تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۱۲ - ۰۳:۴۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 76477

 این روزها مجموعه تلویزیونی «لیسانسه‌ها» به نویسندگی ایمان صفایی و کارگردانی سروش صحت در ۶۳ قسمت از شبکه ۳ سیما در حال پخش است.
به گزارش سینماسینما ،یکی از بازیگرانی که در این سریال توانسته در کنار دیگر بازیگران حرفه‌ای مثل هوتن شکیبا، بیژن بنفشه‌خواه، امیرحسین رستمی و… خودی نشان بدهد، مهدی ربیعی است. او یکی از این شخصیتهای خاص سریال «لیسانسه‌ها» است که می‌تواند تا مدتها در خاطره‌ها باقی بماند. در این فرصت با ایفاگر نقش «سروان نعیمی» گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که مشروح آن را می‌خوانید.

تا جایی که می‌دانم، تا پیش از حضورتان در سریال «لیسانسه‌ها» سابقه بازی جلوی دوربین را نداشته‌اید. از همکاریتان با سروش صحت بگویید.

بله، درست است. سریال «لیسانسه‌ها» اولین حضور حرفه‌ای و تصویری من در تلویزیون است. البته چند سالی است که در حوزه تئاتر فعالیت می‌کنم ولی به شکل حرفه‌ای نبوده است.

درباره بخش دوم سؤالتان هم باید بگویم که حضور من در این سریال برمی‌گردد به اتفاقی که قرار بود در سریال «شمعدانی» برایم بیفتد و نیفتاد. من برای حضور در نقش «دکتر» در سریال شمعدانی چندین بار تست دادم ولی به هر شکل قسمت نشد که در آن مجموعه حضور داشته باشم و یکی از دستیاران سروش صحت گفت که برای پروژه بعد با من تماس می‌گیرد.

تا اینکه برای حضور در فصل اول «لیسانسه‌ها» با من تماس گرفته شد. البته در ابتدا قرار نبود نقش «سروان نعیمی» ‌را بازی کنم ولی زمانی که با همین صدا و تیپ تست دادم، آقای صحت استقبال کرد و این نقش به من سپرده شد و همکاری من با این گروه شروع شد؛ هرچند می‌دانید که حضور من در سری اول این سریال خیلی زیاد و پررنگ نبود که با توجه به خاص‌بودن کاراکتر، کارگردان صلاح دید که این نقش خیلی گسترده‌تر و پررنگ‌تر در سری دوم ظاهر شود.

پس در واقع، این پلیس را شما به این شکل ساخته‌اید. سروان نعیمی‌ چگونه پلیسی است؟

چون من خیلی به تقلید صدا علاقه‌مند بوده و هستم، طرحی را برای این کاراکتر ارائه دادم که مورد توجه کارگردان قرار گرفت. سروان نعیمی فرد جوّگیری است و من پیشنهاد دادم که این پلیس فقط پشت بیسیم و به‌اصطلاح زمانی که می‌خواهد گزارشی را اعلام کند، (چون جوگیر می‌شود) این‌گونه صحبت کند ولی بعداً کارگردان خواست که این اتفاق در تمام طول داستان به همین شکل بیفتد.

سروان نعیمی هم مثل همه پلیس‌هاست، خیلی نکته‌بین است و سر موقع همه‌جا حاضر می‌شود. همانطور هم که می‌بینید، معمولاً جملاتش فعلی ندارد. این پلیس هرچند یک شخصیت فانتزی است ولی به من گفته‌اند که آدمی‌ شبیه او، البته نه به این غلظت، در پلیس وجود داشته است.

ممکن بود این پلیسی که شما آن را ساخته و ارائه کرده‌اید، برخورنده باشد.

نه اصلاً. چون از ابتدا نیز همه سعی ما بر این بود که کاری کنیم که کوچکترین خدشه‌ای به چهره پلیس وارد نشود. پلیس همان پلیس است، نه زحماتش و نه شخصیتش هیچکدام زیر سؤال نرفته است. فقط با افزودن بعضی موارد مثل همین تغییر صدا خواسته‌ایم که کمی‌ شوخی کنیم و لحظات شادی را برای مخاطبان فراهم کنیم. هرگز قصد نداشتیم کاری کنیم که به پلیس بر بخورد. من در این مدت با پلیس‌های زیادی همکلام بوده‌ام و همه از این قضیه راضی بودند. چون همانطور که گفتم، شخصیتی مثل سروان نعیمی برای آن‌ها خیلی بیگانه نبوده است.

اجازه داشتید بداهه کار کنید؟

اصلاً! سروش صحت حساسیت زیادی روی نوشته‌هایش دارد. ایده را از بازیگر می‌گیرد ولی در نهایت همانی را اجرا می‌کند که خودش نوشته است. کسی اجازه ندارد یک واو به دیالوگ اضافه کند. البته گاهی اتفاق افتاد که حسی یا حرکتی اجرا شود ولی همان هم طبق خواست و با هماهنگی قبلی انجام می‌شد. ما کاملاً طبق متن پیش می‌رفتیم.

از حضورتان در کنار بازیگران حرفه‌ای مانند هوتن شکیبا و… بگویید. برای کسی که تجربه بازی ندارد، حضور در کنار بازیگران حرفه‌ای سخت نبود؟

 تیم این سریال فوق‌العاده بود. من در لحظه‌لحظه سکانس‌ها از کمک همه دوستانم بهرهمند شدم. به نظرم، زمانی که شما کار را دوست داری و کنار حرفه‌ای‌ها هم قرار می‌گیری، نمی‌توانی بد بازی کنی و سطح بازی‌ات خودبه‌خود بالا می‌آید.

به قول یکی از دوستان، حضور در آثار سروش صحت خودش یک دانشگاه است و من این قضیه را به‌عینه دیدم. شروع فعالیت من در تلویزیون هم به‌مانند تئاتر با یک تیم حرفه‌ای اتفاق افتاد. من در تئاتر با سیامک صفری شروع کردم و از شاگردان ایشان بودم و در تلویزیون هم با سروش صحت که سابقه درخشانش گویای همین مدعاست.

اولین حضور چه سختی‌هایی برای شما به همراه داشت؟

خدا را شکر که من مشکلی با دوربین نداشتم ولی بعضی موارد مثل دیالوگ‌ها، آن هم چون فعل نداشت و گاهی مواقع نیاز بود از بعضی کلمات سنگین استفاده کنم، کمی برایم سخت بود. از آن طرف، چون برخی از این دیالوگ‌ها داغ‌به‌داغ و سر صحنه نوشته می‌شد، حفظ‌کردن آن‌ها، چون باید «راکورد» م را هم حفظ می‌کردم، کمی برایم سخت بود.

تیپ خاص سروان نعیمی‌ می‌تواند سکوی پرتاب خیلی خوبی برایتان باشد. برای اولین بار با یک سریال طنز دیده می‌شوید. چه برنامه‌ای برای تکرارنکردن خودتان دارید تا از این پس به یک بازیگر ثابت طنز تبدیل نشوید؟

اتفاقاً من طنز را خیلی دوست دارم و از این اتفاق هم بسیار خوشحال و راضی‌ام و خوشحال‌کردن مردم برایم لذت‌بخش است. ولی بله، حق با شماست. دلیلی ندارد به یک بازیگر طنز تبدیل شوم و اصلاً هم قصد تکرار خودم را ندارم. مطمئنم که حضورم در این سریال انتخاب‌هایم را در آینده خیلی سخت خواهد کرد. همین الآن ۳ پیشنهاد تلویزیونی دارم که از قضا ۲ مورد از این نقش‌ها، اگرچه پلیس است، ولی اصلاً طنز نیست. به هر شکل ترجیح می‌دهم سریال را با مخاطبان به انتها ببرم و فعلاً قصد پذیرفتن کار جدیدی را ندارم.

منبع: روزنامه قدس
برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها