تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۲:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 131820

کارگردان سازنده «انگل» فهرستی از کارگردان‌های مورد علاقه‌اش را منتشر کرد که از سازندگان فیلم‌های ترسناک تا مستند در آن جای دارند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ایندی وایر، از کارگردان‌های سازنده فیلم‌های ترسناک چون آری استر و رابرت ایگرز تا کلوئی زائو و آلما هارل در فهرست کارگردان‌های محبوب بونگ جون هو جای گرفته‌اند.

در حالی که بونگ جون هو بیستمین سال فیلمسازی‌اش را به عنوان فیلمسازی برگزیده با توجه فوق‌العاده آغاز کرد و نامش را به عنوان یک فیلمساز تاریخ‌ساز ثبت کرد، او در مجله شماره فوریه «سایت اند ساوند» به عنوان دبیر مهمان حاضر شد و فهرستی از ۲۰ فیلمسازی را که معتقد است در دهه آینده بر سینما تاثیر خاص خواهند داشت، اعلام کرد.

بونگ نوشته است: سال ۲۰۲۰ است، عددی که یادآور یک فیلم علمی-تخیلی است. وی در ادامه افزوده: نمی‌خواهم از این فیلمسازان برای آینده سینما نام ببرم بلکه می‌خواهم از فیلم‌هایی که تاکنون ساخته‌اند بگویم. اما در پایان، این بحث به شکلی اجتناب‌ناپذیر به آینده سینما هم می‌انجامد؛ زیرا وقتی که «روزهای وحشی بودن» دومین فیلم وونگ کار وای را سال ۱۹۹۰ تماشا کردیم، «در حال و هوای عشق» محصول ۲۰۰۰ را هم در ذهنمان دیدیم. یا وقتی «دهشت‌زده» برادران کوئن را سال ۱۹۸۵ دیدیم، شاید «جایی برای پیرمردها نیست» را که سال ۲۰۰۷ ساخته شد نیز تصور می‌کردیم.

فهرست کارگردانان بونگ شامل کارگردان‌هایی است که علی عباسی کارگردان ایرانی-سوئدی نیز در آن جای دارد. این فهرست عبارت است از:

۱. علی عباسی

۲. آری استر

۳. بی گان

۴. جیرو بوستامانته

۵. ماتی دیوپ

۶. رابرت ایگرز

۷. رز گلس

۸. هاماچوچی ریوسوکه

۹. آلما هارل

۱۰. کریستن جانسون

۱۱. جنیفر کنت

۱۲. الیور لاشه

۱۳. فرانسیس لی

۱۴. پیرتو مارچلو

۱۵. دیوید رابرت میچل

۱۶. جوردن پیل

۱۷. جنیفر ریدر

۱۸. آلیس رورواکر

۱۹. یون گائیون

۲۰. کلوئی زائو

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها