منصور لشکری قوچانی به تحلیل و بررسی فضای ساخت فیلم «قاتل اهلی» و فیلم های کمدی-سیاسی در کشور پرداخت.به گزارش سینماسینما، حرف اصلی «قاتل اهلی»، حوزه فرهنگ و اقتصاد بیمار استمنصور لشکری قوچانی تهیه کننده سینما در خصوص وضعیت فروش «قاتل اهلی» در گیشه؛ گفت: «قاتل اهلی» یک فیلم سیاسی-اجتماعی روز است که خطرات بوجود آمده در حوزه فرهنگ و اقتصاد را به تصویر می کشد و می گوید که ما انقلاب فرهنگی کردیم و باید در این زمینه موفق تر باشیم؛ ولی نه تنها در حوزه فرهنگ موفق نشده ایم، بلکه متاسفانه در مقوله اقتصادی نیز کشور به شدت بیمار شده است .
وی افزود: حرف فیلم این است که افرادی نفوذی وجود دارند که ممکن است حضور قهرمانان اصلی این مملکت را کمرنگ کرده و در آینده نسلی سرکار بیایند که در سرنوشت ایران تاثیر گذار نباشد و جامعه را رو به عقب بکشاند. کسانی که دنیا را در لذت های دنیایی می بینند و این بسیار خطرناک است.
این تهیه کننده بیان کرد: متاسفانه با وجود اینکه کمدی های اجتماعی-سیاسی کارکرد و خروجی خوبی در افکار و اذهان مردم دارند، اما پروانه ساخت به آن ها داده نمی شود و یا به سختی صادر میشود. نکته مهم تر اینکه برخی از اینگونه فیلمها پس از ساخت و زمان اکران، توقیف می شوند؛ ولی کمدی های سطحی به راحتی مراحل تولید تا اکران را طی می کنند.
وی با اشاره به ورود پول کثیف به عرصه فرهنگ با نگاهی سینمایی عنوان کرد: به عنوان مثال برخی ها از صدای خواننده های غیرمجاز در آثار خود بهره می برند و با روند عدم پرداخت هزینه به آن ها و در نتیجه درآمدزایی، پول کثیف وارد فرهنگ کرده اند. جای سوال دارد که حالا که قرار است خط قرمزها را رعایت نشوند، چرا از صدای اورجینال آن ها استفاده نمی کنند؟! بهرحال خواننده غیرمجاز اگر عامل درآمد میشود، بایستى حقشان را نیز بدهند تا اولا درآمد حاصله حلال شود و ثانیا شاهد ورود پول شبهه ناک به این عرصه نباشیم.
لشکری قوچانی اذعان داشت: امروز مومن ترین خانواده های این مرز و بوم، درگیر دغدغه و مشکلات حوزه فرهنگ و اقتصاد هستند و اگر قرار است این مشکل مرتفع شود، باید در ابتدا اقتصاد را درست کرد تا پول کثیف وارد حوزه های فرهنگ،سیاست و…نشود.
تهیه کننده «عصر یخبندان» تصریح کرد: من فکر می کنم نگرانی هایی که کیمیایی در «دندان مار» مطرح کرد، در «قاتل اهلی» نیز و با شرایط امروز وجود دارد. این اثر تلنگری می زند به مردم و مسئولان در حوزه های فرهنگ و اقتصاد که با وجود نفوذیها، ممکن است آینده هنر کشور به دست افرادی بیفتد که فقط صدای خوب دارند و اندیشه و تفکر فرهنگی و اقتصادی ندارند. بایستی مراقب باشیم که مملکت در اختیار مرفهین بی درد و روشنفکرهاى به ظاهر معترض نیافتد.
وی عنوان کرد: دولت و مردم در تخریب اوضاع فرهنگ و اقتصاد مقصر هستند و این در «قاتل اهلی» دیده می شود.
لشکری قوچانی درباره آخرین وضعیت ساخت «زنگبار» اظهار داشت: «زنگبار» فیلمی کمدی-اجتماعی است که حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ اما نمی دانم چرا پروانه ساخت به آن نمی دهند. این مشکلی است که در «خط ویژه» هم داشتیم. در صورتی که کمدی های معمولی به راحتی پروانه ساخت می گیرند و تولید و اکران می شوند. این نشان می دهد که درگیر اعمال ممیزی های کاملا سلیقه ای هستیم؛ البته نمیگویم کمدی های معمولی تولید نشوند، بلکه حرف من این است که نگاه ویژه تری به آثار کمدی های اجتماعی-سیاسی داشته باشیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- ماجرای برخورد کیمیایی با کاپولا و انتقاد کیمیایی از ساخت ادامه پدرخوانده توسط کاپولا
- کیمیایی از تجلیل تا تحلیل
- بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار شد؛ «قیصر» سخنگوی جامعه است/ کیمیایی بهزودی فیلم جدیدش را میسازد
- «قیصر»؛ خندقی در گذر زمان
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- «جسدهای جاندار» در گالری ثالث؛ آثار مسعود کیمیایی تماشایی میشود
- رونمایی از فیلم مستند ساموئل خاچیکیان با پیام مسعود کیمیایی
- تحولات سیاسی و جریان موسوم به موج نو در سینمای ملی/ بهمناسبت روز ملی سینما
- عدالت به سبک قیصر مسعود کیمیایی/یادداشتی از کامبیز نوروزی
- از پخش پیام صوتی کیمیایی تا حضور گلچهره سجادیه در نمایش «دندان مار»
- نسخه اصلاح و مرمت شده «دندان مار» در موزه سینما نمایش داده میشود
- بیتا فرهی به خانه ابدی بدرقه شد
- تشویق طولانی مسعود کیمیایی در «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار»/ کیمیایی از غم نبود مهرجویی گفت
- بدرقه پیکرهای داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر به خانه ابدی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور