تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۱۶:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 62220

نمایش بانویی از اسلونمایش «بانویی از اسلو» به کارگردانی علی اتحاد و مجید رحیمی جعفری شب گذشته با حضور قطب‌الدین صادقی اجرا شد. به گزارش سینماسینما، پس از پایان نمایش قطب‌الدین صادقی در تحلیل این اثر نمایشی که نمایشنامه آن بر اساس «خانه عروسک» ایبسن نوشته شده است، بیان کرد: «خانه عروسک» اثر بزرگی است و در اصل در مورد آزادی زن و به دست آوردن جایگاه زن  در جامعه ای است که توسط قدرت مرد ندید گرفته می‌شود و او در یک بحران در می‌یابد که باید خودش را پیدا کند. جوزف رزی پس از ساخت فیلمش با جین فوندا در این باره گفته بود با وجود اینکه امروزه زنان جایگاه تعریف شده‌ای در جوامع دارند و دارای حقوقی مثل کار کردن و حق رای هستند اما هنوز هم «خانه عروسک» مطرح است، زیرا با وجود این موارد ذهنیت آنها هنوز مردانه است و از درون هنوز تغییر نکرده است.
وی افزود: قرائتی که نویسنده و کارگردان نمایش «بانویی از اسلو» امروز در تهران ارائه داده‌اند، در واقع در راستای همین معناست با کمی پیچیدگی‌های عاطفی و روانی که روان‌شناسی فردی و کشش‌های عاطفی بیشتر جایگزین انگیزه‌های اجتماعی شده است.
صادقی اظهار کرد: طغیان نورا می‌توانست بزرگ‌تر از اینها باشد و درس بزرگی به دختران و زنان ما بدهد. تحول از اول تا آخر آنقدر زیاد نبود که شوک را بر جامعه زنان جوان ما وارد آورد ولی در مجموع به نظر من یک اجرای شسته و رفته است با ترفندهای تکنولوژیک و مدرن مثل کاربرد موسیقی، فلاش بک و روایت‌های ذهنی.
وی ادامه داد: کلا تلاش گروه مجری این بود که یک رنگ و لعاب امروزی‌تر در ساختار زیباشناسی جهانی امروز که ما هم از آن بی خبر نیستیم، بدهد. این اثر دارای انسجام و ترکیب خوبی بود و یک بافت تصویری و دراماتیک جذابی داشت که توانست تماشاگر را تا انتها نگه دارد.
نمایش «بانویی از اسلو» به نویسندگی مجید رحیمی جعفری برداشتی آزاد از طرح داستانی «خانه عروسک» هنریک ایبسن است که داستان در حال و هوای ژانر نوآر سینمایی در امروز می‌گذرد.
این نمایش به کارگردانی مجید رحیمی جعفری و علی اتحاد  و تهیه کنندگی کتایون کیخسروی با بازی شهریار صیقلانی، نازنین فراهانی، سوگل قلاتیان، حسام منظور و پیام امیرعبدالهیان هر شب به جز شنبه‌ها ساعت ۲۱ در تالار حافظ بر روی صحنه خواهد رفت.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. ماندان
    ۲۵, مرداد, ۱۳۹۶ ۷:۱۰ ب٫ظ

    سلام.من مایلم نقدی بر این نمایش بنویسم آیا امکان پذیر است انتشار ان؟

نظر شما


آخرین ها