تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۱۸:۰۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 97530
آخرین ساخته پیمان معادی «بمب: یک داستان عاشقانه» نامزد نهایی جایزه بهترین موسیقی در جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک شد.

به گزارش سینماسینما، پیمان معادی کارگردان و بازیگر بین‌المللی سینمای ایران، در فیلم «بمب یک عاشقان» با النی کاریندرو که با کارگردانان بزرگی چون تئو آنجلوپولس همکاری داشته، به عنوان آهنگساز بهره برده و حالا او به عنوان یکی از پنج نامزد جایزه بهترین موسیقی دوازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک انتخاب شده است.

این نخستین بار است که جایزه بهترین موسیقی فیلم به فهرست جوایز آسیاپاسیفیک اضافه شده و حالا این آهنگساز یونانی برای فیلم «بمب یک داستان عاشقانه» با هری کرگسون ویلیامز برای ساخت موسیقی فیلم «نفس» (استرالیا)، هیلدور گونادوتیر و یوهان یوهانسون برای موسیقی فیلم «مریم مجدلیه» (استرالیا، بریتانیا)،‌ رایان کایابیاب برای فیلم «پورتره» (فیلیپین) و عمر فادل برای ساخت موسیقی متن فیلم «یوم‌الدین» (مصر) رقابت می‌کند.

النی کاریندرو بیشتر برای ساخت موسیقی فیلم‌های «تئو آنجلوپولوس» کارگردان نامدار یونانی چون فیلم «ابدیت و یک روز» شناخته شده است. فیلم «بمب: یک داستان عاشقانه» نخستین همکاری این آهنگساز مطرح با سینمای ایران محسوب می‌شود.

مجله تایم النی کاریندرو را به عنوان برترین موسیقیدان در قید حیات یونان معرفی کرده؛ او از دهه ۱۹۷۰ میلادی به ساخت موسیقی برای سینما و تئاتر مشغول بوده است اما ساخت موسیقی فیلم «سرگردان» به کارگردانی کریستوفوروس کریستوفیس در سال ۱۹۷۹ نقطه عطفی در کارنامه هنری او ایجاد کرد.

پیمان معادی و النی کاریندرو

کاریندرو همکاری گسترده‌ای با تئو آنجلوپلوس سینماگر نامدار یونانی داشته و در فیلم‌های «گام معلق لک لک» (۱۹۹۱)، «ابدیت و یک روز» (۱۹۹۸)، «دشت گریان» (۲۰۰۳) و «غبار زمان» (۲۰۰۸) با «آنجلوپلوس» همکاری داشته است، در سال ۲۰۱۵ چندین قطعه ساخت کاریندرو در فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» به کارگردانی جورج میلر مورد استفاده قرار گرفت.

مراسم دوازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک روز ٢٩ نوامبر (٨ آذر) در بریسبان استرالیا برگزار خواهد شد و فهرست کامل نامزدهای این رویداد سینمایی روز ۱۷ اکتبر ( ٢۵ مهر) اعلام می‌شود.

پخش بین‌المللی فیلم «بمب،یک داستان عاشقانه» به تهیه‌کنندگی احسان رسول اف که سال گذشته در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر با استقبال فراوان مخاطبان روبرو شد، برعهده نسرین میرشب و کمپانی «دریم‌لب» است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها