تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۰۶ - ۱۵:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 21945

فیلمخانه ملی ایرانسرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی می‌کند که تا آخر مردادماه تخصیص اعتبار برای تکمیل ساختمان فیلمخانه ملی ایران صورت گیرد.

به گزارش سینماسینما، مسعود معمار بیش از یک سال قبل به ایسنا گفته بود: «اگر پنج، شش میلیاردی که برای تکمیل ساختمان فیلمخانه ملی ایران مورد نیاز است، تأمین شود ظرف سه ماه این پروژه به پایان می‌رسد» و الان پس از گذشت یک سال هنوز تکلیف فیلمخانه ملی ایران مشخص نیست.

طبق گزارش‌های قبلی، کار تکمیل ساختمان جدید فیلمخانه به حدود ۹۵ درصد رسیده و بیشتر قسمت‌های آن آماده است. در واقع بخش پایانی پروژه مربوط به تجهیزات تابلویی، چراغ و سیستم‌های ایمنی است و مسعود معمار همچنان اظهار می‌کند: اگر بودجه‌ای را که احتیاج داریم بتوانیم در اختیار بگیریم باید تجهیزات ساختمانی را به پایان برسانیم و این کار شامل برق، انشعابات، نقاشی و یکسری ظریف‌کاری می‌شود.

او درباره‌ی جدیترین وضعیت این پروژه و تامین اعتبار آن به ایسنا گفت: پیمانکار برای کارهایی که در فیلمخانه انجام داده بود، حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مطالبه داشت که سال ۹۴ این اعتبار در اختیار نبود تا پرداخت کنیم. البته تأییدیه‌ی این رقم را گرفتیم و به اطلاع سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم رساندیم ، اما آن‌ها هم پولی نداشتند تا پرداخت کنند.

وی ادامه داد: برای حل موضوع فیلمخانه و اینکه بالاخره عملیات عمرانی و تجهیزاتی آن به پایان برسد پنج میلیارد تومان را برآورد کردیم که در موافقت‌نامه امسال هم آمده است، اما اینکه چقدر از این برآورد و چه زمانی به ما داده می‌شود را اطلاع نداریم چون بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ خاطرنشان کرد: اصولا این تخصیص‌ها در مردادماه داده می‌شود و به محض اینکه آن را دریافت کنیم کار را شروع خواهیم کرد، اما امسال زمان قطعی مشخص نیست، هر چند پیش‌بینی خودم این است که آخر این ماه (مرداد)تخصیص صورت گیرد.

او خاطرشان کرد: تاکنون ۱۲ میلیارد تومان برای ساختمان جدید فیلمخانه هزینه شده است که البته در سال ۹۳، شش میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بودیم اما بودجه‌ای نبود که بخواهیم با آن کاری انجام دهیم.

حدود ۲۵ سال است که ساختمان جدید فیلمخانه ملی ایران در باغ فردوس و در ضلع جنوبی ساختمان موزه سینما در دست ساخت است و هنوز به پایان نرسیده تا آرشیو ارزشمند فیلمخانه‌ای که بیش از ۴۰ سال قدمت دارد به آنجا منتقل شود. البته عده‌ای معتقدند که این محل با توجه به موقعیت منطقه‌ای و وجود منابع آبی زیرزمینی، محل مناسبی برای نگه‌داری آرشیو فیلم نیست اما با این حال با وجود تمام تمهیداتی که برای استاندارد بودن این ساختمان اندیشیده شده است باید منتظر ماند و دید که این پروژه چه زمانی و سرانجام در کدام مکان به سرانجام می‌رسد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها