فیلمبرداری فیلم بلند مستند «بند تهران» به تهیهکنندگی، نویسندگی و کارگردانی «جابر مطهریزاده» به پایان رسید. بند تهران، با موضوع مشکلات زنان مهاجر افغان در ایران، هشتمین تجربه جابر مطهریزاده در مقام تهیهکننده و کارگردان آثار مستند است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از مدیر رسانهای بند تهران، این مستند بلند درباره مقطعی از زندگی «گلی قاسمی» دختر مهاجر افغانستانی است که بهخاطر نداشتن پاسپورت و غیر قانونی بودن حضورش در ایران در شُرُف اخراج از دانشگاه است. او باید به افغانستان برود اما کسی حاضر به همراهی و کمک او نیست، حتی خانوادهاش.
به گفته جابر مطهری زاده کارگردان این مستند، گلی قاسمی، سوژه فیلم در حال حاضر با مشکلات عمدهای برای ادامه تحصیل و ماندن در ایران روبهروست و با توجه به بحران فعلی افغانستان در تامین امنیت زنان، امکان سفر به افغانستان نیز از او سلب شده و نیاز به کمک ویژه دارد.
مرحله تحقیق و نگارش فیلمنامه بند تهران از شهریور سال ۹۸ شروع شده و فیلمبرداری آن از بهمن ۹۸ در سکوت خبری کلید خورده و تا اوایل شهریور ۱۴۰۰ ادامه پیدا کرده است. این فیلم در حال حاضر مراحل فنی خود را آغاز کرده تا برای حضور در جشنوارههای داخلی و خارجی آماده شود.
جابر مطهریزاده پیش از این تجربه تهیهکنندگی و کارگردانی مستندهای هشتمین دقیقه، انکار شدگان، قوم کرد یک نگاه، مسافر آب، شاید که آینده از آن ما، ۴۷ و کهنه سرباز را در کارنامه خود داشته است.
سایر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: مجری طرح: مریم جهانی، دستیار کارگردان: ابوالفضل معین، فیلمبرداران: پیام عزیزی، امیر صادقی، صدابرداران: داوود قلیپور، جواد یمقی، مدیر تولید: مرصاد مطهریزاده، مدیر تبلیغات و رسانه: فرنوش آباء
عکسها: احمد نوروزی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما





