فیلمبرداری فیلم بلند مستند «بند تهران» به تهیهکنندگی، نویسندگی و کارگردانی «جابر مطهریزاده» به پایان رسید. بند تهران، با موضوع مشکلات زنان مهاجر افغان در ایران، هشتمین تجربه جابر مطهریزاده در مقام تهیهکننده و کارگردان آثار مستند است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از مدیر رسانهای بند تهران، این مستند بلند درباره مقطعی از زندگی «گلی قاسمی» دختر مهاجر افغانستانی است که بهخاطر نداشتن پاسپورت و غیر قانونی بودن حضورش در ایران در شُرُف اخراج از دانشگاه است. او باید به افغانستان برود اما کسی حاضر به همراهی و کمک او نیست، حتی خانوادهاش.
به گفته جابر مطهری زاده کارگردان این مستند، گلی قاسمی، سوژه فیلم در حال حاضر با مشکلات عمدهای برای ادامه تحصیل و ماندن در ایران روبهروست و با توجه به بحران فعلی افغانستان در تامین امنیت زنان، امکان سفر به افغانستان نیز از او سلب شده و نیاز به کمک ویژه دارد.
مرحله تحقیق و نگارش فیلمنامه بند تهران از شهریور سال ۹۸ شروع شده و فیلمبرداری آن از بهمن ۹۸ در سکوت خبری کلید خورده و تا اوایل شهریور ۱۴۰۰ ادامه پیدا کرده است. این فیلم در حال حاضر مراحل فنی خود را آغاز کرده تا برای حضور در جشنوارههای داخلی و خارجی آماده شود.
جابر مطهریزاده پیش از این تجربه تهیهکنندگی و کارگردانی مستندهای هشتمین دقیقه، انکار شدگان، قوم کرد یک نگاه، مسافر آب، شاید که آینده از آن ما، ۴۷ و کهنه سرباز را در کارنامه خود داشته است.
سایر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: مجری طرح: مریم جهانی، دستیار کارگردان: ابوالفضل معین، فیلمبرداران: پیام عزیزی، امیر صادقی، صدابرداران: داوود قلیپور، جواد یمقی، مدیر تولید: مرصاد مطهریزاده، مدیر تبلیغات و رسانه: فرنوش آباء
عکسها: احمد نوروزی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





