سعید سعدی، تهیه کننده فیلم هایی چون مغزهای کوچک زنگ زده و آرایش غلیظ تاثیر افزایش بی رویه و سرسام آور قیمت دلار و ارز را بر تولید فیلم ها کاملا محسوس دانست و گفت: مصداقی ترین مورد در این موضوع، افزایش هزینه های پذیرایی در پروژه هاست.
به گزارش سینماسینما ،سعدی افزود :هزینه های صحنه ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.به گفته وی هزینه های لوکیشن افزایش پیدا کرده است. بخصوص در بحث دستمزدها، با افزایش هزینه ها روبه رو هستیم. حتی پروژه هایی داریم که از سال گذشته با عوامل آن قرارداد داشتیم، اما چون مستمر بوده همه صدایشان درآمده و مدعی هستند با این شرایط دیگر نمی توانند کار کنند و باید تغییری در دستمزدها ایجاد شود. هزینه های تولید بسیار ناهنجار شده و به نظرم قابل کنترل هم نیست. وقتی یک آب معدنی که قبلا ۵۰۰ تومان می خریدی و الان شده ۱۰۳۰ تومان دیگر چه انتظاری دارید؟تهیه کننده فیلم های اینجا بدون من و گیلانه افزود: یقینا با این اوضاع، رکود سنگینی در درازمدت در تولید فیلم خواهیم داشت، چون سرمایه گذاری در این زمینه مشکل خواهد بود. ضمن این که از آن طرف چون نقدینگی مردم کم می شود، در بازگشت سرمایه فیلم ها هم تاثیر می گذارد و مردم دیگر مثل سابق از فیلم ها استقبال
نخواهند کرد.سعدی گفت: اگر قبلا حدود هزینه تولید فیلم، یک میلیارد تومان بود، الان فکر نکنم با این شرایط هیچ فیلمی کمتر از دو میلیارد و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، قابل جمع شدن باشد.
جام جم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





