تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۰۰:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 116191

 مدیر فیلمبرداری فیلم های «خانه دوست کجاست؟» و «هزاران زن مثل من» از شرایط فعلی فعالیت در سینما انتقاد کرد.

به گزارش سینماسینما ،فرهاد صبا مدیر فیلمبرداری مطرح سینما  درباره وضعیت شغلی فعلی همکاران خود در سینما اظهار داشت: شرایط در حال حاضر به گونه ای پیش رفته که انگار گویا فیلمبرداران قدیمی دیگر به درد این سینما نمی خورند. شاید طرز تفکر مدیران، سیستم و حتی نوع و شکل فیلم ها تغییر کرده، اما آن چیزی که من نسبت به آن اطمینان کامل دارم، این است که ما تا ۴۰-۵۰ سالگی سیاه مشق می کنیم و تنها یاد می گیریم. در سینما باید با فعالیت در فیلم های خوب تجربه و دانش لازم را کسب کرد تا در ۵۰ سالگی به پختگی کامل رسید.

وی افزود: در واقع بعد از ۵۰ سالگی یک سینماگر می تواند تجربیات خود را به طور تمام و کمال به کار گیرد و از آن نهایت استفاده را ببرد. اینکه برخی می گویند در کنار پیشکسوتان باید به جوانان نیز میدان داده شود هیچکس مخالف این صحبت نیست، اما به نظرم نسل جوان باید ادامه دهنده راه قدیمی ترها باشند. راهی که سال ها تجربه پشت آن نهفته است و به راحتی نیز به دست نیامده.

مدیر فیلمبرداری فیلم های «بنفشه آفریقایی» و «کاغذ بی خط» در پایان گفت: اینکه جوانان وارد سینما شوند و دوباره از کلاس اول و به صورت آزمون و خطا کارشان را آغاز کنند، به هیچ وجه نه به نفع خودشان و نه به نفع سینما خواهد بود. ضمن اینکه این اتفاق یک روند فرسایشی را در پی دارد و انرژی فراوانی نیز از آنان می گیرد. هر چند این مسئله بحث طولانی را می طلبد، ولی با این حال امیدوارم در آینده ورود نسل جدید به سینما مقداری اصولی تر و کارشناسی شده انجام بگیرد.

منبع: بانی فیلم

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها