مسائل را از دریچه طنز ببینیم و درد مردم را از این طریق تلطیف کنیم.

شهروند

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها