منصور لشکری قوچانی به تحلیل و بررسی فضای ساخت فیلم «قاتل اهلی» و فیلم های کمدی-سیاسی در کشور پرداخت.به گزارش سینماسینما، حرف اصلی «قاتل اهلی»، حوزه فرهنگ و اقتصاد بیمار استمنصور لشکری قوچانی تهیه کننده سینما در خصوص وضعیت فروش «قاتل اهلی» در گیشه؛ گفت: «قاتل اهلی» یک فیلم سیاسی-اجتماعی روز است که خطرات بوجود آمده در حوزه فرهنگ و اقتصاد را به تصویر می کشد و می گوید که ما انقلاب فرهنگی کردیم و باید در این زمینه موفق تر باشیم؛ ولی نه تنها در حوزه فرهنگ موفق نشده ایم، بلکه متاسفانه در مقوله اقتصادی نیز کشور به شدت بیمار شده است .
وی افزود: حرف فیلم این است که افرادی نفوذی وجود دارند که ممکن است حضور قهرمانان اصلی این مملکت را کمرنگ کرده و در آینده نسلی سرکار بیایند که در سرنوشت ایران تاثیر گذار نباشد و جامعه را رو به عقب بکشاند. کسانی که دنیا را در لذت های دنیایی می بینند و این بسیار خطرناک است.
این تهیه کننده بیان کرد: متاسفانه با وجود اینکه کمدی های اجتماعی-سیاسی کارکرد و خروجی خوبی در افکار و اذهان مردم دارند، اما پروانه ساخت به آن ها داده نمی شود و یا به سختی صادر میشود. نکته مهم تر اینکه برخی از اینگونه فیلمها پس از ساخت و زمان اکران، توقیف می شوند؛ ولی کمدی های سطحی به راحتی مراحل تولید تا اکران را طی می کنند.
وی با اشاره به ورود پول کثیف به عرصه فرهنگ با نگاهی سینمایی عنوان کرد: به عنوان مثال برخی ها از صدای خواننده های غیرمجاز در آثار خود بهره می برند و با روند عدم پرداخت هزینه به آن ها و در نتیجه درآمدزایی، پول کثیف وارد فرهنگ کرده اند. جای سوال دارد که حالا که قرار است خط قرمزها را رعایت نشوند، چرا از صدای اورجینال آن ها استفاده نمی کنند؟! بهرحال خواننده غیرمجاز اگر عامل درآمد میشود، بایستى حقشان را نیز بدهند تا اولا درآمد حاصله حلال شود و ثانیا شاهد ورود پول شبهه ناک به این عرصه نباشیم.
لشکری قوچانی اذعان داشت: امروز مومن ترین خانواده های این مرز و بوم، درگیر دغدغه و مشکلات حوزه فرهنگ و اقتصاد هستند و اگر قرار است این مشکل مرتفع شود، باید در ابتدا اقتصاد را درست کرد تا پول کثیف وارد حوزه های فرهنگ،سیاست و…نشود.
تهیه کننده «عصر یخبندان» تصریح کرد: من فکر می کنم نگرانی هایی که کیمیایی در «دندان مار» مطرح کرد، در «قاتل اهلی» نیز و با شرایط امروز وجود دارد. این اثر تلنگری می زند به مردم و مسئولان در حوزه های فرهنگ و اقتصاد که با وجود نفوذیها، ممکن است آینده هنر کشور به دست افرادی بیفتد که فقط صدای خوب دارند و اندیشه و تفکر فرهنگی و اقتصادی ندارند. بایستی مراقب باشیم که مملکت در اختیار مرفهین بی درد و روشنفکرهاى به ظاهر معترض نیافتد.
وی عنوان کرد: دولت و مردم در تخریب اوضاع فرهنگ و اقتصاد مقصر هستند و این در «قاتل اهلی» دیده می شود.
لشکری قوچانی درباره آخرین وضعیت ساخت «زنگبار» اظهار داشت: «زنگبار» فیلمی کمدی-اجتماعی است که حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ اما نمی دانم چرا پروانه ساخت به آن نمی دهند. این مشکلی است که در «خط ویژه» هم داشتیم. در صورتی که کمدی های معمولی به راحتی پروانه ساخت می گیرند و تولید و اکران می شوند. این نشان می دهد که درگیر اعمال ممیزی های کاملا سلیقه ای هستیم؛ البته نمیگویم کمدی های معمولی تولید نشوند، بلکه حرف من این است که نگاه ویژه تری به آثار کمدی های اجتماعی-سیاسی داشته باشیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رونمایی از فیلم مستند ساموئل خاچیکیان با پیام مسعود کیمیایی
- تحولات سیاسی و جریان موسوم به موج نو در سینمای ملی/ بهمناسبت روز ملی سینما
- عدالت به سبک قیصر مسعود کیمیایی/یادداشتی از کامبیز نوروزی
- از پخش پیام صوتی کیمیایی تا حضور گلچهره سجادیه در نمایش «دندان مار»
- نسخه اصلاح و مرمت شده «دندان مار» در موزه سینما نمایش داده میشود
- بیتا فرهی به خانه ابدی بدرقه شد
- تشویق طولانی مسعود کیمیایی در «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار»/ کیمیایی از غم نبود مهرجویی گفت
- بدرقه پیکرهای داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر به خانه ابدی
- به بهانه «خائنکشی»؛ کیمیایی از دریچه «قیصر»
- یک فرصت طلایی برای خائن کشی/ به بهانه پخش مینیسریال «خائنکشی»
- منتقد سینما: مسعود کیمیایی نزدیکترین فیلمساز ایرانی به جهان ملویل است
- بدرقه احمدرضا احمدی به خانه ابدی
- گفتوگوبا پرویز پرستویی درباره کارهای اجتماعی اخیرش و محدودشدن فعالیتهای هنریاش
- فیلمی که ایرانیها و ژاپنیها را دور هم جمع کرد
- آیین نکوداشت آتیلا پسیانی / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز