تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۱۱:۵۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 23999

عباس کیارستمیاحمد کیارستمی پسر کارگردان فقید ایرانی که اکنون در جشنواره لوکارنو حضور دارد، گفت فیلمی نمایش داده نشده از پدرش به جای مانده است که احتمالا سال آینده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گزارش سینماسینما، احمد پسر عباس کیارستمی در مصاحبه‌ای که با او در شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو شد اعلام کرد فیلمی نمایش داده نشده در میان آثار به جای مانده از پدرش پیدا شده است.

این در حالی است که کارلو چتریان مدیر جشنواره لوکارنو از پیش اعلام کرد امسال این جشنواره مراسمی برای بزرگداشت این کارگردان فقید ایرانی که ۴ جولای درگذشت، برگزار می‌کند. این بزرگداشت با نمایش «خانه دوست کجاست» همراه است.

کیارستمی در سال ۱۹۸۹ با این فیلم جایزه پلنگ برنز جشنواره لوکارنو را برد. او ژانویه پیش نیز در کوبا بود تا در کارگاهی به ساخته شدن هشت فیلم کوتاه کمک کند.

«پاردو لایو» روزنامه این جشنواره که هر روز در این فستیوال توزیع می‌شود در گفتگو با احمد کیارستمی اطلاعات جدیدی منتشر کرد از جمله این که احمد گفت: شعرها، نوشته‌ها، عکس‌ها و حتی یک فیلم از پدرش به جای مانده است. او گفت این فیلم را سال آینده به نمایش درمی‌آورد.

احمد گفت: پدرم نه تنها یک فیلم بلکه دست‌نوشته‌ها، شعرها، عکس‌ها و آثار مختلفی از خود به جای گذاشته که از آنجا که خیلی سازمان‌دهی شده نیستند، داریم تلاش می‌کنیم تا آنها را جمع‌آوری کنیم. در میان این آثار، دو مجموعه عکاسی و یک فیلم باقی مانده که امیدواریم بتوانیم سال آینده آن را به نمایش بگذاریم و می‌توانم تنها بگویم اثر خیلی زیبایی است.

احتمال داده می شود این فیلم در جشنواره کن نمایش داده شود و با همکاری MK۲ کمپانی‌ای که امتیاز بیشتر آثار کیارستمی را در اختیار داشت، روی پرده برود. این کمپانی در تلاش است تا با همکاری خانواده کیارستمی بنیادی به نام وی نیز ایجاد کند.

شصت‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو به عباس کیارستمی و مایکل چیمینو دو هنرمند برجسته و تازه درگذشته سینمای جهان تقدیم شد. شصت‌ونهمین جشنواره لوکارنو از سوم تا سیزدهم اوت (۱۳ تا ۲۳ مرداد) در شهر لوکارنوی سوییس برگزار شد.

 

منبع: مهر به نقل از جورنالتیسمو

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها