تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۱/۰۹ - ۰۱:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 10537
 هشتادوهشتمین دوره آکادمی اسکار فهرست نامزدهای خود را ٢٢ ژانویه معرفی کرد. در این فهرست فیلم «بازگشته از گور» به کارگردانی «آلخاندرو ایناریتو» در ١٢ بخش و فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» به کارگردانی «جورج میلر» در ١٠ بخش نامزد تندیس اسکار شدند. به گزارش سینماسینما اما در این میان فیلم‌هایی هم بودند که شایسته جایزه اسکار بودند اما حتی یک نامزدی هم نصیب‌شان نشد. وبسایت فیلم «ایندی‌وایر» در گزارشی به معرفی این فیلم‌ها پرداخته‌ است؛ فیلم‌هایی که حداقل می‌توانند نظر شما را به خود جلب کنند.

عشق و بخشش
«بیل پولاد» تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی همچون «کوهستان بروک‌بک»، «درخت زندگی» و «دوازده سال بردگی» را در کارنامه خود دارد. این آثار در دو دهه گذشته مورد توجه منتقدان قرار گرفت. او پس از نخستین تجربه کارگردانی‌‌اش، فیلم «کاشفان قدیمی» (١٩٩٠)، حالا با ساخت فیلم عشق و بخشش پس از دو دهه بر صندلی کارگردانی تکیه زده است. پولاد عنوان فیلم را از ترانه‌‌ای از «برایان ویلسون» الهام گرفته و فیلم دو روایت موازی است که دو دهه ١٩۶٠ و ١٩٨٠ زندگی ویلسون را پوشش می‌دهد. به تصویر کشیدن زندگی این خواننده در دو دهه مجزا با بازی «پاول دانو» و «جان کیوزاک» میسر شده است.
نارنگی
درباره فیلم «نارنگی» چیزی نمانده که بگوییم، چون این فیلم نقدهای خود را گرفته است. «شان بیکر»، کارگردان این فیلم خیابان‌های هالیوود را با جذابیت تمام فیلمبرداری کرده است و با هنروری در سبک کمدی اسکروبال مدام بیننده را غافلگیر می‌کند. شرایطی که شخصیت‌های داستان در آن گیر کرده‌اند می‌تواند برای هر کسی پیش بیاید. در واقع داستان فیلم جسورانه با هر بیننده‌ای که با سرآمدن روز گیج‌اش دست‌وپنجه نرم‌ می‌کند، ارتباط برقرار می‌کند.
پایان سفر
فیلم درام «پایان سفر» به کارگردانی «جیمز پونسولدت» درباره نویسنده امریکایی «دیوید فاستر والاس» است. این فیلم براساس ملاقات «دیوید لیپسکی»، خبرنگار مجله «رولینگ‌ استون» (با بازی جسی آیزنبرگ) با «دیوید فاستر والاس» (جیسون سیگل) نویسنده کتاب «شوخی بی‌پایان» است. داستان پایان سفر در سال ١٩٩۶ می‌گذرد و بعد از انتشار کتاب والاس است که این نویسنده روانه سفری پنج روزه برای مصاحبه با خبرنگار رولینگ استون می‌شود. در سفر حین اینکه این دو مرد دوستانی صمیمی می‌شوند و با هم خوش می‌گذرانند نقاط ضعف همدیگر را نیز کشف می‌کنند. این فیلمِ پر از گفت‌وگو که لازمه آن است، هوشمندانه و با بینش بهای شهرت تا تنهایی هنری را واکاوی می‌کند. پونسولدت با یاری فیلمنامه «دونالد مارگولیس»، نمایشنامه‌نویس برنده جایزه پولیتزر نمایش، نگاهی تکان‌دهنده به نبوغ‌های رنج‌دیده دارد.
فینیکس
این سایکودرامای نوآر به کارگردانی «کریستین پتزولد» درباره زن آلمانی‌ای (با بازی نینا هوس) است که از اردوگاه کار اجباری آلمان نازی بیرون می‌آید. روی صورت او جای زخم‌های وحشتناکی است و بنابراین به جراحی زیبایی پناه می‌برد. این زن همسرش را در برلین پیدا می‌کند اما همسرش او را نمی‌شناسد و. . . داستانی مسحورکننده با موضوعاتی همچون هویت، توهم و فریب که در روزگار بعد از جنگ جهانی دوم رقم می‌خورد.
جیمز وایت
بعد از نمایش این فیلم که کارگردانی آن بر عهده «جاش مون» بود، در جشنواره فیلم ساندنس، «جیمز وایت» با استقبال منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شد، این فیلم به یکی از فیلم‌های دیدنی سال تبدیل شد. شاید الهام‌دهنده لغتی باشد که زیاد در صنعت سینما استفاده‌ای ندارد اما تنها صفتی که می‌توان به بازی «کریستوفر ابوت» در نقش اول فیلم نسبت داد همین واژه الهام‌دهنده است. داستان درباره پسر بیست‌وچند ساله نیویورکی است که وقتی خانواده‌اش با چالش‌های خطیری دست‌وپنجه نرم می‌کنند او سعی دارد بر رفتار خودویرانگرش غلبه کند.
فیلم کمدی درام«می‌سی‌سی‌پی گرایند» به کارگردانی «آنا بودن» و «رایان فلک»، فیلم درام جنگی «جانوران بدون کشور» به کارگردانی «کری فوکوناگا»، «خاطرات دختر نوجوان» ساخته «ماریل هلر»، فیلم درام «٩٩ خانه» به کارگردانی «رامین بحرانی»، فیلم «ابرهای سیلس ماریا» ساخته «اولیویه آسایاس» و با بازی «ژولیت بینوش» و فیلم موزیکال و هزل «Chi-Raq» به کارگردانی «اسپایک لی» از دیگر فیلم‌هایی هستند که وبسایت ایندی‌وایر آنها را به عنوان فیلم‌های دیدنی امسال معرفی کرده است.

منبع: روزنامه اعتماد

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها