تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۲/۲۶ - ۱۱:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 13297

نوروز ۹۵ می توانید به تماشای ۵ فیلم سینمایی «بادیگارد»، «کفش هایم کو؟»، «ابد و یک روز»، «۵۰ کیلو آلبالو» و «خشم و هیاهو» بنشینید.

به گزارش سینماسینما، در اکران نوروزی سال ۹۵ که از ۲۶ اسفند ماه سال ۹۴ آغاز می شود ۵ فیلم سینمایی روی پرده می رود که از جمله این فیلم ها می توان به «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «کفشهایم کو؟» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی، «۵۰کیلو آلبالو» و «خشم و هیاهو» به کارگردانی هومن سیدی اشاره کرد.

فیلم سینمایی «بادیگارد» که یکی از مهترین فیلم ها در کارنامه ابراهیم حاتمی کیا محسوب می‌شود در گروه سینمایی استقلال روی پرده می رود.

«بادیگارد» تازه ترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا است که در خلاصه داستان آن آمده است: «چرا اینقدر دیر اومدی؟ مأموریت بودم. شغلت چیه؟ تو حفاظتم. نگهبانی؟ محافظم. آهان پس بادیگاردی»

در این فیلم پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، فرهاد قائمیان، محمود عزیزی، محمد حاتمی، علی یعقوبی، پدرام شریفی، دیبا زاهدی، شیلا خداداد و پریوش نظریه بازی می کنند.

پرویز پرستویی برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بدست آورد.

«کفشهایم کو؟» به کارگردانی کیوکرث پوراحمد دیگر فیلم اکران نوروزیی است که از امروز در گروه سینمایی پردیس زندگی اکران می شود.

رضا کیانیان، رویا نونهالی، مجید مظفری، مینا وحید و بهاره کیان‌افشار بازیگران اصلی این پروژه سینمایی هستند. در خلاصه داستان «کفش هایم کو؟» آمده است: فیلمی در ارتباط با تبعات مهاجرت و بیماری آلزایمر.

«ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی نیز در گروه سینمایی پردیس آزادی نمایش داده می شود. این فیلم که اولین تجربه بلند سینمایی کارگردان آن است، به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران انتخاب شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «ابد و یک روز»، یک حکم قضایی است که مثل حبس ابد است و با این فرق که غیر قابل عفو می باشد.

از جمله بازیگران این فیلم می توان به پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ریما رامین فر، شبنم مقدمی، شیرین یزدان بخش، معصومه رحمانی، مهدی قربانی، محمد علیمحمدی، اسماعیل گرجی و امیررضا فلاح اشاره کرد.

این فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ۹ سیمرغ از جمله سیمرغ بهترین بازیگر مرد را برای نوید محمدزاده به دست آورد.

«۵۰ کیلو آلبالو» به کارگردانی مانی حقیقی فیلمی است که در اکران نوروزی در پردیس سینمایی کوروش نمایش داده می شود.

داستان این فیلم از مجلس عروسی مرجان آغاز می شود. در میانه های عروسی ماموران برای دستگیری داماد خلافکار وارد می شوند و میهمانان هم فرار می کنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود باعث آشنایی ناگهانی او و آیدا می شود و اتفاقات ناخواسته ای برای آنها می افتد.

ساعد سهیلی، هستی مهدوی، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی، علی صادقی، مهران غفوریان، افسانه بایگان، فرهاد آییش، بهنوش بختیاری، امید روحانی، سیامک انصاری، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، مونا احمدی، هادی کاظمی، داریوش اسدزاده، سروش صحت از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«خشم و هیاهو» به کارگردان هومن سیدی نیز از لیست ۵ فیلم اکران نوروزی است که در گروه سینمایی اریکه ایرانیان نمایش داده می شود.

در این فیلم طناز طباطبایی، نوید محمدزاده، سعید چنگیزیان، بهناز جعفری، رضا بهبودی، رعنا آزادی ور، بهزاد عمرانی بازی می کنند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: زندگی به من آموخت که هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست!

این فیلم هم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

همچنین فیلم‌های «من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی و «کوچه بی‌نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی که اکران خود را از چندی پیش آغاز کرده بودند در نوروز هم روی پرده خواهند بود.

نمایش فیلم های اکران نوروزی از چهارشنبه ۲۶ اسفند ماه سال جاری در سینماهای کشور آغاز می شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها