تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۱۴:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 155632

فیلم سینمایی «هلن» به کارگردانی آنتی یوکینن در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده می‌رود.

به گزارش سینماسینما به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم سینمایی «هلن» پنجمین ساخته بلند سینمایی آنتی یوکینن کارگردان فنلاندی است.

یوکینن در سال ۲۰۱۱، نخستین فیلم خود با عنوان «مقیم» را در آمریکا ساخت. نخستین فیلم فنلاندی او اما «پاک‌سازی» نام داشت که در گیشه فوق‌العاده موفق بود و در مقام نماینده کشور فنلاند به آکادمی اسکار معرفی شد. فیلم «قابله» از این فیلمساز در سال ۲۰۱۵ در جشنواره فیلم شانگهای جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد و فیلم بعدی او به نام «گل‌های شیطان»، در سال ۲۰۱۶ جایزه بهترین کارگردانی را در همین جشنواره به دست آورد. 

«هلن»، آخرین ساخته یوکینن، براساس کتابی با همین عنوان نوشته راکل لیه هو است که بخشی از زندگی هلن شرفبک، نقاش مشهور فنلاندی را در فاصله سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۳ تصویر می‌کند. هلن که در آن سال‌ها به دور از هلسینکی به طبیعت پناه برده بود، با یکی از ستایندگان آثارش آشنا می‌شود و علاقه‌ای که بین آن دو شکل می‌گیرد، بر آثار نقاش تاثیر به‌سزایی می‌گذارد.

یوکینن در این اثر، به مانند آثاری همچون «آقای ترنر» ساخته مایک لی، «بسکوویات» ساخته جولین اشنبل و «درس آلمانی» ساخته کریستیان اشماخوف، به بیانی دیداری روی آورده که به کمک تصاویری از خلال پرده‌های نقاشی، زندگی نقاش را روایت می‌کند و در این راه، با اتکاء به فیلمبرداری درخشان رونو رونکاینن، تصاویری بی‌بدیل خلق کرده است.

سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها