تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۱۴:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 181106

مسابقات فوتبال جام جهانی احتمالا با قیمتی بیشتر از فیلم‌های در حال اکران فروخته خواهد شد.

به گزارش سینماسینما، سازمان سینمایی و اداره کل نظارت بر عرضه و نمایش اخیرا در نامه‌ای به مدیران کل فرهنگ و اشاد اسلامی استان‌ها دستورالعملی را برای پخش مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در سینماهای کشور تنظیم کرده است.

در این دستورالعمل تاکید شده، پخش مسابقات با استفاده از آنتن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید انجام گیرد و استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ی ممنوع است.

همچنین تاکید شده با توجه به این که سالن‌های سینما طبق برنامه به صورت سانس‌بندی فعالیت دارند، ضروری است برای احترام به حقوق سایر شهروندان برای حضور در سالن‌های نمایش دهنده، ورود و خروج تماشاگران برای دیدن هر مسابقه به سالن سریعا صورت پذیرد و امنیت تماشاگران در فضای درون سینما بر عهده مدیر سینما خواهد بود. دادن شعارهای هنجارشکنانه و غیراخلاقی و جنجال آفرین نیز ممنوع است.

در این نامه قید شده که مدیریت سینما موظف به پرداخت حق‌السهم تعیین شده‌ی صاحبان فیلم‌هایی است که به دلیل نمایش فوتبال، حق نمایش فیلم آن‌ها مبتنی بر قرارداد مربوط سلب شده است. میزان محاسبه و نحوه پرداخت توسط شورای صنفی نمایش تغیین و اعلام خواهد شد.

بر اساس این دستورالعمل سینماها باید صرفا بر اساس مبلغ تعیین شده فروش بلیت برای نمایش فیلم، اقدام به فروش بلیت برای نمایش فوتبال کنند اما پیگیری‌های ایسنا حاکی از این است که شورای صنفی نمایش در حال برررسی قیمت نهایی عرضه بلیت است و بلیت‌ پخش فوتبال با همان مبلغ بلیت فیلم‌ها فروخته نخواهد شد.

روز گذشته در جلسه شورای صنفی نمایش درباره شکل اجرایی پخش مسابقات جام جهانی در سینماها بحث شد و قرار است کار گروهی با حضور اعضای شورای صنفی نمایش، نمایندگانی از انجمن سینماداران، پخش‌کنندگان، تهیه کنندگان و سازمان سینمایی به زودی در وزارت ارشاد تشکیل شود.

در حال حاضر سقف قیمت بلیت سینماها در سینماهای مدرن ۴۵ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها