تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۱:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 112861

امسال هم مانند سالیان گذشته فستیوال فیلم‌هاى ایرانى شهر کلن – چشم‌انداز ایران – از  ٩ تا ١٢ خرداد میزبان فیلم‌هاى متفاوتى از سینماى ایران خواهد بود.

به گزارش سینماسینما، فیلم‌هاى اول کارگردانان جوان و صاحب سبک – آرش لاهوتى با فیلم «روزهاى نارنجى»، علیرضا معتمدى با فیلم «رضا» و حسین توقیرى با فیلم «گزارش فرار یوسفى» در کنار فیلم «خانه پدرى» ساخته جنجالى کیانوش عیارى و «مغزهاى کوچک زنگ‌زده» ساخته هومن سیدى در فستیوال امسال به نمایش مى‌آیند.

در بخش فیلم‌هاى مستند محمدرضا احسانى با فیلم «کارون»، بهار ابراهیم با «١۶ زن»، مریم سپهرى با «زنبورک در گام مینور»  و عارف محمدى با «آواز خدا» لایه‌هاى متفاوت جامعه ایران را به تصویر مى‌کشند .

در فستیوال امسال همکارى مشترکى با هنر و تجربه ، فیدان فیلم و کانون پروش فکرى کودکان و نوجوانان برقرار خواهد بود که حاصل آن نمایش ۴ بخش فیلم کوتاه در هر روز فستیوال و  نمایش فیلم‌هاى کودک و نوجوان در بخش مجزایى از فستیوال است.

همچنین قصیده گلمکانى در بخش جانبى فستیوال با معرفى کتاب خود با عنوان «علی عباسی تقدیم می‌کند: روایت یک کابوس سى ساله» به زندگى على عباسى ، یکی از تاثیرگذارترین تهیه‌کننده‌های موج نوی ایران مى‌پردازد. در فستیوال امسال هم مانند سال‌های گذشته، کارگردان‌ها پس از نمایش فیلم خود به بحث و گفتگو با تماشاگران خواهند پرداخت.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها