تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۱۰ - ۲۰:۰۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 33709

photo_2016-11-30_18-30-33شهرام گیل‌آبادی با انتشار عکسی از اجرای نمایش «ماشین نشین‌ها» به کارگردانی اصغر فرهادی، خاطره‌ای را از روزهای دانشجویی خود و این کارگردان صاحب‌نام سینما منتشر کرد.

به گزارش سینماسینما، فرهادی در سال‌های نخست دهه ۷۰ در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران مشغول به تحصیل بود. او در سال ۱۳۷۳ نمایش «ماشین نشین‌ها» را در جریان جشنواره تئاتر دانشجویی روی صحنه برد؛ کاری با بازی خود و پریسا بخت‌آور. حالا بعد از گذشت ۲۲ سال خاطرات اجرای آن نمایش بهانه‌ای شده تا شهرام گیل‌آبادی هم‌دوره‌ای فرهادی در دانشگاه متنی را در اینستاگرام منتشر کند.

گیل‌آبادی در اینستاگرام خود نوشت:

«سال ۷۳ من با کار «تصویرهای شکسته» اصغر فرهادی با نمایش «ماشین نشین‌ها» و علیرضا نادری با کار «پچ‌پچه‌های پشت خط» در جشنواره تا‌تر دانشجویی حضور داشتیم و رقابت اصلی میان این سه کار بود.

ما بازیگری نقش اول مرد را گرفتیم طراحی صحنه‌مان هم اول شد. از متن هم تقدیر کردند. کلا جوایز بین این سه کار تقسیم شد. همین سه کار در جشنواره فجر هم شرکت کردند و موفق هم بودند.

اصغر فرهادی و پریسا بخت‌آور تازه با هم نامزد شده بودند و در «ماشین نشین‌ها» با هم همکاری می‌کردند، «ماشین نشین‌ها» بر اساس متنی از علی خودسیانی بود منتها فرهادی در متن او تغییراتی ایجاد کرده بود که به مذاق خودسیانی خوش نیامده بود، برای همین یک شب در خیابان آپادانا خوابگاه سر و صدا کرد. بگو مگوی این دو اصفهانی با آن لهجه شیرین بعد‌ها برای ما خاطره شد.

«ماشین نشین‌ها»، اما در جشنواره تا‌تر دانشجویی خوش درخشید و مورد توجه قرار گرفت.»

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها