تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۰۳:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 91264


مدیر یک موسسه پخش و توزیع فیلم های سینمایی گفت: این یک سنت دیرینه است که تهیه‌کنندگان و فیلمسازان وقتی فیلمشان می‌فروشد آن را به حساب ارزش‌های فیلم می‌گذارند و زمانی که در جذب مخاطب موفق نیستند، از شرایط اکران یا ضعف پخش‌کننده گله می‌کنند.

به گزارش سینماسینما ،مدیر پخش موسسه بهمن سبز حوزه هنری  درباره تازه ترین اقدامات این مرکز در نیمه اول سال ۹۷، اظهار داشت: هفت فیلم در گونه‌های مختلف و همسو با اولویت های و مقررات حوزه هنری از ابتدای سال تاکنون تهیه شده است که در ژانرهای مختلف از جمله کودک و نوجوان، دفاع مقدسی و فیلم اجتماعی و شهری وجود دارد.
غلامرضا فرجی افزود: ماهیت و ذات پخش و توزیع فیلم زمان نمی‌شناسد و از آنجا که موسسه بهمن سبز خود صاحب سینما است بنابراین بخشی از کار ما سامان دادن به وضعیت همین سینماهاست به همین دلیل تفاوت عمده بهمن سبز حوزه هنری با موسسه های توزیع بخش خصوصی همین نداشتن سینمای آنها است.
وی با اشاره به اینکه فیلم‌هایی که بخش خصوصی مایل به پخش گسترده آنهاست، معمولا وجه تجاری قوی دارند، ادامه داد: توزیع چنین فیلم‌هایی که در ذاتشان پرمخاطب هستند، نیاز به برنامه‌ریزی برای جذب مخاطب ندارد اما اگر شما، وظیفه دارید آثاری که متعلق به سینمای عامه‌پسند نیست، یا وجه تجاری کمرنگی دارد اکران کرده و برای آنها مخاطب جذب کنید، مسئولیت دشواری دارید و مسیر پیش رو برایتان سخت است.
فرجی ادامه داد: اکران موفق «فیلشاه» در نوروز ۹۷ شروعی خوب برای بهمن سبز بود و امیدواریم با رونق سینماهایی که «خاله قورباغه» را نمایش می‌دهند این موفقیت تداوم یابد.
سخنگوی شورای صنفی نمایش با بیان اینکه فراز و فرودها و تغییر فضا روی سینماها تاثیر می‌گذارد، گفت: برای مثال این روزها شروع جام جهانی باعث افت فروش اغلب فیلم‌ها در کل کشور شده است.
فرجی با اشاره به اینکه پخش‌کننده‌های بخش خصوصی، با همه امتیازها و نقاط ضعفشان شاکی و منتقد بسیار دارند، ادامه داد: در کارنامه دفاتر پخش دولتی و خصوصی هم فیلم پرفروش و هم آثار شکست ‌خورده، به چشم می خورد اما اولویت بخش خصوصی معمولا انتخاب آثار پرفروش است و پخش‌های دولتی رسالت و وظایفی دارند که باید در اولویت انتخاب قرار بدهند.
وی ادامه داد: صاحبان آثار در انتخاب این که کدام دفتر فیلمشان را توزیع کند، مختار هستند و هیچ کس با زور و اجبار فیلم را واگذار نمی‌کند، تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار برای تولید اثرش تلاش و زحمت زیادی متحمل می‌شود، توزیع کننده هم وظیفه دارد و باید به بهترین شکل و شیوه ممکن در معرفی و اکران فیلم عمل کند.

ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها