ارشا اقدسی از معروفترین بدلکاران ایرانی از ماجرای بازیگر شدنش و حضور در سریال «حوالی پائیز» گفت.
به گزارش سینماسینما، ارشا اقدسی در گفت و گویی در ارتباط با اولین تجربه جدی خود در حوزه بازیگری و دلیل انتخاب نقش فرهاد گفت: من پیش از این سریال، برای صرفا بازیگری نقشی را قبول نمیکردم. البته در فیلمهایی مانند «هزارپا» به دلیل ارادتی که به شخص آقای ابوالحسن داودی داشتم و در فیلمهای «نیکولاس کیج»، «شهر موشها» و «عالیجناب» آقای قریبان به دلیل قابلیتهای فیزیکی آن نقشها نه صرف حرفه بازیگری، بازی کردم.
وی در ارتباط با نقش فرهاد و تلاش برای رسیدن به کاراکتر منفی این شخصیت افزود: کاراکتر منفی چالشهای خاص خود را دارد و فکر میکنم بازی در کاراکترهای مثبت راحتتر است. علاقه شخصی من بازی در نقشهای منفی است. چون چالش بیشتری دارد و دست خوش اتفاقات مختلفی میشود که این مسئله برای من، موضوع بسیار هیجانانگیز و جذابی است. البته در عین بازیگری، من همیشه به حرفه اصلی خود یعنی بدلکاری علاقه خاصی داشته و دارم.
اقدسی در خصوص همکاری با عوامل سریال «حوالی پائیز» نیز تصریح کرد: در تمام طول فیلمبرداری، رابطه بسیار خوبی با تمام گروه و عوامل داشتیم و روزهای تولید، روزهای خوب و خوشی برای من بود.
این بازیگر و بدلکار درباره ادامه مسیر بازیگری پس از سریال «حوالی پائیز» نیز بیان کرد: ادامه بازیگری من بستگی به پیشنهاداتی دارد که از این پس طرح میشود. باید ببینم با چه نقش و چه چالشی درگیر خواهم شد و آن نقش با دغدغههای من در حیطه بازیگری فیزیکی همخوانی دارد یا خیر. ترجیحم این است که در کاری بازی کنم که درگیری فیزیکی بیشتری داشته باشم تا درگیریهای روحی.
اقدسی درخصوص بازخوردهای مخاطبان پس از پخش سریال توضیح داد: پس از پخش قسمتهای نخست سریال همه از من متنفر شدند و این برایم خیلی جالب بود. این نقش قرار بود کاری کند که حرص همه مخاطبان را در بیاورد و من طنز کوچکی هم از جانب خودم و با اجازه آقای نمازی به بازی اضافه کردم. برخی بازی من را نقد میکنند و من ادعایی در این خصوص ندارم. به هر حال من بزرگ شده این سینما هستم و ۱۷ سال است در آن زندگی میکنم و دوران زندگی من با این محیط میگذرد.
این بازیگر در ارتباط با سیب خوردن متعدد این شخصیت در سکانسهای مختلف و دلیل وجود این نماد که همیشه با این کاراکتر همراه است، گفت: به دلیل آنکه با سیگار کشیدن کاراکترهای منفی یا هر کاراکتری در فیلمها مشکل دارم، سعی کردم با سیب خوردن پیغام خودم را برسانم. چون تلویزیون درگاهی است برای اطلاعرسانی و مخاطبان زیادی دارد و یک کودک این موضوع را تشخیص نمیدهد که این شخصیت منفی است یا مثبت و به راحتی از او الگوبرداری میکند. پس از پخش سریال از سیب خوردن این شخصیت پیغامهای جالبی را دریافت کردم که کودکان ما مدتی است بسیار سیب میخورند و این برایم جای خوشحالی است که درباره سیگار این موضوع پیش نیامده است. لذا با این اتفاق حتی اگر توانسته باشم بر دو نفر هم تاثیر مثبت بگذارم، برایم بسیار حائز اهمیت است.
وی در پاسخ به این سوال که در ادامه قصه، تاثیرگذاری بیشتری را از این شخصیت خواهیم دید یا خیر عنوان کرد: تقریبا نقش فرهاد در سریال به پایان رسیده و همین میزان از او نوشته شده بود و در ادامه دیگر شاهد حضور او نیستیم.
اقدسی همچنین درخصوص صحنههای بدلکاری در سکانسهایی از سریال توضیح داد: این که کمی بدلکاری در «حوالی پائیز» وجود داشت علاقه شخصی من بود و آقای نمازی هم مخالفتی نداشتند. ضمن اینکه نمیدانم چند بازیگر داریم که چنین قابلیت فیزیکیای داشته باشند، ولی زمانی که این قابلیت وجود دارد چه بهتر که از آن استفاده شود.
منبع:فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- الگوی ضعیف/ نگاهی به فیلم «شهسوار»
- «قلب رقه» و «شهسوار»؛ تریلر و کمدی، دو روی جشنواره فیلم فجر
- «سیاهچاله» از اول اردیبهشت در فیلمنت
- اولین سالگرد درگذشت ارشا اقدسی برگزار شد/ مازیار میری: ما هنرمندان بیمعرفتیم
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- یادگاریها و جوایز ارشا اقدسی به موزه سینما اهدا شد
- نگاهی به فیلم «شادروان»
- هشدار جدی هنرمند درباره چالشهای بزرگ پیش روی جامعه/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ شوخی با سینما
- «شادروان»؛ طنزِ تلخِ موقعیت
- یک واقعیت تلخ و یک تلخیِ واقعی/ نگاهی به فیلمهای «علفزار» و «شادروان»
- در ستایش فقر/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ موفق در شوخینویسی، ناکام در قصهپردازی
- «شادروان»؛ یک فیلم قابل احترام
- روز دوم: تداومِ بومی کردنِ ژانرها/ نگاهی به فیلمهای «علفزار» و «شادروان»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
آخرین ها
- تتلو در دادگاه: عذرخواهی میکنم
- مستانه مهاجر داور جشنواره الجزایر شد
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- «آقای قاضی» به شبکه دو میآید
- واکنشها به گفتگوی عضو هیئت مدیره نماوا/ شورای صیانت خانه سینمای ایران بررسی میکند
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- بستههای همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- اکران «همسایه شما، زهره» در هنر و تجربه/ پوستر فیلم رونمایی شد
- کمال تبریزی به دبیری جشنواره فیلم اقوام ایرانی نرسید
- معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسکخونه»
- «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
- کیلین مورفی، بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»
- اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش
- مستندی از «حمید سهیلی» در موزه سینما نمایش داده میشود
- انتشار پوستر «آن دو» با تصویری از لحظه شهادت کاراکتر اصلی
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای ۴ فیلم کوتاه داستانی
- ادامه اجرای «سهخواهر» در تالار مولوی
- یک واقعگرای بیرحم؛ دل تورو درباره میازاکی چه نوشت؟/ سینماییهای فهرست تایم ۲۰۲۴
- راهیابی ۳ فیلم کانون به جشنواره بینالمللی کودکان لکنوی هند
- تمدید فراخوان دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات
- فراخوان تأمینکنندگان گوشی همراه
- «هیس» در فستیوال «روسکایا کلاسیکا» روی صحنه میرود
- کنایه کارگردان «آپاراتچی» به تبعات استفاده نکردن از تبلیغات ماهوارهای
- «گالیله» با ۳ اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت
- کیانو ریوز در فیلم جدید روبن اوستلوند بازی میکند
- شب تئاتریها برای شمس لنگرودی
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام