منصور لشکری قوچانی به تحلیل و بررسی فضای ساخت فیلم «قاتل اهلی» و فیلم های کمدی-سیاسی در کشور پرداخت.به گزارش سینماسینما، حرف اصلی «قاتل اهلی»، حوزه فرهنگ و اقتصاد بیمار استمنصور لشکری قوچانی تهیه کننده سینما در خصوص وضعیت فروش «قاتل اهلی» در گیشه؛ گفت: «قاتل اهلی» یک فیلم سیاسی-اجتماعی روز است که خطرات بوجود آمده در حوزه فرهنگ و اقتصاد را به تصویر می کشد و می گوید که ما انقلاب فرهنگی کردیم و باید در این زمینه موفق تر باشیم؛ ولی نه تنها در حوزه فرهنگ موفق نشده ایم، بلکه متاسفانه در مقوله اقتصادی نیز کشور به شدت بیمار شده است .
وی افزود: حرف فیلم این است که افرادی نفوذی وجود دارند که ممکن است حضور قهرمانان اصلی این مملکت را کمرنگ کرده و در آینده نسلی سرکار بیایند که در سرنوشت ایران تاثیر گذار نباشد و جامعه را رو به عقب بکشاند. کسانی که دنیا را در لذت های دنیایی می بینند و این بسیار خطرناک است.
این تهیه کننده بیان کرد: متاسفانه با وجود اینکه کمدی های اجتماعی-سیاسی کارکرد و خروجی خوبی در افکار و اذهان مردم دارند، اما پروانه ساخت به آن ها داده نمی شود و یا به سختی صادر میشود. نکته مهم تر اینکه برخی از اینگونه فیلمها پس از ساخت و زمان اکران، توقیف می شوند؛ ولی کمدی های سطحی به راحتی مراحل تولید تا اکران را طی می کنند.
وی با اشاره به ورود پول کثیف به عرصه فرهنگ با نگاهی سینمایی عنوان کرد: به عنوان مثال برخی ها از صدای خواننده های غیرمجاز در آثار خود بهره می برند و با روند عدم پرداخت هزینه به آن ها و در نتیجه درآمدزایی، پول کثیف وارد فرهنگ کرده اند. جای سوال دارد که حالا که قرار است خط قرمزها را رعایت نشوند، چرا از صدای اورجینال آن ها استفاده نمی کنند؟! بهرحال خواننده غیرمجاز اگر عامل درآمد میشود، بایستى حقشان را نیز بدهند تا اولا درآمد حاصله حلال شود و ثانیا شاهد ورود پول شبهه ناک به این عرصه نباشیم.
لشکری قوچانی اذعان داشت: امروز مومن ترین خانواده های این مرز و بوم، درگیر دغدغه و مشکلات حوزه فرهنگ و اقتصاد هستند و اگر قرار است این مشکل مرتفع شود، باید در ابتدا اقتصاد را درست کرد تا پول کثیف وارد حوزه های فرهنگ،سیاست و…نشود.
تهیه کننده «عصر یخبندان» تصریح کرد: من فکر می کنم نگرانی هایی که کیمیایی در «دندان مار» مطرح کرد، در «قاتل اهلی» نیز و با شرایط امروز وجود دارد. این اثر تلنگری می زند به مردم و مسئولان در حوزه های فرهنگ و اقتصاد که با وجود نفوذیها، ممکن است آینده هنر کشور به دست افرادی بیفتد که فقط صدای خوب دارند و اندیشه و تفکر فرهنگی و اقتصادی ندارند. بایستی مراقب باشیم که مملکت در اختیار مرفهین بی درد و روشنفکرهاى به ظاهر معترض نیافتد.
وی عنوان کرد: دولت و مردم در تخریب اوضاع فرهنگ و اقتصاد مقصر هستند و این در «قاتل اهلی» دیده می شود.
لشکری قوچانی درباره آخرین وضعیت ساخت «زنگبار» اظهار داشت: «زنگبار» فیلمی کمدی-اجتماعی است که حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ اما نمی دانم چرا پروانه ساخت به آن نمی دهند. این مشکلی است که در «خط ویژه» هم داشتیم. در صورتی که کمدی های معمولی به راحتی پروانه ساخت می گیرند و تولید و اکران می شوند. این نشان می دهد که درگیر اعمال ممیزی های کاملا سلیقه ای هستیم؛ البته نمیگویم کمدی های معمولی تولید نشوند، بلکه حرف من این است که نگاه ویژه تری به آثار کمدی های اجتماعی-سیاسی داشته باشیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «جسدهای جاندار» در گالری ثالث؛ آثار مسعود کیمیایی تماشایی میشود
- رونمایی از فیلم مستند ساموئل خاچیکیان با پیام مسعود کیمیایی
- تحولات سیاسی و جریان موسوم به موج نو در سینمای ملی/ بهمناسبت روز ملی سینما
- عدالت به سبک قیصر مسعود کیمیایی/یادداشتی از کامبیز نوروزی
- از پخش پیام صوتی کیمیایی تا حضور گلچهره سجادیه در نمایش «دندان مار»
- نسخه اصلاح و مرمت شده «دندان مار» در موزه سینما نمایش داده میشود
- بیتا فرهی به خانه ابدی بدرقه شد
- تشویق طولانی مسعود کیمیایی در «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار»/ کیمیایی از غم نبود مهرجویی گفت
- بدرقه پیکرهای داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر به خانه ابدی
- به بهانه «خائنکشی»؛ کیمیایی از دریچه «قیصر»
- یک فرصت طلایی برای خائن کشی/ به بهانه پخش مینیسریال «خائنکشی»
- منتقد سینما: مسعود کیمیایی نزدیکترین فیلمساز ایرانی به جهان ملویل است
- بدرقه احمدرضا احمدی به خانه ابدی
- گفتوگوبا پرویز پرستویی درباره کارهای اجتماعی اخیرش و محدودشدن فعالیتهای هنریاش
- فیلمی که ایرانیها و ژاپنیها را دور هم جمع کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند