تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۹/۲۱ - ۱۳:۴۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 182801

مسابقات جام‌جهانی همیشه از پربیننده‌ترین برنامه‌ها در تلویزیون های دنیا بوده است و از این لحاظ جام‌جهانی قطر تفاوتی با دیگر دوره‌ها ندارد. آمارِ تعداد بیننده‌های جام‌جهانی در سال ۲۰۲۲ بسیاری از رکوردها را جا به جا کرده است و شبکه‌های تلویزیونی و پلتفرم‌های امریکایی هم از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش سینماسینما، بر اساس آماری که به تازگی از تعداد بیننده‌های مسابقات گروهی و یک هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در شبکه‌ها و پلتفرم‌های آمریکایی منتشر شده است، می‌توان گفت دیدار ایران ـ آمریکا در رتبه سوم پربیننده‌ترین بازی قرار گرفته است. این آمار را یک سایت امریکایی به نام «World Soccer Talk» همراه با انتشار جداولی در این زمینه اعلام کرده است.

جدول‌ها نشان می‌دهد که دیدار هشتم آذر ماه ایران و آمریکا که در نهایت به حذف تیم ملی کشورمان و صعود رقیب منجر شد، در بین شبکه‌ها و پلتفرم‌های انگلیسی‌زبان آمریکایی به لحاظ تعداد بیننده در جایگاه سوم قرار گرفته است. بیش از ۱۲ میلیون بیننده این رقابت فوتبال را از شبکه «فاکس» و پلتفرم «پیکاک» به تماشا نشسته‌اند.

۵ مسابقه پربیننده از مرحله گروهی و یک هشتم نهایی جام‌جهانی در شبکه‌های انگلیسی‌زبان آمریکایی

هرچند دیدار ایران ـ آمریکا در سال ۲۰۲۲ در شبکه‌ها و پلتفرم‌های اسپانیایی‌زبان «تلموندو» و «FS۱» از تعداد بیننده قابل توجهی برخوردار نبوده (سه میلیون و پانصد هزار نفر) و این دیدار در بین پربیننده‌های تلموندو در جداول مندرج دیده نمی‌شود، اما در جدول کلی شبکه‌ها و پلتفرم‌های آمریکایی، دیدار ایران و آمریکا همچنان با ۱۵ میلیون و ۵۱۳ هزار بیننده در رتبه سوم قرار دارد.

۵ مسابقه پربیننده از مرحله گروهی و یک هشتم نهایی جام‌جهانی در شبکه‌های اسپانیایی‌زبان آمریکایی

در این رتبه‌بندی که بر اساس تعداد بیننده‌های مسابقات گروهی و یک هشتم نهایی جام جهانی در شبکه‌های آمریکایی شکل گرفته است، قبل از دیدار ایران ـ آمریکا، به ترتیب رقابت‌های آمریکا ـ انگلیس (۲۰ میلیون و ۷۷ هزار بیننده تلویزیونی) و آمریکا ـ هلند (۱۶ میلیون و ۵۴۶ هزار بیننده) قرار دارند.

جدول کلی مسابقات پربیننده گروهی و یک هشتم نهایی در شبکه‌های آمریکایی

بر اساس این گزارش، در بین شبکه‌های اسپانیایی‌زبان آمریکایی که جام‌جهانی را پخش می‌کنند، در مرحله گروهی و یک هشتم نهایی دیدار آرژانتین ـ مکزیک  با ۴ میلیون و ۴۷۸ هزار بیننده تلویزیونی در رتبه نخست قرار دارد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها